Łożysko do rolki Ryobi Zauber
#1 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2011 - 13:12
#2 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2011 - 15:23
#3 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2011 - 18:20
Czy to będzie lepsze skoro kosztuję 5 razy więcej ?
Chcę wymienić na jakieś dobre żeby nie szumiało
#4 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2011 - 18:40
To łożysko co dałeś linka być może jest ze stali nierdzewnej że tyle kosztuje, ale w opisie aukcji nie jest nic napisane że jest więc może i też być zwykłe.
Ma tylko taki opis
Cytuje:
Zastosowanie: Łożyska produkowane specjalnie do zastosowania w kołowrotkach wędkarskich. Odporne na warunki atmosferyczne.
Również możesz kupić to po 4zł http://allegro.pl/lozysko-wysokoobrotowe-mr-74-zz-4x7x2-5-mm -i1711967523.html warto przeczytać opis z aukcji.
Pozwolę sobie zacytować bo aukcja się skończy i opis zniknie a może komuś się w przyszłości przydać.
Cytuje:
Łożyska kulkowe
Łożyska kulkowe przejmują siły promieniowe i osiowe, mogą być także stosowane przy dużych prędkościach obrotowych. Ponadto wykazują nieznaczne tarcie, mogą być wykonane z bardzo dużą dokładnością, oraz mogą być stosowane jako rozwiązania cichobieżne.
Z uwagi na szerokie zastosowanie (między innymi w małych i średnich silnikach elektrycznych) i korzystna cenę łożysko kulkowe jest najczęściej stosowanym łożyskiem tocznym.
Występują w wersji otwartej lub uszczelnionej blaszkami ochronnymi typu ZZ (uszczelnienie bezstykowe) lub uszczelkami gumowymi typu 2RS (uszczelnienie stykowe). Uszczelnienie może być jednostronne lub obustronne.
Łożyska uszczelnione z obu stron są wypełnione zwykle smarem na bazie litu, którzy wykazuje dobre właściwości antykorozyjne i może być stosowany w przedziale temperatur od –30C do +110C. Łożyska są smarowane na cały okres ich trwałości i nie wymagają dozoru.
Ilość smaru jest dostosowywana każdorazowo do wielkości łożyska i wypełnia w większości przypadków od 25 do 35% wolnej przestrzeni łożyska.
Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska przy większych pierścieniach obrotowych.
Łożyska z uszczelkami gumowymi o małym tarciu spełniają wymagania dobrego uszczelnienia przy minimum tarcia. Wargi uszczelnienia tworzą bardzo wąską szczelina między powierzchnią walcową obrzeża pierścienia wewnętrznego tak, że uszczelnienie jest praktycznie bezstykowe.
Ze względu na te właściwości uszczelki te przy lepszej skuteczności uszczelnienia, mogą pracować przy tych samych prędkościach obrotowych jak łożyska z blaszkami ochronnymi.
Tak jak pisałem wcześniej, ja używam tych z gumowym uszczelnieniem i jak na razie mam spokój z rolką.
- TomaszKKK i Orzeszek lubią to
#5 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2011 - 21:15
Cena nie ma znaczenia
#6 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2011 - 05:31
#7 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2011 - 06:46
4x7x2.5o symbolu MR74-2RS polecam te z gumowym uszczelnieniem http://sklep.rcracin...roducts_id=1961
Tak jak pisałem wyżej, od dwóch lat mam pozakładane te z gumowym uszczelnieniem i jak na razie mam spokój z rolką, nic nie szumi.
#8 OFFLINE
Napisano 26 lipiec 2011 - 20:02
- serekturek lubi to
#9 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2011 - 08:43
u mnie pomogło.
#10 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2011 - 08:49
#11 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2011 - 19:09
#12 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2011 - 21:38
Efekt najpierw rolka nie chciała ruszyć na rybach (ciężko się kręciło kołowrotkiem)
później wypaćkała mi ze 30 metrów plecionki smarem którego nadmiar szukał ucieczki przez jej szczeliny i dalej szumiała
Jednak dzisiaj kiedy udałem się znowu pouprawiać jedyny słuszny sport na świecie CUD ! się stał
Przestał szumieć Martwi mnie tylko jedno mianowicie na jak długo
Na wewnętrznych stronach rolki tam gdzie pracuje ona sama i łożysko zauważyłem że częściowo starła się ta złota powłoka i tak sobie myślę czy przypadkiem coś się ni zatarło albo cUś Kołowrotek ma ze dwa miesiące tylko ale ma już ze dwieście motogodzin zrobione
#13 OFFLINE
Napisano 31 sierpień 2011 - 15:33
To mój pierwszy post na forum i odrazu mam laickie pytanie:)
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć,jak się dostać do tego łożyska od rolki,bo ja nie mogę ruszyć tego złotego plastikowego ustrojstwa,co jest bezpośrednio pod śrubką,chyba,że robię coś nie tak?
#14 OFFLINE
Napisano 03 październik 2015 - 18:58
...Witam...
Wystarczy pchnąć od środka rolkę w prawo do wyjścia.
Użytkownik Marcin2015 edytował ten post 06 październik 2015 - 08:42
#15 OFFLINE
Napisano 07 październik 2015 - 22:25
#16 OFFLINE
Napisano 07 październik 2015 - 22:35
...Witam...
Liczy się coś więcej niż odpowiedz po pana poście twierdze że panu chodzi o to samo.
Pozdrawiam.
- Tomasinio lubi to
#17 OFFLINE
Napisano 08 październik 2015 - 07:50
Witam wszystkich forumowiczów czy ma ktoś bezpieczny sposób na umycie krytego łożyska, jak wiadomo w takim łożysku jest fabrycznie aplikowany smar jak umyć,wyczyścić takie łożysko aby nie pozbawić go tego smaru.
#18 OFFLINE
Napisano 08 październik 2015 - 07:59
#19 OFFLINE
Napisano 08 październik 2015 - 08:25
Łożysko kosztuje 5zł więc nie ma sensu w ogóle się babrać w czyszczenie łożyska w środku. Ostatnio wymieniałem dwa z gumowym uszczelnieniem i jest wszytko ok. Koszt 10zł z przesyłką.
Użytkownik Dragster edytował ten post 08 październik 2015 - 08:25
#20 OFFLINE
Napisano 08 październik 2015 - 09:16
...Witam...
Ja wymieniłem na łożysko droższe Ezo,myślałem że trochę dłużej pokręci ale się myliłem.
Jak kolega pisze,lepiej kupić więcej tych za 5zł z uszczelnieniem gumowym.
http://www.e-poltech...-mm-p-1105.html
Użytkownik Marcin2015 edytował ten post 08 październik 2015 - 09:54
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych