Silnik Haibo M 150, test poboru prądu względem prędkości
#1 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 17:29
- Czechofil lubi to
#2 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 18:18
Użytkownik crizz100 edytował ten post 05 lipiec 2020 - 18:19
- LASOTA1974 lubi to
#3 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 18:40
Nie ma czegoś takiego jak oszczedny silnik elektryczny, moc jest zawsze proporcjonalna do poboru podatku prądu , w tej samej technologii czy to silnik z PWM (maximizer) , czy bldc itd
Dla znawcy tematu może i tak jest jak mówisz, dla mnie osoby która pierwszy raz ma styczność z silnikiem, wydaje się on być oszczędny i tyle. Na youtube jest kilka filmików porównujące rózne silniki, jeden pobiera prądu więcej od drugiego przy tej samej prędkości. Kupując silnik nie wiedziałem czego się spodziewać, nigdzie nie znalazłem filmu o poborze prądu haibo m150. Dla mnie jest to zwykły test, nie trzeba zbytnio czepiać się opisu.
- piotta25 lubi to
#4 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2020 - 17:41
Ja popłynąłem wczoraj na elektryku 36lbs a ponton 360 bez nadmuchanego kila, turystycznie jak zwykle. Fajne jest że elektryk jest akceptowany przez osoby atechniczne, tak więc może być wstępem do kierowania spalinowym. Prądu ani prędkości nie mierzyłem ale cały czas na max i raczej nie dałoby się inaczej pod wiatr. Na takie średnie jezioro (Dominikowskie) to najlepsza opcja, spalinowy za szybki.
A jak chcesz pływać oszczędnie to podłącz akumulator 6V i na najwyższy bieg, będzie jak na maksymizerze, powoli i bez strat na rezystorze.
#5 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2021 - 11:55
Wadą tego silnika jest to , że ma duży skok regulacji odchylenia kolumny od pawęży. Nacięcia w uchwycie są zbyt oddalone. W moim przypadku łódka ma taki kąt odchylenia pawęży, że nie da się prawidłowo ustawić kąta silnika. Albo jest za bardzo pod łódź albo za bardzo za.Chyba wytnę dodatkową szczelinę między pozycją 1 i 2. Przymierzałem jaxona 65lb od kumpla. Tam ząbki są drobniejsze i można ustawić dokładniej. No cóż pilnik pozostaje.
#6 OFFLINE
Napisano 02 sierpień 2021 - 11:10
@binio1111 A nie lepiej zmodyfikować kąt pod którym uchwyt przykręcany jest do lodki? U znajomego wystarczyło podłożyć deskę 2cm i na tyle zmieniło to kąt, ze nic nie trzeba było podcinać na ząbkach.
#7 OFFLINE
Napisano 04 sierpień 2021 - 12:47
Nie ma czegoś takiego jak oszczedny silnik elektryczny, moc jest zawsze proporcjonalna do poboru podatku prądu , w tej samej technologii czy to silnik z PWM (maximizer) , czy bldc itd
Tutaj kolego się z Tobą nie zgodzę.
W przypadku elektryka ogromnie ważna jest jego sprawność i odpowiedni dobór do konkretnej łódki.
Przykład:
Mój RiverFox 420 z MotorGuide 55lbs osiąga max 4,5-4,7km/h i pobiera 50A
Jak założyłem Haibo M250 to przy 5km/h miałem pobór 9A (tak wiem to 24V więc dla 12V byłoby 18A) a to dużo mniej niż zużywał MG przy tej samej prędkości.
Porównywalne zużycie prądu było w Haibo przy 7km/h
Miałem już 4 elektryki i uważam, że lepiej jest dopłacić, kupić mocniejszy i sprawniejszy bo przy identycznej prędkości co słabszy pobór prądu będzie zdecydowanie mniejszy
- SzymusS lubi to
#8 OFFLINE
Napisano 05 sierpień 2021 - 17:06
Tutaj kolego się z Tobą nie zgodzę.
W przypadku elektryka ogromnie ważna jest jego sprawność i odpowiedni dobór do konkretnej łódki.
Przykład:
Mój RiverFox 420 z MotorGuide 55lbs osiąga max 4,5-4,7km/h i pobiera 50A
Jak założyłem Haibo M250 to przy 5km/h miałem pobór 9A (tak wiem to 24V więc dla 12V byłoby 18A) a to dużo mniej niż zużywał MG przy tej samej prędkości.
Porównywalne zużycie prądu było w Haibo przy 7km/h
Miałem już 4 elektryki i uważam, że lepiej jest dopłacić, kupić mocniejszy i sprawniejszy bo przy identycznej prędkości co słabszy pobór prądu będzie zdecydowanie mniejszy
Nie porównuj silnika z PWM Motorguide z silnikiem BLDC - Haibo. I nie można sobie tak upraszczać że 12V to będzie tyle i tyle.
To jak porównywanie że 4 suw spala mniej, oczywiście że tak jest , nie ta technologia.
Dokładnie to napisałem - pobór prądu jest taki sam dla silników w tej samej technologii ( oczywiście dochodzą jeszcze kombinacje ze śrubą ale zakładamy że mają taką samą)
Użytkownik crizz100 edytował ten post 05 sierpień 2021 - 17:13
#9 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 06:14
a słuchajcie kupiłem tego haibo 70lbs i założyłem bezpiecznik 50 lub 60A właśnie teraz nie wiem ale ten termiczny co ma przełącznik i gdy za długo płynę tym silnikiem prawie na maxa to bezpiecznik nagrzewa się ostro i wyłącza silnik? Możliwe, że za mały bezpiecznik czy coś z silnikiem? Jakie macie bezpieczniki?
#10 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 10:59
#11 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 11:02
Po co go montowałeś? Przecież ma wbudowany własny bezpiecznik.
ten Haibo ma własny bezpiecznik????? wow ja nie wiedziałem, kurde dziękuję
#12 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 11:04
- bywalec84 lubi to
#13 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 11:08
czyli jak sie wkręci plecionka czy coś to nie spali sie? wcześniej miałem haswinga 55lbs i wkręciła mi się plecionka uratował mnie bezpiecznik.
#14 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 11:10
Potwierdzone u dystrybutora.
wow to dziękuję! czyli może ten mój bezpiecznik jest zbyt słaby i wyłącza mi silnik jak się przegrzeje.
#15 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 11:30
#16 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 20:43
#17 OFFLINE
Napisano 17 sierpień 2021 - 08:49
@binio1111 A nie lepiej zmodyfikować kąt pod którym uchwyt przykręcany jest do lodki? U znajomego wystarczyło podłożyć deskę 2cm i na tyle zmieniło to kąt, ze nic nie trzeba było podcinać na ząbkach.
Pomysł może i dobry , ale silnik pracuje zamiennie ze spaliną lub zmienia miejsce na pawęży. (Zamontowany razem ze spalinowym). W innej łodzi też kąt nie pasuje. Dla mnie to wada tego silnika. Choć sam silnik ok. Teraz kupiłbym inny- z lepszą regulacją kąta odchylenia i nie pitolił się z klinami lub deseczkami. Pływać się da nawet na złym kącie ale traci się na prędkości i to dużo.
#18 OFFLINE
Napisano 17 sierpień 2021 - 20:55
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka