Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Torba do silników zaburtowych


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 11 October 2014 - 12:50

Witam,

 

Rozważam temat szycia torb dla siników zaburtowych. Mam już ludzi które umieją to robić, tylko że ciągle nie wiem czy zainteresują takie torby posiadaczy silników.

Bardzo proszę was o parę komentarzy co do tego.

 

Technicznie będą torby przeznaczone dla przechowywania oraz transportu silników.

Dla powierzchni zewnętrznej wybrałem materiał wodoszczelny, dla wewnętrznej miękki materiał, między nimi miękki napełniacz. Na dole torby (w rejonie reduktora silnika) będzie dodany dodatkowy materiał PCV.

 

Zdjęcie przykładowej torby na dole.

 

Czy będzie sens szycia takich torb tylko na silniki spalinowe czy też na elektryczne.

Przewidywana cena to około 100 zł (w zależności na jaki silnik). Na początku planuję szyć do silników Parsun.

 

Z góry wszystkim dziękuję za pomoc.

 

chehol.jpg


  • platynowłosy likes this

#2 OFFLINE   Tu nie ma ryb.

Tu nie ma ryb.

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1,200 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Posted 11 October 2014 - 13:50

ja bym kupił.



#3 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,818 posts
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Posted 11 October 2014 - 16:23

Na mały silnik ok pomysł fajny ale do dwutakta,czterotakta trzeba przewozić w odpowiedniej pozycji i co wtedy z uchwytami.A do mojego większego dwutakta uszyj mi ze dwóch murzynów do noszenia 80 kg.

#4 OFFLINE   darogryf

darogryf

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 258 posts
  • LokalizacjaGryfino

Posted 11 October 2014 - 16:29

A jak będzie do yamaha 9.9 to kupię.

#5 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 11 October 2014 - 16:46

Na mały silnik ok pomysł fajny ale do dwutakta,czterotakta trzeba przewozić w odpowiedniej pozycji i co wtedy z uchwytami.A do mojego większego dwutakta uszyj mi ze dwóch murzynów do noszenia 80 kg.

Dla małych 2-suwowych sprawa jasna, dla 4-suwowych planuję zrobić okienko (w miejscu znajdowania się mocowania) z przekryciem albo na rzepę albo na zamek błyskawiczny, aby można było go przechowywać zamocowanym na dechę gdzieś w garażu (w pozycji pionowej). Dla większych silników chcę zaprojektować uchwyty po środku oraz z przodu i tyłu dla 2-ch osób.


  • platynowłosy likes this

#6 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,818 posts
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Posted 11 October 2014 - 17:24

Dla małych 2-suwowych sprawa jasna, dla 4-suwowych planuję zrobić okienko (w miejscu znajdowania się mocowania) z przekryciem albo na rzepę albo na zamek błyskawiczny, aby można było go przechowywać zamocowanym na dechę gdzieś w garażu (w pozycji pionowej). Dla większych silników chcę zaprojektować uchwyty po środku oraz z przodu i tyłu dla 2-ch osób.

Ładnie wykonany i trwały pokrowiec zawsze się przyda jestem zainteresowany, szczególnie do okrywania silnika na pawęży zimą w garażu.

#7 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 11 October 2014 - 18:16

Ładnie wykonany i trwały pokrowiec zawsze się przyda jestem zainteresowany, szczególnie do okrywania silnika na pawęży zimą w garażu.

Wiedziałem takie na aukcjach właśnie dla przechowywania na pawęży, one są z innego materiału zrobione, ale są nie przystosowane do przeniesienia/przewożenia. Ja chcę bardziej w kształcie torby zrobić dla przechowywania w garażu na przykład albo piwnicy i t.d., no i oczywiście żeby był lekki w transporcie na przykład w bagażniku oraz wygodnie go było donieść do wody i z powrotem a nie targać na sobie.

Taka jest idea tego.


Edited by denis-pl, 11 October 2014 - 18:17.

  • platynowłosy likes this

#8 OFFLINE   minecjusz

minecjusz

    szogun

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,712 posts
  • LokalizacjaWRZEŚNIA/ORZECHOWO
  • Imię:Przemo

Posted 11 October 2014 - 19:10

Taka torba wytrzyma 25-30kg.....konkretnie chodzi mnie o uchyty do przenoszenia widoczne na zdjęciach.

 

PS: Jakbyś potrzebował sklejkę z filmem fenolowym na podłogi albo pawęże to możemy się trochę powymieniać :ph34r:


  • Paweł J likes this

#9 OFFLINE   Tu nie ma ryb.

Tu nie ma ryb.

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1,200 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Posted 11 October 2014 - 19:33

torba musi wytrzymac 50kg tyle wazy zazwyczaj 10-15hp


  • minecjusz likes this

#10 OFFLINE   Drago

Drago

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 697 posts

Posted 12 October 2014 - 09:13

A czy przemyślałeś kwestię jakichś wywietrzników w tej torbie. Bo wygląda na hermetyczną, a silnik "oddycha" paliwem i smarami, które co by nie mówił zawierają rozpuszczalniki.Może to być w dłuższej perspektywnie niedobre dla torby i silnika. Po łowieniu silnik też jest ciepły, więc pewnie wentylacja mu się przyda.



#11 OFFLINE   *Hektor*

*Hektor*

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,212 posts
  • LokalizacjaPPL-SPIN
  • Imię:Piotr

Posted 12 October 2014 - 09:52

Jak od dołu zrobi się wywietrznik, to od góry wystarczy niedomknięty zamek i wentylacja wystarczająca.

Ten otwór techniczny do mocowania dobry pomysł, wtedy uchwyty do przenoszenia przydały by się tak usytuowane, żeby ułatwiały montaż silnika na pawęży/wózku/desce. Zamki, czy inne zamykania też by musiały być tak rozmieszczone, żeby szło ściągać i zakładać torbę na zamontowanym silniku.

 

Jak uda Ci się zrobić tą torbę za taką kasę, to na brak pracy nie będziesz narzekał ;)



#12 OFFLINE   Gromadzki

Gromadzki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 80 posts
  • LokalizacjaToruń

Posted 12 October 2014 - 15:03

Jestem zainteresowany jak najbardziej, swój silnik przewożę w aucie osobowym dlatego przydajby się taki ( futerał)



#13 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 13 October 2014 - 08:54

Dzięki za pomysły i podpowiedzi. Mam gościa, który projektował to wszystko, przekazuję całą tę info do niego, zobaczę co się da zrobić.

Co do rączek - będą one zrobione z pasów, które będą przedłużone wokół punktów krytycznych (tam gzie będą maksymalne obciążenia), czyli cały silnik przy przenoszeniu będzie opierał się na te właśnie pasy, a futerał będzie służył generalnie dla przekrycia silnika. Oczywiście nie będzie torb uniwersalnych, a tylko i wyłącznie pod każdy konkretny model silnika.

 

p.s. Czy jest sens projektowania takich torb do silników elektrycznych?



#14 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 13 October 2014 - 10:20

Prawie wszystko u mnie gotowe. Teraz najważniejsze pytanie, do jakich silników zacząć produkować? Jakie posiadacze?

Ja sobie rozważam na początku o PARSUN, TOHATSU, YAMAHA, HONDA (wszystko do 10 KM jak na razie). Może się mylę?


Edited by denis-pl, 13 October 2014 - 20:22.


#15 OFFLINE   Gromadzki

Gromadzki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 80 posts
  • LokalizacjaToruń

Posted 13 October 2014 - 17:48

Dla mnie  Mercury 6km



#16 ONLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 990 posts
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Posted 13 October 2014 - 20:09

Myślę że te rozmiary będą najbardziej chodliwe bo i ludzie najczęściej je wożą w bagażniku. Dla mnie coś na hondę 8 km by się przydało.



#17 OFFLINE   Patryk1125

Patryk1125

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1,888 posts
  • LokalizacjaTarnobrzeg
  • Imię:Patryk

Posted 13 October 2014 - 20:18

Prawie wszystko u mnie gotowe. Teraz najważniejsze pytanie, do jakich silników zacząć produkować? Jakie posiadacze?
Ja sobie rozważam na początku o PARSUN, TOCHATSU, TAMAHA, HONDA (wszystko do 10 KM jak na razie). Może się mylę?


Co to za marki bo nie znam:
TOCHATSU, TAMAHA?

#18 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 13 October 2014 - 20:23

Co to za marki bo nie znam:
TOCHATSU, TAMAHA?

Poprawiłem, zwykła literówka.



#19 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 13 October 2014 - 20:32

Myślę że te rozmiary będą najbardziej chodliwe bo i ludzie najczęściej je wożą w bagażniku. Dla mnie coś na hondę 8 km by się przydało.

Właśnie, że każdy futerał będzie projektowany dla każdego modelu silnika osobno. Ja już mam wszystkie przekroje, pozostało zdecydować się na które silniki produkować najpierw. Bardzo rzadko jest tak, że modele pokrywają się na wzajem wymiarami oraz kształtem. Powtarzam będą to futerały dla konkretnego silnika, tak żeby pasował idealnie i obciążenia na pasy torby były odpowiedni dla każdego modelu w odpowiednie miejsca.

 

p.s. Notuję wszystkie wasze silniki, robię taką sobie bazę, dziękuję za pomóc.



#20 OFFLINE   denis-pl

denis-pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 posts
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Denis
  • Nazwisko:Miszeniow

Posted 13 October 2014 - 20:47

Dla mnie  Mercury 6km

To właśnie jest dla twojego Mercury ;)

Mercury_6.jpg