Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Obrotomierz i motogodziny do silnika Yamaha


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 OFFLINE   jac72

jac72

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 149 posts
  • LokalizacjaGreaker
  • Imię:Jacek

Posted 25 April 2017 - 18:14

Jak w temacie szukam urzadzenia które obliczenia robi poprzez impulsy zbierane z rumpla. Potrzebuje tego urzadzenia do dotarcia silnika. 

Czy ktoś cos mi poleci ?



#2 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1,516 posts
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Posted 25 April 2017 - 18:31

Również podepnę się do tematu i kupię takie urządzenie :)

#3 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 posts

Posted 25 April 2017 - 20:10

Impulsy z rumpla? WTF?!
Jak już to z przewodu WN lub bezstratnie z impulsatora

Edited by Marchisio, 25 April 2017 - 20:10.


#4 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,311 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 25 April 2017 - 20:41

Ja mam taki http://allegro.pl/li...6623322721.html


  • jac72 likes this

#5 OFFLINE   Marcin Ostróda

Marcin Ostróda

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 posts
  • LokalizacjaOstróda
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:G

Posted 26 April 2017 - 06:04

 

a możesz podesłać zdjęcie jak go montujesz u siebie?



#6 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 posts

Posted 26 April 2017 - 07:23

sam licznik za pomocą opasek zaciskowych do rumpla (nie manetki) a kabel wprowadzić do obudowy w celu owinięcia na przewodzie WN  - to chyba nie problem (jest kilka otworów w spodzie obudowy - przynajmniej w moim Suzuki)



#7 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,311 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 26 April 2017 - 09:34

a możesz podesłać zdjęcie jak go montujesz u siebie?

Pod pokrywa do blaszki  na wkręty przykręciłem. Silnik w garażu, jak będę w pobliżu to cyknę foto.

A poglądowo to tak.

Attached Files



#8 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 posts

Posted 26 April 2017 - 13:48

pływasz bez osłony czy nie korzystasz z obrotomierza ?



#9 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,311 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 26 April 2017 - 18:03

Korzystałem z obrotów w beczce w trakcie docierania, osłuchałem się z silnikiem i obrotami, resztę dotarłem na wodzie.

Obroty nie są idealne, skaczą, ale jest przynajmniej orientacyjna wartość.

Na wodzie pokrywa zamknięta i nie korzystam.

Ważniejsze mi są motogodziny między przeglądami niż obroty.



#10 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 235 posts
  • LokalizacjaTarnów

Posted 26 April 2017 - 18:16

W ubiegłym roku miałem obrotomierz Spider'a: -taki sobie, licznik motogodzin jest OK, natomiast obrotomierz huśta z wynikami -na niskich obrotach (do 3000obr) jeszcze jako tako ale na wyższych obrotach nie dałem rady wyregulować ilością owinięć czułości. Wskazania były rozhuśtane raz 5700 obr raz 5250, 2700, 5400, 2250 itd. Zaznaczam że przy równej pracy silnika. No i jeszcze trochę zachodu z zasilaniem w/w obrotomierza. W końcu zawilgł i zaparował.

Teraz mam Oppame: ma być wodoodporna, bateria wewnętrzna ma wytrzymać (chyba 10 albo 20 tysięcy motogodzin) czyli nie mamy przewodu zasilającego, impulsy zbiera z owijki kabla WN. Pływałem z nim dopiero dwa razy: bez zastrzeżeń w całym zakresie obrotów

 

 

 

Attached Files


  • jac72 likes this

#11 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 posts
  • Lokalizacjalubuskie

Posted 26 April 2017 - 19:14

W tytule to trochę kłuje w oczy słowo Obroto(ścio)mierz.



#12 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,345 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 26 May 2017 - 21:03

Również taki zakupiłem. Nie mam instrukcji obsługi. Jakoś go uruchomiłem. Nie mam pojęcia jak to wyłączyć. Podobno sam się wyłącza po zgaszeniu silnika. Minęło od tego momentu z 10 godzin i nadal wyświetla czas pracy silnika.



#13 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 posts

Posted 28 May 2017 - 07:46

Nie chcę tworzyć nowego wątku, zatem pytanie zadam tutaj.

Co ile obrotów silnika (jednocylindrowy czterosuw) występuje iskra na świecy ?

Raz na obrót czy dwa razy na obrót czy może raz na dwa obroty ?

Czy zależy to od konkretnego modelu silnika (modułu zapłonowego)?



#14 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,345 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 28 May 2017 - 07:58

W dwusuwie na jeden obrót, w czterosuwie na dwa obroty wału w stosunku do jednego cylindra jest iskra.



#15 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 posts

Posted 28 May 2017 - 08:14

Dzięki za odpowiedź. O ile w dwusuwie nie mam żadnych wątpliwości, o tyle w czterosuwie tak.

Jesteś pewien tego co napisałeś ?

Bo mi się wydaje, że iskra może nawet "strzelać" pod koniec suwu wydechu (czy moduł zapłonowy nie pobiera sygnału do "strzału" z wału korbowego ?

Jeśli tak, to o wiele prościej to zrobić ....



#16 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,345 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 28 May 2017 - 16:20

Jesteś pewien tego co napisałeś ?

Jestem pewien :)



#17 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 posts

Posted 10 June 2017 - 23:44

Jestem po praktycznym sprawdzeniu (ustawienie obrotomierza).

Jednak się mylisz. Iskra "strzela" raz na obrót, czyli również "dopala" wydech.

Dziwi mnie tylko, że nikt z czytających tego nie potwierdził ...... -_-



#18 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,345 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 11 June 2017 - 08:06

A ja po praktycznych ustawieniach np. kąta wyprzedzenia zapłonu. Bez elektroniki, tzn. zanim zakupiłem lampę stroboskopową. Mówię o tradycyjnym zapłonie. Cewka, aparat zapłonowy z przerywaczem i palcem rozdzielacza. Obecna elektronika nie zmieniła przecież samej zasady działania silnika spalinowego. Jeżeli masz np. silnik czterosuwowy czterocylindrowy, to iskra odpala dwa razy na obrót wału, w dwucylindrowym raz na obrót, a w jednocylindrowym raz na dwa obroty. Należy rozpatrywać jeden cylinder. W fazie wydechu iskry nie ma. Mało tego. Nie może być!!!!!!!



#19 OFFLINE   bankroot

bankroot

    Forumowicz

  • Oczekujący na akcept
  • PipPip
  • 246 posts

Posted 11 June 2017 - 08:11

Odpowiedz zatem na proste pytanie: w jaki sposób "cewkomoduł" w silniku jednocylindrowym jest "informowany", kiedy ma podać prąd na świecę ?

 

A niby dlaczego nie może być iskry pod koniec suwu wydechu ?



#20 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,345 posts
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Posted 11 June 2017 - 08:26

Nie odpowiem, bo nie wiem na jakiej zasadzie działają te obrotomierze.

 

Dlatego w fazie wydechu nie może być iskry, bo mieszanka nie zawsze wypala się do końca. Czasami jest niekontrolowany zapłon w starych zdezelowanych silnikach od żarzącego się nagaru. Rzuca takim silnikiem, nie można go zgasić wyłączając zapłon.

 

PS. Jak nie zapomnę, to jutro spytam się elektryka samochodowego, na jakiej zasadzie działają te obrotomierze.


Edited by Janusszr, 11 June 2017 - 08:31.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users