Prośba o pomoc w doborze silnika spalinowego do łodzi
#1 OFFLINE
Posted 01 March 2010 - 20:34
#2 OFFLINE
Posted 01 March 2010 - 20:52
napisz jaka to łódz bo jesli to romana to musi byc ze 30KM
#3 OFFLINE
Posted 01 March 2010 - 21:55
#4 OFFLINE
Posted 01 March 2010 - 23:26
a co do spalania to silnik 30KM pali na godz srednio 6-8 litrów a 8KM powiedzmy 2,5do 3,5 litra na godz tylko oczywiscie koszt zakupu silnika wiekszy bo na rzeke bym nie wypływał z takim silnikiem i taką łódką bo mozesz nie wrócic do mariny chyba ze bedziesz sie wiosłami wspomagał
Masz tu ciekawe testy
http://www.yamaha-motor.pl/Images/testy09om_tcm65-351937.pdf
#5 OFFLINE
Posted 02 March 2010 - 00:06
Mysle,ze pietiabo niezle ci radzi.
W przypadku takiej lodzi, kupowanej od producenta z reguly podaje on preferowana moc silnika, ktory umozliwia sprawne poruszanie sie nia.
Tu widac, ze jest to 50KM.
Pewnie mozna by zjechac do 30KM ale to nadal spory silnik i bedzie palil niemalo a lodka bedzie plywala nie bijac rekordow predkosci.
Silnik 8KM powienien wystarczyc do trolingu w sprzyjajacych warunkach meteo i nic ponadto...to juz jest kawalek lodzi - szer 1,75 i duzy ciezar.
Pytanie sie nasowa, czy nie lepiej nabyc jakas lodke rzedu 4,5-5m o wadze 170-200kg, ktora juz silnik 15KM wprowadzi w slizg?
Przy odrobinie samozaparcia mozna pomyslec o pladece...
Czyli kupic cos bardziej...wedkarskiego.
No bo wspomniany silnik 8KM wcale nie musi byc tani w eksploatacji...z taka predkoscia bedziesz powoli plynal wiec zuzywal stosownie do tego czasu paliwo.
Silnik 50KM bedzie zuzywal wiecej ale plynal kilka razy szybciej..
Warto tez pamietac, ze taka, 3 cylinrowa? juz maszyna to beda jeszzce koszty nie tylko zwiazne z paliwem...
Takze jezeli okret to z adekwatnym napedem...
Acha, nie bylo slowa czy bedzie rzeka czy jezioro. Jezeli rzeka to pod prad byc moze w ogole nie poplyniesz na tych 8KM.
Gumo
#6 OFFLINE
Posted 02 March 2010 - 00:12
http://www.motorowod...opic.php?t=1047
@gumo jezeli link niezgodny z regulaminem to go usuń
#7 OFFLINE
Posted 02 March 2010 - 08:43
a co do spalania to silnik 30KM pali na godz srednio 6-8 litrów a 8KM powiedzmy 2,5do 3,5 litra na godz
A jak się weźmie pod uwagę, ile w ciągu godziny można przepłynąć, ile miejscówek odwiedzić, szczególnie na takiej rzece, jak Wisła, gdzie czasami z jednego dobrego miejsca na drugie jest 10 km..
#8 OFFLINE
Posted 02 March 2010 - 09:46
To co napisal @argrabi to proza zycia - jezeli z polowy czasu przeznaczonego na wedkowanie bedzie sie plynac to na wedkowanie zostaje...
Z ta ekonomika moze jasniej napisze: silnikiem 50KM spalajacym 10l? wahy/h przeplyniemy przez ta godzine moze ze 30km.
Silnikiem 8KM spalajacym 3l? wahy/h przeplyniemy z 5km. Zeby osiagnac dystans uzyskany z silnikiem 50KM bedziemy musieli plynac jeszzce kilka godzin. Ile wahy spalimy w tym czasie?
No i...ile jest warte te kilka godz. wedkowania..?
Gumo
#9 OFFLINE
Posted 02 March 2010 - 15:51
Pozdrawiam.
#10 OFFLINE
Posted 24 March 2010 - 16:03
#11 OFFLINE
Posted 24 March 2010 - 16:17
#12 OFFLINE
Posted 24 March 2010 - 16:20
#13 OFFLINE
Posted 24 March 2010 - 16:27
Tel.602191350
#14 OFFLINE
Posted 24 March 2010 - 22:59
To zależy jak chcesz pływać po rzece. Jeśli tylko pływać, wolno bo wolno ale pływać, wystarczy Ci coś około 3-4KM. Żeby wejść w ślizg tym pontonem z 1 osobą powinieneś szukać conajmniej 5-6KM. Ideałem byłoby coś około 8-10KM.
Poszukaj czegoś używanego 5-6KM, w zakładanej kwocie powinienieś się zmieścić.
Znajomy chce sprzedać używanego Parsuna 5KM, serwisowanego w fajnym stanie. Jeśli chcesz dam Ci namiar na niego to sobie zadzwonisz
Pozdrawiam
#15 OFFLINE
Posted 25 March 2010 - 15:34
#16 OFFLINE
Posted 25 March 2010 - 15:41
#17 OFFLINE
Posted 25 March 2010 - 18:19
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Posted 26 March 2010 - 09:28
słyszałem że taki sredni przelicznik jeżeli chodzi o moc silnika jest taki że 1KM na 10kg wagi łodzi(pontonu) czy to sie sprawdza w praktyce....czy to wogóle prawda...?????????to mój pierwszy środek pływajacy więc jestem nieobeznany w tym temacie....
Baaardzo srednii...Każda łódz inaczej się zachowuje... Ma inne parametry, a przede wszystkim kształt dna... I to jest ważne...
Jak chcesz pływać na dużych rzekach, to odradzam elektryka.. Jak już napisano, szukaj czegoś między 6 a 10 KM (producent zaleca 8-10 KM). Gdzieś sam musisz znaleźć kompromis miedzy jakością (rocznikiem) i mocą a ceną..
Gdzieś cos takiego znalazłem.. Nie napawa optymizmem
Po wolnej Sekwanie
#20 OFFLINE
Posted 26 March 2010 - 09:51
Kazda jednostka plywajaca ma jakis optymalny do swoich gabarytow silnik.
Mozna oczywiscie zakladac mniejsze silniki ale nalezy sie liczyc z tym, ze bedzie sie plynac powoli a silnik przez wieksza czesc czasu bedzie musial pracowac na pelnych obrotach.
Trzeba tez brac pod uwage, ze pogoda moze sie pogorszyc a wtedy byc moze w ogole straci sie manewrowosc.
Z drugiej strony sa rozne preferencje...np. ktos chce w ciszy poplywac sobie po jakiejs zatoczce albo niewielkim jeziorku...
W przypadku duzych rzek predzej czy pozniej bedziesz kombinowal nad przemieszczaniem sie na dlugich dystansach.
Mozliwosci finansowe sa wazne, przy podanej kwocie musisz po prostu skoncentrowac sie nad zdobyciem uzywanego silnika w jak najlepszym stanie o mocy rzedu 8KM.
I jeszzce jedna rzecz - przed wyborem warto rozejrzec sie w mozliwosciach serwisowania silnika w swojej okolicy...
Gumo