Skocz do zawarto艣ci

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj si臋 lub Zarejestruj by otrzyma膰 pe艂en dost臋p do naszego forum.

Zdj臋cie

Uszkodzony Maximizer- wady, przyczyny, naprawa.


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 09:38

Gdyby kogo艣 interesowa艂o co robi z silnikiem nierozs膮dne do艂o偶enie innych 艣rub ni偶 zamontowa艂 producent, to ni偶ej n a fotkach i w opisie wida膰. 

Czy jestem zwolennikiem takiego tunningu? Raczej nie. Nie podchodzi艂bym do tego nawet jako pr贸ba lub gdybym mia艂 ju偶 takow膮 zamontowa膰, to na pewno nie p艂ywa艂bym na niej na max. Pob贸r pr膮du jest tak du偶y 偶e topi najs艂absze podzespo艂u uk艂adu.

 

Minnkota Extreme 55Lbs z Miximizerem. Poprzednik 贸wczesnej MK Traxxis. 

Kolega oczywi艣cie za艂o偶y艂 Kipaw臋 bo pisz膮cy g艂upoty reklamodawcy nie ponosz膮 skutk贸w tego co stanie si臋 p贸藕niej z silnikiem i pisz膮 bzdury gdzie to nie mo偶na j膮 zastosowa膰. G艂upi ludzie 艂ykaj膮 to niestety jak ma艂py kit bez konsultacji ze znaj膮cymi temat lub my艣l膮cymi logicznie!   :mellow:   :angry:

Kr贸tko w temacie bo brak czasu.

Poda艂 mi ten silnik i kaza艂 sprawdzi膰 szczotki bo "kr臋ci tylko do ty艂u ale jak si臋 postuka to czasami i Forward wskoczy".

Przegl膮dn膮艂em z grubsza Maximizer i nie zauwa偶y艂em nic poz tym 偶e do ty艂u idzie, w prz贸d ni chu, chu.   :(  Dziwne aby by艂y to szczotki bo nie kr臋ci艂 by w ani jedn膮, ani w drug膮. Silnik do艂em przegl膮dn膮艂em, wyczy艣ci艂em, przedmucha艂em. Szczotki min 75% wi臋c to nie ich wina. Ale dobrze bo uszczelniacze by艂y ju偶 w krytycznym stanie i grozi艂o by to spaleniem silnika podobnie jak ju偶 to zrobi艂 z Torqeedo. Tak niestety ludzie dbaj膮 o przegl膮dy i swoje zabawki kt贸re s膮 katowane do zjeb******.a.   :(   :angry:  Wymieni臋 wi臋c i uszczelniacze i nowe oringi na 艣rubach i obudowie.

 

Niestety na fotkach wida膰 偶e mia艂em racj臋 i brak obrot贸w "do przodu" to wina Maxi. Dok艂adnie na pokr臋tle jeden ze styk贸w jest wypalony i stopiony nie w艂膮czaj膮c obwodu (zaznaczony jako "Z"-zepsuty w czerwonej kratce. Dobry "D- w艂膮czaj膮cy obw贸d "Revers" jest zaznaczony na bia艂o. 

 

Tak to ko艅czy si臋 bezmy艣lny tunning silnik贸w. Podobne sytuacje mo偶ecie mie膰 w swoich MK Traxxis z niedzia艂aj膮cymi Maximizerami.

No nic, trzeba ten w艂膮cznik dorobi膰 lub wymieni膰 na inny.

 

Pozdrawiam.

A.P.

 

____________________

 

Za艂膮czone pliki



#2 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 post贸w
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 12:17

pewnie masz racj臋 ale silnik wygl膮da na taki kt贸ry setki kilometr贸w przep艂ywa艂 i swoje latka te偶 ma.

艣r贸ba te偶 si臋 pewnie troch臋 nakr臋ci艂a bo na now膮 nie wygl膮da.

ja po kilku latach u偶ytkowania mk 32lb ze starszych modeli ale ju偶 z czarn膮 czap膮-po jej zdj臋ciu zauwa偶y艂em stopion膮 po kilka cm icolacj臋 przewod贸w przy prze艂膮czniku-na szcz臋艣cie nie dosz艂o do zwarcia.silnik oczywi艣cie na oryginalnej 艣r贸bie p艂ywa艂.



#3 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 post贸w
  • LokalizacjaRadom
  • Imi臋:Ryszard
  • Nazwisko:Przyby艂owski

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 14:31

Tak przy okazji pytanie co ile i czy nale偶y wymienia膰 uszczelniacze wa艂ka ten jeden normalny , ten drugi z metalem ????

No i na co zwr贸ci膰 uwag臋 przy MK ???


U偶ytkownik maweric edytowa艂 ten post 14 pa藕dziernik 2016 - 14:31

  • PiotrekF lubi to

#4 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 14:48

Tak przy okazji pytanie co ile i czy nale偶y wymienia膰 uszczelniacze wa艂ka ten jeden normalny , ten drugi z metalem ????
No i na co zwr贸ci膰 uwag臋 przy MK ???

-----------
Normalnie sie ich nie wymienia, ale jak padn膮 to najcze艣ciej silnik jest na z艂om.
Zu偶ycie ich powoduje nawinieta 偶y艂ka lub plecionka, przez ktore dostaje sie woda. Ta z偶era spr臋偶ynki (nie s膮 nierdzewne) i gdy padn膮 dwa-wod臋 mamy w silniku.
Wystarczy wizualnie ogl膮dn膮膰 co i jak ale niestety silnik trzeba rozebra膰 bo wirnik musi byc z nich wyj臋ty.
Po ka偶dym sezonie mo偶na zdj膮膰 艣rub臋 i sprawdzi膰 czy nie ma nawinietych linek na o艣ce w okolicy uszczelniaczy. Gdy ktos czesto p艂ywa po mocno zanieczyszczonych przez wedkarzy miejscach mozna zdj膮膰 艣rub臋 i przegladac o艣k臋 cze艣ciej.

busz231
Silnik jest z 1996r wiec swoje na pewno prze偶y艂. Korozja alu wewn膮trz p臋dnika powoduje odpadanie farby ktor膮 jest zabezpieczone oraz utlenionego alu (bia艂y proszek) ktore dostaj膮 sie na szczotki, szczotkotrzymacz i na tuleje (w min. stopniu). Wszystko to powoduje (lub mo偶e) szybsze zu偶ycie szczotek, komutatora oraz zawieszanie sie ich w uchwycie, co prowadzi do z艂ego styku, iskrzenia, przegrzewania sie.
"Zgrzanie" tego membranowego styku spowodowa艂 na pewno du偶y pr膮d. Kipawa na pewno do tego sie przyczyni艂a, a zw艂aszcza start na max du偶膮 jednostk膮. Tak sie niestety p艂ywa. Na pewno m贸j kumpel, ktory wiecznie nie ma czasu. :)

#5 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5505 post贸w
  • Imi臋:adam

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 19:50

Silniki to takie stwory , ktore wraz ze wzrostem obciazenia zaczynaja pobierac coraz wiecej pradu. I tak sie dzieje do momentu az cos sie nie spitoli. padnie albo elektronika albo silnik sie zagotuje. i po to sie stosuje roznej masci zabezpieczenia coby do takich sytuacji nie dopuszczac.W tedy mozna sobie nawet srube od tytanika zalozyc. a zabezpieczenia nie pozwola zniszczyc silnika  czy elektroniki. podejrzewam ze wszytskie te maxymizery sa poprostu "wyzylowane" materialowo., brak odpowiednich zabezpieczen , niedostosowane do dlugich obciazen pradem maxymalnym, jaki silnik moze pobrac.. Przy dobrze zgranej automatyce , ryzko uszkodzenia silniaka/elektronik jest bliskie 0


U偶ytkownik siarq edytowa艂 ten post 14 pa藕dziernik 2016 - 19:50


#6 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 post贸w
  • LokalizacjaRadom
  • Imi臋:Ryszard
  • Nazwisko:Przyby艂owski

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 20:14

Silniki to takie stwory , ktore wraz ze wzrostem obciazenia zaczynaja pobierac coraz wiecej pradu. I tak sie dzieje do momentu az cos sie nie spitoli. padnie albo elektronika albo silnik sie zagotuje. i po to sie stosuje roznej masci zabezpieczenia coby do takich sytuacji nie dopuszczac.W tedy mozna sobie nawet srube od tytanika zalozyc. a zabezpieczenia nie pozwola zniszczyc silnika  czy elektroniki. podejrzewam ze wszytskie te maxymizery sa poprostu "wyzylowane" materialowo., brak odpowiednich zabezpieczen , niedostosowane do dlugich obciazen pradem maxymalnym, jaki silnik moze pobrac.. Przy dobrze zgranej automatyce , ryzko uszkodzenia silniaka/elektronik jest bliskie 0

 

Pewnie masz racje, ale do MK 55 traxxis nie wskazane jest zak艂adanie innej 艣ruby ni偶 jest w oryginale. 

My艣la艂em kiedy艣 o za艂o偶eniu 3 艂opatkowej, dosta艂em odpowied藕 tak膮 jak powy偶ej ( tylko orygina艂 ) , ka偶da inna uszkodzi silnik.



#7 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 20:21

@siarq

Z czego by dobra膰 lub dorobi膰 taki w艂膮cznik membranowy? Masz jakies pomys艂y?

#8 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5505 post贸w
  • Imi臋:adam

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 20:56

trzeba by sie udac do jakiegos sklepu typowo elektronicznego i cos dobrac na miejscu.

NIe mowie ze kipawa jest zalecana do MK 55 , tak jak Kolega wyzej napisal - marketing robi z glowy jajo , do tego elektronika niedokonca dopracowana i buba gotowa. Ja robie przy napieciach sieciowych , takze przy duperszmitach pradu stalego nie zawiele mam doczynienia. Jedno co jest pewne , to sprzet starego typu, duzy ,toporny , pracuje latami . Nowe zgrabne , male , ladne , ale pod wzgledem dlugosci uzytkowania to ... lipa


  • trout master lubi to

#9 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 post贸w
  • Lokalizacja艁贸d藕
  • Imi臋:Kamil

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 21:50

Pewnie masz racje, ale do MK 55 traxxis nie wskazane jest zak艂adanie innej 艣ruby ni偶 jest w oryginale. 

My艣la艂em kiedy艣 o za艂o偶eniu 3 艂opatkowej, dosta艂em odpowied藕 tak膮 jak powy偶ej ( tylko orygina艂 ) , ka偶da inna uszkodzi silnik.

Nie prawda.
P艂ywa艂em i do tej pory p艂ywam na aluminiowej 艣rubie od motorguide, kt贸ra to niby przeznaczona jest do wi臋kszych silnik贸w. Nawet pob贸r pr膮du i wibracje s膮 mniejsze ni偶 na oryginalnej od kotki wi臋c chyba jest ok ;)
Na kipawie silniki pobieraj膮 wi臋cej pr膮du wi臋c jest im ci臋偶ej.



#10 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 22:03

"Na kipawie silniki pobieraj膮 wi臋cej pr膮du wi臋c jest im ci臋偶e"j.


To tak jakby艣 powi膮za艂 je sznurem, przytrzyma艂 w 艂apkach lub dopi膮艂 jaki艣 ci臋偶ar ktory musia艂by silnik podci膮gn膮膰. Kumpel z s膮siadem spalili tak pachn膮ca 艣wie偶o艣ci膮 MK Traxxis 55 bo chcieli sprawdzi膰 jaki jest silny. Jeden trzyma艂 za 艣rub臋 a drugi .... topi艂 prze艂膮cznik. Wody nie zobaczy艂a ko艅cz膮c 偶ywot przy te艣cie w gara偶u.

Ehhhhhhhhh, g艂upota. :( :( 馃槨馃槨馃槨

#11 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 post贸w
  • LokalizacjaRadom
  • Imi臋:Ryszard
  • Nazwisko:Przyby艂owski

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 22:04

Nie

 

Nie prawda.
P艂ywa艂em i do tej pory p艂ywam na aluminiowej 艣rubie od motorguide, kt贸ra to niby przeznaczona jest do wi臋kszych silnik贸w. Nawet pob贸r pr膮du i wibracje s膮 mniejsze ni偶 na oryginalnej od kotki wi臋c chyba jest ok ;)
Na kipawie silniki pobieraj膮 wi臋cej pr膮du wi臋c jest im ci臋偶ej.

 

 

Nie jestem znawc膮, nie wypowiadam si臋, dosta艂em tylko tak膮 odpowied藕 jak chcia艂em za艂o偶y膰 3 艂opatkow膮.  A tak w nawiasie u偶ywasz kipewa czy machta III ????



#12 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 22:40

Ten styk to nic szczeg贸lnego. Zwyk艂a blaszka spr臋偶ynuj膮ca odpowiednio wygi臋ta. Jestem ciekaw czy na laserze takiej by nie wyci膮艂 czy j膮 temp. odpu艣ci i nie bedzie spe艂nia膰 swojego zadania. 馃馃槙 Wtedy zostanie tylko wykrojnik a to ju偶 gorsza sprawa. 馃槱

Ta oryginalna jest niestety przegrzana i straci艂a swoje w艂a艣ciwo艣ci powrotne. Raczej ju偶 nie bedzie dzia艂a膰 poprawnie. :(

_________

Za艂膮czone pliki



#13 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 post贸w
  • Lokalizacja艁贸d藕
  • Imi臋:Kamil

Napisano 14 pa藕dziernik 2016 - 23:00

Nie

 

 

 

Nie jestem znawc膮, nie wypowiadam si臋, dosta艂em tylko tak膮 odpowied藕 jak chcia艂em za艂o偶y膰 3 艂opatkow膮.  A tak w nawiasie u偶ywasz kipewa czy machta III ????

U偶ywa艂em tej http://www.motorguid...-half-inch-hub聽
i tej  http://www.motorguid...d-half-inch-hub
Nie zauwa偶y艂em r贸偶nicy zar贸wno w poborze pr膮du jak i w pr臋dko艣ci mi臋dzy nimi natomiast lepiej sprawdza艂y si臋 ni偶 te z kotki.
Kipawy nie pr贸bowa艂em.



#14 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5505 post贸w
  • Imi臋:adam

Napisano 15 pa藕dziernik 2016 - 06:34

Bo ta blaszka to jest najprawdopodbniej  bimetal kt贸ry dzia艂a jak w czajniku elektrycznym. Pod wp艂ywem temperatury si臋 odkszta艂ca i za艂膮cza b膮d藕 wylacza



#15 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 post贸w
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 15 pa藕dziernik 2016 - 16:37

ja bym w twoim przypadku kipawy nie wini艂.w silniku 20-to letnim wszystko mo偶e by膰 przyczyn膮 a wida膰 偶e ta 艣r贸ba wsp贸艂pracowa艂a z silnikiem przez wiele lat.



#16 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 post贸w
  • LokalizacjaRadom
  • Imi臋:Ryszard
  • Nazwisko:Przyby艂owski

Napisano 15 pa藕dziernik 2016 - 17:24

U偶ywa艂em tej http://www.motorguid...-half-inch-hub聽
i tej  http://www.motorguid...d-half-inch-hub
Nie zauwa偶y艂em r贸偶nicy zar贸wno w poborze pr膮du jak i w pr臋dko艣ci mi臋dzy nimi natomiast lepiej sprawdza艂y si臋 ni偶 te z kotki.
Kipawy nie pr贸bowa艂em.

 

Wybacz moje dziwne pytanie : je艣li pob贸r pr膮du ten sam, pr臋dko艣膰 ta sama to co znaczy " sprawdza艂y si臋 lepiej ni偶 te kotki ". ???



#17 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 post贸w
  • Lokalizacja艁贸d藕
  • Imi臋:Kamil

Napisano 15 pa藕dziernik 2016 - 18:07

Mi臋dzy nimi czyli motorguide. Na tych srubach pob贸r pr膮du by艂 troch臋 mniejszy i minimalnie wi臋ksza szybko艣膰 ni偶 na tej od kotki. Poza tym moja 艣ruba od kotki lekko bi艂a.
Nie by艂y to te偶 jakie艣 drastyczne r贸偶nice dyskwalifikujace 艣rub臋 MK, trudno te偶 oceni膰 mi w艂a艣ciwo艣ci wzgl臋dem p艂ywania w zielsku, by膰 mo偶e znacznie lepiej spisuje si臋 艣ruba MK.
To tyle :)

#18 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1367 post贸w
  • LokalizacjaRadom
  • Imi臋:Ryszard
  • Nazwisko:Przyby艂owski

Napisano 15 pa藕dziernik 2016 - 18:23

@kotwitz - dzi臋ki za odpowied藕 , :)



#19 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 15 pa藕dziernik 2016 - 19:18

Dlaczego wiec MK zrezygnowa艂a z Kipawy?
Zobaczcie jakie 艣ruby sa montowane na MK 160 Lbs 24V.
Motor Guide to solidne silnik wiec i 艣rub臋 manewrowo-uciagow膮 moze zrobili z g艂ow膮.

#20 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4391 post贸w
  • LokalizacjaRZ
  • Imi臋:Arko

Napisano 17 pa藕dziernik 2016 - 12:02

Styk dorobiony, maszyna fruwa jak wiatraczek wiec mozna katowa膰 dalej "dwudziestolatk臋". :) ;)

Za艂膮czone pliki


  • thug i NARA lubi膮 to