Dobre Januszu. Proponuję przejrzeć schematy silników. Obecnie prawie wszyscy mają w S kolumnę dłuższą niż referencyjne 381mm. Zazwyczaj 412-425mm. Z tego co pamiętam, to jedynie Suzuki trzyma ten wymiar.
Jaki silnik ok. 20 KM?
#21 OFFLINE
Posted 08 February 2017 - 23:44
#22 OFFLINE
Posted 09 February 2017 - 08:40
Zainteresowałem się Hondą, bo jest o kilka kilogramów lżejsza od Marcurego i Tohatsu. One trzymają wymiar 381mm.
#23 OFFLINE
Posted 09 February 2017 - 11:11
Januszu drogi, nie patrz co jest na stronie tylko przejrzyj instrukcję obsługi:
https://cdn.powerequ...0X31ZY06410.pdf
Strona 37, tabelka, kolumna S - 433mm.
Uwaga -mają nieważny certyfikat SSL i trzeba zaakceptować wyjątek w przeglądarce.
#24 OFFLINE
Posted 09 February 2017 - 14:13
Przemiły Psulku, dziękuję. Rozjaśniłeś mi problem.
#25 OFFLINE
Posted 10 February 2017 - 00:09
Suzuki też ma jednak dłuższą:
#26 OFFLINE
Posted 10 February 2017 - 01:22
#27 OFFLINE
Posted 16 February 2017 - 17:51
Wielu znawców i handlujących silnikami mówi sprzedaz 10 do 3 dla yamahy liczby mówią za siebie z kilometra słychac honde na wodzie a yamaha cichutko jak pszczółka😄
#28 OFFLINE
Posted 16 February 2017 - 19:41
#29 OFFLINE
Posted 16 February 2017 - 20:36
Jdrozdek...piszesz jak myślisz...więc nie pisz wszyscy wiemy...
Całe życie człowiek się uczy. Nie wiedziałem natenprzykład, żeby pisać nie myśląc
Ja myślę nie pisząc, a nawet pisząc, że kupię jednak Mercurego 20. Pracuje cichutko jak meszka
Jakoś owczy pęd do Yamahy działa na mnie negatywnie.
#30 OFFLINE
Posted 16 February 2017 - 23:09
Ja myślę nie pisząc, a nawet pisząc, że kupię jednak Mercurego 20. Pracuje cichutko jak meszka
To zastanów się nad Tohatsu. Tohatsu produkuje te silniki dla Mercurego i tylko okleja inaczej. A parę groszy w kieszeni zostanie.
http://www.tohatsu.c...ard-engines.htm
Nowe Tohatsu 60-250 produkuje zaś Honda
Edited by psulek, 16 February 2017 - 23:21.
#31 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 03:06
#32 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 09:14
To zastanów się nad Tohatsu. Tohatsu produkuje te silniki dla Mercurego i tylko okleja inaczej. A parę groszy w kieszeni zostanie.
Mam propozycję kupna Merkurego nówki z 5 letnią gwarancją za 11000 i serwis jednocześnie. Gościu w ofercie ma również Hondy, ale właśnie ta stopa w hondzie o 2" dłuższa, chociaż podobno to nieprawda. Muszę podjechać i zmierzyć, a nie brać dane z katalogów reklamowych.
Jeszcze jest trochę czasu. Tohatsu jest chwalone, np. na kursach motorowodniackich, ale daleko z serwisem miałbym i nie wiem czy w takiej cenie jak Mercurego kupię.
#33 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 10:15
Januszu, jesteś w błędzie. Tohatsu ma 413mm (wymiar . Jeżeli Tohatsu ma tyle, to Mercury też. Chociaż 11000 to cena dobra, jeżeli z ładowaniem, to bardzo dobra:
- kristofer232 likes this
#34 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 10:20
To jaka jest różnica między Tohatsu i Hondą ?
Tohatsu do 50HP robi swoje 4T. Silniki 4T Tohatsu od 60HP w górę są to silniki Hondy.
Tohatsu wykonuje silniki 2,5-30HP 4T dla: Mercury, Evinrude, Nissan
- @Brig likes this
#35 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 11:24
Mercury ma w rumplu zmianę biegów, Tohatsu ma oddzielną wajchę. Co jest praktyczniejsze?
Taki obrazek dostałem od sprzedawcy:
http://s11.galerieal...ig/6.jpg?screen
Edited by Janusszr, 17 February 2017 - 11:27.
#36 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 11:36
W rumplu wygodniej. Jeżeli to łódka ślizgowa, to interesuje cię odległość od płyty antywentylacyjnej (większy wymiar na twoim rysunku). Może być pod dnem w zakresie 0-50mm. Im niżej, tym lepsze trzymanie w zakrętach ale i większe opory pływania (niższa V-max) i silnik mocniej chlapie przy dużych prędkościach. Zasada - im wyżej tym szybciej, ale śruba nie może łapać powietrza. Jeżeli łódka jest wypornościowa, to płyta powinna być co najmniej 10cm poniżej lustra wody.
Edited by psulek, 17 February 2017 - 11:38.
#37 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 12:02
Cuda na kiju.
Mercury to klon Tohatsu i zazwyczaj droższy o 1000-1500zł. I na dodatek ma zmianę biegów w rumplu.
Czyli trzeba pewnie jechać po Mercurego. Zresztą pierwszy wybór zazwyczaj najlepszy.
#38 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 12:50
Jeżeli to nie tajemnica to gdzie można kupić Mercurego 20hp za 11000 .
Sam byłbym zainteresowany tylko z elektronicznym rozruchem.
#39 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 13:31
Jeżeli to nie tajemnica to gdzie można kupić Mercurego 20hp za 11000 .
Sam byłbym zainteresowany tylko z elektronicznym rozruchem.
Z elektronicznym rozruchem? Jest coś takiego?
Z elektrycznym to koszt o kilka tysiaków więcej niż szarpanka.
Ten o którym piszę, to szarpanka.
#40 OFFLINE
Posted 17 February 2017 - 13:36
Zadam dodatkowe pytanie dla znawców tematu.
Zasilanie. Gaźnik czy wtrysk? Samochodziarze twierdzą, że wtrysk lepszy.
Na wtrysku jest Suzuki i w dodatku o całe 8kg lżejszy od Mercurego. Cena zbliżona. Cały czas mówimy o 20.