Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Problem z silnikiem Minn Kota

motorowodne

  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 OFFLINE   Welik

Welik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 84 posts
  • LokalizacjaLidzbark
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Wiśniewski

Posted 26 July 2012 - 18:36

Witam dzisiaj rano wystąpił w moim silniku( posiadam model Minn kota endura c2 ) mały problem. Wypływając na łowisko usłyszałem pisk coś na podobę jak piszczy pasek klinowy w samochodzie, pochodził on ze sruby napedowej. Pisk ten raz na jakiś czas zanikał. Może wiecie co może sie dziać z tym silnikem?
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 posts
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Posted 26 July 2012 - 18:41

Sprawdź czy czasem nie wlazła żyłka między wałek a uszczelniacz pod śrubą.

#3 OFFLINE   Welik

Welik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 84 posts
  • LokalizacjaLidzbark
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Wiśniewski

Posted 26 July 2012 - 20:08

Znaczy sie tak odkręciłem śrubę napędową i na tym trzpieniu (nie wiem jak to sie dokladnie nazywa) było troche glonow, usunełem je i nadal był ten dzwiek. Dalej bałem sie odkrecać tych dwóch kolejnych śrub gdyż nie wiem czy by to nie przerwało gwarancji.

#4 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,967 posts
  • LokalizacjaChoszczno

Posted 26 July 2012 - 20:55

oddaj na gwarancji.

#5 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 posts
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Posted 26 July 2012 - 21:15

oddaj na gwarancji.


Jeżeli takowa jest to jedyne i najlepsze wyjście. Nie ma co samemu grzebać.


#6 OFFLINE   Welik

Welik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 84 posts
  • LokalizacjaLidzbark
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Wiśniewski

Posted 27 July 2012 - 14:15

Jest gwarancja wiec wysyłam do serwisu.

Dziekuje pozdrawiam

#7 OFFLINE   Pumba

Pumba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,535 posts
  • LokalizacjaGdynia / Tobołowo
  • Imię:Łukasz

Posted 11 June 2013 - 09:58

Cześć wszystkim.

 

W mojej leciwej już Minn Kocie 36 postanowiły któregoś dnia poodpadać te podkładki (czy jak to nazwać), które są na końcu śrub mocujących silnik do pawęży. Dokładnie chodzi mi o te elementy:

 

Attached File  minn kota.jpg   48.96KB   39 downloads

 

Złośliwość rzeczy martwych spowodowała, że dziadostwo wpadło do wody przy zdejmowaniu silnika.

 

Moje pytanie, gdzie mogę takie coś kupić? Obszedłem 30 sklepów metalowych i kilka motoryzacyjnych, wszędzie rozkładali ręce. Nie musi to być identyczne z oryginałem, średnica krążka może być większa, oby fi otworu w który wchodzi śruba było takie jak w oryginale, żeby śruba blokowała się na gwincie.

 

Help, sezon w pełni :)



#8 OFFLINE   tomek1491

tomek1491

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 12 posts

Posted 11 June 2013 - 11:43

To jest podobny element jak wściskach stolarskich. Tam się zwie to "śruba trapezowa ze stopką" ale czy to to. Nie powiem Ci. Poszukaj może coś pod hasłami "stopka wahliwa" "śruba ze stopką"



#9 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 20 June 2013 - 08:14

Oryginalnych nie kupisz, ponieważ minn kota sprzedaje to jako całość. Prawdopodobną przyczyną nie występowania samych podkładek w sprzedaży, jest konieczność "zaklepania" końcówek śrub po założeniu podkładek. W warunkach domowych może to być dosyć karkołomne zadanie ale jakby był jakiś patent na zrobienie tego to chętnie chciałbym zobaczyć. 



#10 OFFLINE   Pumba

Pumba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,535 posts
  • LokalizacjaGdynia / Tobołowo
  • Imię:Łukasz

Posted 20 June 2013 - 08:20

Patent już wymyśliłem, nie będzie polegał na zaklepywaniu bo w trakcie pukania młotkiem prawdopodobnie zjechałbym plastikowy gwint. Chodzi mi o same podkładki, nie muszą być oryginalne, nie muszą nawet być takich samych rozmiarów, oby średnica otworu, w który wchodzi śruba była taka sama jak w oryginale.



#11 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,603 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 20 June 2013 - 08:38

A takie podkładki jak do mocowania papy tzw. papiakami?

Są z dość grubej blachy ocynkowanej 0,7 mm. Zewnętrzna średnica 28 mm , a wewnetrzna 4 mm.

Jak za cienko to zawsze dwie sztuki mozna założyć.


Edited by godski, 20 June 2013 - 08:41.


#12 OFFLINE   Pumba

Pumba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,535 posts
  • LokalizacjaGdynia / Tobołowo
  • Imię:Łukasz

Posted 20 June 2013 - 08:42

A takie podkładki jak do mocowania papy tzw. papiakami?

Są z dość grubej blachy ocynkowanej 0,7 mm. Zewnętrzna średnica 28 mm , a wewnetrzna 4 mm.

Jak za cienko to zawsze dwie sztuki mozna założyć.

Sprawdzałem. Za miękkie, za "płytkie" i otwór na papiaka "trochę" mniejszej średnicy niż na śrubę :)



#13 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,603 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 20 June 2013 - 09:05

Otwór można rozwiercić, ale fakt, ciut za płytkie. Gdyby były głębsze, to dwie sztuki juz by były odpowiednio twarde. Pozostaje tylko kupic najtańsze ściski stolarskie i zdemontować stopki.



#14 OFFLINE   Pumba

Pumba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,535 posts
  • LokalizacjaGdynia / Tobołowo
  • Imię:Łukasz

Posted 20 June 2013 - 09:15

I to będzie chyba jedyne rozwiązanie.



#15 OFFLINE   TATU

TATU

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 32 posts
  • LokalizacjaSkierniewice
  • Imię:Arkadiusz

Posted 27 June 2013 - 07:45

Idziesz do tokarza i za kilka złoty dotoczy. Ja tak zrobiłem a śruby nagwintowałem i na nakrętkę dałem klej chyba distal ,trzyma już 5lat



#16 OFFLINE   zeta

zeta

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 176 posts

Posted 27 June 2013 - 10:33

Sprawdź w jakimś punkcie gdzie serwisują spalinowe silniki do łodzi.Coś najpewniej znajdziesz.I myślę,że będzie pasowało wymiarowo,ewentualnie średnicę otworu pod śrubę można powiększyć.



#17 OFFLINE   synek007

synek007

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 84 posts
  • LokalizacjaZgorzelec
  • Imię:Damian

Posted 21 July 2014 - 18:36

Panowie mam problem.Już 2 razy spalił się przełącznik zmiany biegów.Kable potopione.Ogromna temperatura się robi pod obudową.Po 1 awarii wymieniłem kable na grubsze ale nie pomogło.Silnik 30 ale łódeczka mała więc na pewno nie przeciążona.Wie ktoś co to może być?



#18 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 399 posts
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Posted 21 July 2014 - 19:22

Brak aktywnego chłodzenia elektroniki ? Ale to jest za dopłata, a nie przełączasz przypadkiem z 1 biegu na 4 lub 5 bo wtedy dostają styki najbardziej, zadzwoń do serwisu silników zapytaj co moze byc przyczyna.pzdr

#19 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 27 July 2014 - 16:40

Jeżeli pływasz głównie na piątym biegu to masz odpowiedź. Silniki na przełącznikach "tego nie lubią". Pobory prądu są tak duże, że najmniejsze nawet zaśniedzenie przełącznika wewnątrz powoduje iskrzenie i w efekcie wypalenie przełącznika. Nie bez przyczyny jest on objęty tylko 6 miesięczną gwarancją  ;)



#20 OFFLINE   Wookash

Wookash

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 183 posts
  • LokalizacjaKielce
  • Imię:Łukasz

Posted 28 July 2014 - 07:12

Mnie wymienili po roku przełącznik więc chyba ta gwarancja jest dłuższa. Zresztą w karcie gwarancyjnej nic nie napisali na temat przełącznika. jest tylko zapis o 36 miesięcznej gwarancji na silniki elektryczne.







Also tagged with one or more of these keywords: motorowodne