Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Przesunięcie pawęży do tyłu


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 OFFLINE   raf7

raf7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 posts
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Rafał

Posted 22 July 2016 - 12:54

Witajcie,

W związku z tym, że w mojej łódce odległość od tylnego siedziska do pawęży jest dość mała sterowanie nią jest mocno utrudnione - inaczej mówiąć rumpel koliduje podczas skręcania z moimi "plecami". Postanowiłem cośym zrobić i wymyśliłem, że dołożę jakby drugą dodatkową pawęż przesuniętą bardziej do tyłu - o około 10-15cm - oczywiście przy zachowaniu mniej więcej tej samej odległości górnej krawędzi pawęży od lustra wody. Czy ktoś już robił coś podobnego i czy powinienem na coś szczególnie zwrócić uwagę? Szczegóły na załączonych zdjęciach.

 

 

Attached Files

  • Attached File  1.JPG   19.6KB   27 downloads
  • Attached File  2.JPG   27.96KB   26 downloads
  • Attached File  3.JPG   12.45KB   25 downloads
  • Attached File  4.JPG   7.94KB   26 downloads
  • Attached File  5.JPG   41.2KB   28 downloads


#2 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,780 posts

Posted 22 July 2016 - 13:35

Pod jaki silnik i o jakiej masie? Pamiętaj, że na taki element działają dość duże siły, pytanie więc czy taka dorobiona pawęż "udźwignie" masę silnika i jego moc?


Edited by Żbiku, 22 July 2016 - 13:36.


#3 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1,214 posts
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Posted 22 July 2016 - 13:45

Potrzebujesz pantograf

http://zefir.sklep.p.../208-pantografy



#4 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 22 July 2016 - 14:00

Ja bym osobiscie takich cudow nie robil. Zmienic lodz albo silnik albo przesunac lawke. Ps wlasnie dla tego nigdy nie mialem lawek w pontonie zalozonych...

#5 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,602 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 22 July 2016 - 14:05

Kolega jeszcze nie napisał pod jaki silnik. Jeśli to elektryk to nie widzę problemów.



#6 OFFLINE   lukson

lukson

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 576 posts

Posted 22 July 2016 - 16:15

Nie było by łatwiej zamontować fotel obrotowy przed ławka rufowa na której potencjnie teraz siedzisz (jest sporo gotowych rozwiązań typu gniazdo + noga + obrotnicach i fotel). Mógłbyś wtedy siedzieć bokiem.

#7 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,120 posts
  • LokalizacjaMazowsze

Posted 22 July 2016 - 16:19

A i wyważenie łódki przy pływaniu w pojedynkę mogłoby sporo zyskać :)

 

Ale pawęż taka jak z twoich rysunków do silnika elektrycznego zda egzamin. Do spaliny musisz dobrze przemyśleć konstrukcję, tam już większe siły działają.



#8 OFFLINE   raf7

raf7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 posts
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Rafał

Posted 22 July 2016 - 19:04

Kolega jeszcze nie napisał pod jaki silnik. Jeśli to elektryk to nie widzę problemów.

 

Kolega już pisze. Na razie całe 2,5 KM, czasami 6 KM a docelowo koło 10 chciałbym celować.

 

 

A i wyważenie łódki przy pływaniu w pojedynkę mogłoby sporo zyskać :)

 

Ale pawęż taka jak z twoich rysunków do silnika elektrycznego zda egzamin. Do spaliny musisz dobrze przemyśleć konstrukcję, tam już większe siły działają.

 

O konstrukcję raczej się nie martwię - poradzę sobie chyba (z przemyśleniem ;) Bardziej mnie nurtuje połączenie tej konstrukcji z łodzią (jakieś duże podkładki plus blacha od strony bakisty czy może jakieś dodatkowe szerokie deski czy sklejki wewnątrz bakisty ?)

 

 

 

 

 A co do sił, skoro ta pierwsza konstrukcja z powyższego linku (wygląda na dość cienkie blaszki) jest niby do 12 KM (40kg), to jak zrobię to z porządnych kształtowników to chyba mogę być spokojny ?

 

Pozdrawiam

Rafał 


Edited by raf7, 22 July 2016 - 19:11.


#9 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1,214 posts
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Posted 22 July 2016 - 21:07

Sam pantograf wytrzyma, bardzo ale czy nie wyrwie z łódki pawęży to inna sprawa.
Musisz to na możliwie szerokiej podstawie zrobić, żeby opartło się na większej powierzchni

#10 OFFLINE   raf7

raf7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 posts
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Rafał

Posted 24 July 2016 - 09:48

Sam pantograf wytrzyma, bardzo ale czy nie wyrwie z łódki pawęży to inna sprawa.
Musisz to na możliwie szerokiej podstawie zrobić, żeby oparło się na większej powierzchni

 
A ja się zastanawiam bardziej nad sztywnością tego urządzenia a nie nad wytrzymałością - tak jak podają 12kM i 40kg - przecież to się będzie przy tej masie i "cieńkości" tych bocznych blaszek bardzo mocno bujać na boki. Dla mnie to jest najistotniejsze w tej mojej konstrukcji, bo jak nie będzie wystarczająco sztywne i się zacznie bujać na boki, to wtedy może się wyrwać, wygiąć etc.

Attached Files


Edited by raf7, 24 July 2016 - 09:48.


#11 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1,214 posts
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Posted 24 July 2016 - 12:05

Trzeba by to wziąć w łapki i pomagać, po zdjęciu nie widać grubości. Ale sądzę że raczej pawęż głównie ma to usztywnić. Jak będzie słaba to nic z tego nie będzie

#12 OFFLINE   chlodnica

chlodnica

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 791 posts
  • LokalizacjaPL-Opole/CH-Davos
  • Imię:Darek

Posted 24 July 2016 - 14:18

Ja osobiście pływałem na podobnym patencie 10 lat...Konstrukcja troszkę inna.Głównie u mnie chodziło o obniżenie pawęży.Miałem silnik z krótką stopą.

Zespawałem konstrukcję w ten sposób,że tak jakby uszy nachodziły nad pawężą do środka łódki i zawijały się jakby do wnętrza pawęży,tzw.haki,

a od strony zewnętrznej miałem nawiercone otwory w pawęży i mocowałem ten uchwyt na stałe,na  2 śruby.Przez tyle lat zdało egzamin...

Wrzucę foto jak będę mógł(teraz mnie zawinęli do szpitala)...



#13 OFFLINE   raf7

raf7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 121 posts
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Rafał

Posted 24 July 2016 - 20:56

Właśnie coś podobnego (z tymi hakami do powieszenia) dzisiaj widziałem - coś takiego:

 

 

Attached Files



#14 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Posted 26 July 2016 - 11:59

Daj mi trosze czasu może znajdę kolegę z tego forum, dla którego robiłem pantograf.

Możliwe też, że kolega sam namierzy temat i się odezwie.

W tej chwili robię pod siebie sprzęcik, który ma na celu odsunięcie i obniżenie silnika spalinowego, ponieważ mam jedną łódkę przy której mój silnik wystaje. Będę podpinał silnik o mocy 5km. Całość wykonałem (na razie) z blachy o grubości 3mm.

Dzisiaj pierwsze testy i się odezwę.



#15 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,703 posts
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Posted 26 July 2016 - 15:10

Panowie nie ma nad czym się rozwodzić to rozwiązanie wytrzyma nawet 40kM blacha 3 wystarczy z nawiązką  moja łódź ELPAZO  tak śmigała dwa lata można ja zobaczyć w  wątku nasze łodzie, na zdjęciach miedzy 5 a 7 stroną z suzuką 30KM,jajba warzy 600kg a to w tym układzie o wiele większy kłopot jak  łajba 100kg więc nic innego nie pozostają jak zrobić i pływać. Pozdrawiam Tornado


Edited by tornado, 26 July 2016 - 15:11.


#16 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Posted 17 August 2016 - 09:23

Hej!

Miałem dać znać wcześniej ale jakoś czasu nie było.

Myślą przewodnią było aby za każdym razem montować pantograf ale zmieniłem zdanie.

Zamontuję go na stałe i będę zabezpieczał linką.

Nie chcę mi się kręcić tymi śrubkami :)

Jedyne czego nie udało mi się uniknąć to tego, że rączka od skręcania musi być troszkę podniesiona.

Mimo tego jest dobrze i łódka całkiem inaczej płynie.

Wcześniej silnik mielił wodę bez ciągu, teraz jest już ok.

Attached File  DSC_1123.JPG   42.75KB   12 downloads

Attached File  DSC_1122.JPG   32.59KB   14 downloads

Attached File  DSC_1107.JPG   26.18KB   13 downloads

Attached File  DSC_1106.JPG   25.43KB   13 downloads

 

 


  • thug likes this

#17 OFFLINE   tryt

tryt

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 posts
  • LokalizacjaWodzisław Sl.
  • Imię:Roman

Posted 18 April 2018 - 14:37

Odgrzewam temat. Czy po obcięciu takiej pawęży jak na fotce o około 7 cm koniecznym było by wykonanie tam jakiegoś wykończenia? A może tylko obciąć i wieszać silnik? Od środka do pawęży przymocowana jest blacha z nierdzewki, którą by też trzeba obniżyć

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   63.96KB   9 downloads

Edited by tryt, 18 April 2018 - 14:47.


#18 OFFLINE   elpojo

elpojo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 877 posts
  • LokalizacjaWrocław

Posted 12 June 2019 - 11:04

Podepnę się pod wątek, prośba o informację jaki powinien byc kąt nachylenia pawęży względem łodzi:

Attached File  1.jpg   33.81KB   6 downloads

W przypadku zbyt prostopadłej pawęży można taki kąt korygować odpowiednio spreparowanym klinem?



#19 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,805 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 12 June 2019 - 13:27

W przedziale 10-15 stopni. Mozna korygować klinem.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Edited by psulek, 12 June 2019 - 13:27.

  • elpojo likes this