Witam
Chciałbym zapytać bardziej zorientowanych użytkowników.
O jakich parametrach powinienem zakupić akumulator do rozruchu silnika Honda 20 PS?
Tyle się nasłuchałem, że już nie wiem co to trzeba kupić....
Dzięki za info.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Posted 11 February 2015 - 13:36
Witam
Chciałbym zapytać bardziej zorientowanych użytkowników.
O jakich parametrach powinienem zakupić akumulator do rozruchu silnika Honda 20 PS?
Tyle się nasłuchałem, że już nie wiem co to trzeba kupić....
Dzięki za info.
Posted 11 February 2015 - 13:41
witam Poczytaj na tym forum...http://forum-motorow...rac-do-mocy/15/
Posted 11 February 2015 - 15:44
A to na tym forum nie da rady tej rzeczy rozwazyc?
O ile mi wiadomo, to za duzego akumulatora nie da sie zalozyc bo on tyle da A (byle byla wystarczajaca pojemnosc) ile bedzie chcial wziac silnik podczas rozruchu.
Z drugiej strony nie ma co przeginac jesli chodzi o minimalizacje bo akumulator sie stojac rozladowuje.
Dokladnych recept nie podam bo akumulator na lodke zawsze przynosze i jest on w domu podladowany. Uzywam do silnika 4 suw o podobnej mocy...jakis stary, wyjety z samochodu - ok. 35Ah kiedys mial...
Gumo
Posted 11 February 2015 - 19:40
Witam.Mam Yamahę 15hp w dwusuwie i aku 9Ah .Pali na dotyk.
Posted 11 February 2015 - 19:44
Posted 11 February 2015 - 20:16
wszedłem na stronę hondy, odpaliłem instrukcję do 15 i 20hp, znalazłem zalecane minimum
12V-35Ah (CCA 270)
Gdzie CCA to prąd rozruchowy na zimnym silniku.
Posted 11 February 2015 - 20:53
Przy doborze aku do rozruchu warto jeszcze zwrócić uwagę czy silnik jest wyposażony w power trim, ten lubi dużo prądu.
Posted 11 February 2015 - 21:17
najlepiej sprawdzić w instrukcji producenta bądź wykonać tel do autoryzowanego serwisu
Mi do Yamahy 25KM w serwisie zalecali 70Ah ale max 100Ah
Posted 11 February 2015 - 21:37
witam, czy ten akumulator ma służyć tylko do rozruchu silnika ? czy ma też obsługiwać prąd na łódce radio, oświetlenie itp.
Posted 12 February 2015 - 00:12
Posted 12 February 2015 - 07:16
W zasadzie to można przyjąć dwie wersje i powinno wystarczyć.j
powinieneś założyć coś takiego http://sklep.foryach...-ER350-12V,p,25jak masz silnik około 20 KM to spokojnie go doładujesz bo silniki o tej mocy mają alternator około 10A, ten aku jest bardziej odporny na rozładowania niż zwykły rozruchowy .
Edited by toom_ek, 12 February 2015 - 07:20.
Posted 12 February 2015 - 07:37
Posted 12 February 2015 - 09:13
Własnie zwróćcie uwage że jesli jest power trim i zostawiamy silnik z uniesioną stopa , to do opuszczenia zjada sporo prądu(nie znam wartości konkretnej)
by uruchomić go odrazu z chłodzeniem
Posted 12 February 2015 - 10:48
Edited by psulek, 12 February 2015 - 10:52.
Posted 12 February 2015 - 11:02
Na mojej łodzi z silnikiem 60 KM mam 55ah zwykły kwasowy, też pływam po Wiśle,krótkie przeloty, trym w użyciu non stop, żadnych problemów.
Posted 12 February 2015 - 19:07
Te parametry to dla wersji z obsługą wszelkich dodatków na łodzi, OK, a wersja tylko dla rozruchu?
do samego rozruchu to można ostatecznie zwykły aku samochodowy tzw. rozruchowy około 60ah.
Posted 19 February 2015 - 22:57
Edited by womaly23, 19 February 2015 - 23:01.
Posted 20 February 2015 - 07:41
A niby czemu miałby nie naładować żelowego ?
Posted 21 February 2015 - 12:42
Edited by womaly23, 21 February 2015 - 12:58.
Posted 21 February 2015 - 14:32
Wkradl sie pewien blad...silnika, o ktorym pisalem nie uzywam do rozruchu, tylko jako zrodlo pradu/ bufor pomiedzy cewka silnika a urzadzeniami zasilanymi. Ostrozny bylbym, jak sugeruje przedmowca, przed zalozeniem aku zelowego. Przemysl idzie do przodu..ale te aku, ktore ja znam, maja delikatniejsza konstrukcje (m.in. sa nieodporne na przeladowania) i nie nadaja sie zwlaszcza do rozruchu silnikow, gdzie potrzebne sa skokowo duze prady.
Wzialbym taki aku, jak stosuje sie w samochodzie, do tej roboty. I taki Ah jak zaleca producent silnika...trzeba tez pamietac, ze z czasem Ah bedzie spadac....