Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Przeróbka TPSW 4000XG 2015 na PG,dołożenie łożyska na oś i zmiana ramienia i knoba.


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,595 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 06 April 2018 - 17:19

Potrzebuję kilka informacji aby odchudzić i zmienić przełożenie oraz ramie i knob w TPSW 2015.

Robiłem taka operację w SW 2009 ale pamięć jest zawodna a poza tym pewnie nie są w pełni kompatybilne.

 

1. Jakie części i z której Stelki potrzebuje aby dołożyć łożysko zamiast tulejki pod śrubę rotora?

Z tego co pamietam to potrzebna jest redukcja plastikowa, łożysko i chyba śruba z wycięciem.

 

2. Z jakiego tańszego młynka pasuje ramię korbki ? Będzie Knob typu A czyli ten mniejszy.

 

3. Czy bebechy z SW4000PG 2009 pasują do modelu 2015? Chodzi o koło główne, wormshaft, kółko zębate worma i  pinion.



#2 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Posted 06 April 2018 - 17:34

Pisałem Tobie gdzieś, kiedyś że tam w nakrętce rotora jest już łożysko ;-) nie musisz z tym nic kombinować.

Edited by SIEMANO, 06 April 2018 - 17:35.


#3 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,595 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 06 April 2018 - 17:40

Dziwne, bo na schemacie nie ma informacji że to łożyska ale OK. Czyli punkt 1 odpada.

 

http://www.plat.co.j...r_sw_4000xg.pdf



#4 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9,664 posts
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Posted 06 April 2018 - 18:05

Andrzej w tym TP z 2015 wałek jest od góry, to pewnie będzie inny układ i rozmiarówka części pewnie inna.

Już nie pamiętam bo w zimie grzebałem, ale w nowym chyba delikatniejsze koło napędowe jest. 



#5 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,595 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 06 April 2018 - 18:15

Andrzej w tym TP z 2015 wałek jest od góry, to pewnie będzie inny układ i rozmiarówka części pewnie inna.

Już nie pamiętam bo w zimie grzebałem, ale w nowym chyba delikatniejsze koło napędowe jest. 

Wałek jest na dole :D . Inaczej bym nie kupił bo to rozwiązanie z górnym wałkiem to jak dla mnie bezsens.


  • Woytec likes this

#6 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9,664 posts
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Posted 06 April 2018 - 18:48

Wałek jest na dole :D . Inaczej bym nie kupił bo to rozwiązanie z górnym wałkiem to jak dla mnie bezsens.

Pewny jesteś?Ja obstawiam, że na górze tzn. od strony uchwytu kołowrotka a stary XG zwykły 2011, czy SW - rocznik 2009 od dołu.



#7 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,263 posts
  • Imię:Przemek

Posted 06 April 2018 - 19:35

Wałek jest na dole w 15stce Sw.
Józek błąd jest na japońskich fotkach pokazowych :-)

W temacie o Twinku SW jest wszystko napisane.

Andrzej ramienia korby nie zamienisz bo jest znitowane.
Ale gdy roznitujesz to tak.
Opisałem to już w temacie o SW. Ramię od np Biomka ma gwint w sobie więc po roznitowaniu odzyskujesz trzpień korby i przykręcasz ramię od Biomka...( na własną odpowiedzialność :-) )

Bebechy od 6000 Pg '15 jak najbardziej podejdą.
Od 09 niby pasują i się kreci ale nie wiem co będzie pod obciążeniem. Koło główne ma inaczej zakończoną swoją oś tzn w 09 jest kołnierz który opiera się w prawym łożysku a w 15stce nie ma tego kołnierza....
15stka ma inną oś. 09 ma stalową a 15stka alu pokryte czymś tam...tak jak w 15 słodkowodnej...Niby długość taka sama jak w 09 ale gwint pokrecajki szpuli inny.
Łożysko w nakrętce jest "zintegrowane" tak jak Kuba napisał...
Inne uszczelnienia są w 15stce...
Aha. Zmiana przelożenia to te same graty są potrzebne co w 09 ...to chyba wiesz bo robiłeś zamiankę.

Edited by przemo_w, 06 April 2018 - 19:54.

  • godski likes this

#8 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Posted 06 April 2018 - 20:20

.

Attached Files


Edited by SIEMANO, 06 April 2018 - 20:29.

  • przemo_w likes this

#9 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Posted 06 April 2018 - 20:27

Jakby ktoś chciał zobaczyć drive gear ;-)
  • przemo_w likes this

#10 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,263 posts
  • Imię:Przemek

Posted 06 April 2018 - 21:03

A tak w 09... :-)

Attached File  2018-04-06 22.06.53.jpg   16.69KB   6 downloads

Edited by przemo_w, 06 April 2018 - 21:07.


#11 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9,664 posts
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Posted 07 April 2018 - 06:26

Przemek chylę czoło.

#12 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,263 posts
  • Imię:Przemek

Posted 07 April 2018 - 10:20

Przemek chylę czoło.

Józek do niedawna miałem 09 i 15 sw więc łatwo bylo porównać :-)
A to owa nakretka rotora z 15SW.
Attached File  2018-04-07 11.19.06.jpg   52.59KB   7 downloads
Attached File  2018-04-07 11.18.50.jpg   54.07KB   7 downloads

Edited by przemo_w, 07 April 2018 - 10:23.

  • Jozi, TOFIX99 and Mateo1989 like this

#13 OFFLINE   19john92

19john92

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 posts

Posted 15 June 2019 - 16:26

Witam nie chce zakładać nowego wątku, mam pytanie czy jest jakiś sposób żeby założyć lżejsza korbę do TP SW 4000 15?

#14 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,263 posts
  • Imię:Przemek

Posted 15 June 2019 - 18:56

Wyżej masz już napisane :-)
Bez roznitowania korbki nie ma możliwości.

#15 OFFLINE   19john92

19john92

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 posts

Posted 16 June 2019 - 14:43

Myślałem ze jakieś tuningowe gdzieś można dostać...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users