Witam posiadam kołowrotek Shimano Aero gt 4010. Podczas kręcenia trzeszczy a po przełączeniu można kręcić w obie strony i wtedy jest bezdźwięczny .Przy mocniejszym zakręceniu przestaje terkotać lecz do chwili zatrzymania korbki . Proszę o pomoc bo szkoda wyrzucać dodam był serwisowany
SHIMANO AERO GT 4010 problem po zmianie obrotów POMOCY
#1 OFFLINE
Posted 27 May 2015 - 19:03
#2 OFFLINE
Posted 27 May 2015 - 19:07
Zawsze z tym terkotaniem miałem problem jak ustawić. Proponuję Józka Leśniaka do ustawienia tego ustrojstwa.
- LOc likes this
#3 OFFLINE
Posted 27 May 2015 - 19:20
To to jest normalne? Była wymieniana sprężyna .
#4 OFFLINE
Posted 27 May 2015 - 22:43
Która sprężyna? od blokady obrotów wstecznych metalowej zapadki? Czy sprężyna w plastikowym koszu nachodząca na metalową tuleję na osi głównej?
Najlepiej zdejmij rotor i wstaw fotki mechanizmów pod nim.
#5 Guest_Piokowal_*
Posted 27 May 2015 - 22:55
Pała i wąskie drzwi dla serwisanta
#6 OFFLINE
Posted 28 May 2015 - 07:15
Na moje oko- źle złożony mechanizm zapadkowy hamulca.
Też tak miałem w Super Aero 4000 F- terkotanie.
Nic trudnego jeśli zna się prawidłową budowę tego systemu.
#7 OFFLINE
Posted 28 May 2015 - 08:16
Edited by LOc, 28 May 2015 - 13:01.
#8 OFFLINE
Posted 28 May 2015 - 10:37
Witam posiadam kołowrotek Shimano Aero gt 4010. Podczas kręcenia trzeszczy a po przełączeniu można kręcić w obie strony i wtedy jest bezdźwięczny .Przy mocniejszym zakręceniu przestaje terkotać lecz do chwili zatrzymania korbki . Proszę o pomoc bo szkoda wyrzucać dodam był serwisowany
Należy zająć się całym systemem zapadkowym. Są tam trzy sprężynki,jedna na zapadce i jedna na dzwigni sterującej włączanie blokady. Z praktyki wiem że często przy nieumiejętnym serwisie sprężynki te tracą swój kształt i odpowiednie napięcie. I trzecia sprężynka z jednym "wąsem" (oporowa) - to ona odpowiada za właściwe działanie blokady bez terkotania.Zamontowana jest na specjalnej tulejce razem z plastikowym kołnierzem.
Po upływie lat ulega ona wytarciu i należy wymienić na nową,a że nowe jest już niedostępne do tego kołowrotka to pozostaje tylko inwencja własna.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
- Jozi, szczupak1 and LOc like this
#9 OFFLINE
Posted 28 May 2015 - 16:03
Wstawiam zd bez rotora
Attached Files
#10 OFFLINE
Posted 28 May 2015 - 17:14
No i pięknie Ci ktoś zniszczył sprężynkę... Zdjęcie nr 2 świetnie to pokazuje, kompletnie powyginana sprężyna od blokady rotora...
#11 OFFLINE
Posted 29 May 2015 - 16:59
Znalazłem jakąś fotkę z ostatniego smarowania takiego Aero GT i tak powinna wyglądać ta sprężyna...
DSC_0003.jpg 36.58KB 8 downloads
#12 OFFLINE
Posted 29 May 2015 - 17:10
#13 OFFLINE
Posted 08 June 2015 - 19:41
Należy zająć się całym systemem zapadkowym. Są tam trzy sprężynki,jedna na zapadce i jedna na dzwigni sterującej włączanie blokady. Z praktyki wiem że często przy nieumiejętnym serwisie sprężynki te tracą swój kształt i odpowiednie napięcie. I trzecia sprężynka z jednym "wąsem" (oporowa) - to ona odpowiada za właściwe działanie blokady bez terkotania.Zamontowana jest na specjalnej tulejce razem z plastikowym kołnierzem.
Po upływie lat ulega ona wytarciu i należy wymienić na nową,a że nowe jest już niedostępne do tego kołowrotka to pozostaje tylko inwencja własna.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Panie Józefie ile by kosztowała naprawa u pana ? Proszę o odpowiedz
#14 OFFLINE
Posted 08 June 2015 - 19:44
Panie Józefie ile by kosztowała naprawa u pana ? Proszę o odpowiedz
Zapraszam na pw
#15 OFFLINE
Posted 09 November 2017 - 17:14
prosze o kontakt Pana JOzefa w sprawie aero gtm 3010, brak blokady wstecznej (brakuje sprężynki)
#16 OFFLINE
Posted 09 November 2017 - 21:17
Napisz do pana Józefa na priv...