Witam
Zastanawiam się nad zakupem łodzi Semper 410. Na forum praktycznie nic na ten temat nie znalazłem. Potrzebuję opinii na temat tej łodzi (Stabilnośc, jak pływa z jakim silnikiem, wykonanie , trwałośc itp.) . Z góry dzięki za pomoc.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Posted 25 August 2017 - 05:54
Witam
Zastanawiam się nad zakupem łodzi Semper 410. Na forum praktycznie nic na ten temat nie znalazłem. Potrzebuję opinii na temat tej łodzi (Stabilnośc, jak pływa z jakim silnikiem, wykonanie , trwałośc itp.) . Z góry dzięki za pomoc.
Posted 25 August 2017 - 06:00
Posted 25 August 2017 - 13:23
Tak wiem , ale jest sporo droższa niestety i przekracza moj budrzet, a z tego co patrzyłem wielkośc pokładu jest bardzo podobna. 440xt ma chyba tylko dłuższy tył tzn ławki/siedzenia i jest nieznacznie szersza.
Posted 25 August 2017 - 13:28
Chcesz nową i jeszcze na ten sezon??
Posted 25 August 2017 - 13:46
Z chęcią przygarnąłbym taką używke. Łodzi szukam na nastepny sezon.
Posted 25 August 2017 - 15:37
Przejrzyj wątek 440 - używałem dwa lata 410 i znajdziesz jakieś info.
Jak nie doczytasz - daj znać - może pisałem na prv. Najwyżej wtedy opiszę wszystko co moge wiedzieć na jej temat. A wiem sporo
A tearz przepraszam, ale musze się pakować i spadam na urlop :_)
Posted 25 August 2017 - 15:49
Posted 25 August 2017 - 20:09
Zanim udam się na słodkie lenistwo, jeszcze machnę coś na temat.
Kupiłem Sempera 410 i powiesiłem na pawęży Hondę 20 kucy. Wykonanie mojej jednostki było na baaardzo, ale to bardzo wysokim poziomie.
Pawęż była na tyle gruba, że wróciłem na poprawkę - nie mogłem zawiesić silnika.
Optymalnie można powiesić silnik 20 kucy. Po zamontowaniu 25 PS, okazało się że jest za ciężki i łódź już nie stoi na wodzie tak jak powinna. Spada również prędkośc max.
Jednostka bardzo stabilna przy wadze około 160 kg.
Na silniku 20 kucy hulało max 41 km/h, ale w trzy osoby + klamoty wejście w ślizg zajmuje już trochę czasu.
V-max w trzy osoby plus sporo klamotów na mojej Hondzie - 34 km/h
Pokład samoodpływowy i działa, ale nie wolno stać na tyle, bo wtedy się wlewa
Łódź pływa bardzo przyjemnie, ale na dużej fali już chlapie do wnętrza.
Pokład - rozmiarowo wewnątrz - to samo co w 440, która jest dłuższa o bakisty. Pokładu odpowiednia ilość, żeby się rozłożyć z całym sprzętem. Dwie osoby spokojnie w nocy śpią (jak nie pada)
Bakisty z tyłu pomieszczą linię paliwową, jakieś kapoki, kanistry z paliwem plus kilka innych gratów. Przednia u mnie robiła za miejsce garażowe dla duzego aku (115 Ah) plus gaśnica i apteczka.
Dosyć wysoka podłoga i trzeba się przyzwyczaić do tego.
Osobiście do wykoaniana nie mam najmnijeszych zastrzeżeń. Kolega, który ją używa obecnie równiez zadowolony.
Fotele - jak kto lubi. Zajmują sporo pokładu i to już indywidualny wybór.
Nie jest to łódź na duże zbiorniki, gdzie wiecznie dmucha, ale jest łodzią bezpieczną, która nawet w trudnych warunkach pozwoli nam wrócić do portu, choć przyjemnie nie będzie.
Lódż na wodzie zachowuje się stabilnie, pływa przyjemnie, żadnego myszkowania czy jakichś dziwnych sytuacji.
Żadnego skrzypienia, pukania, stukania itp.
Jedna z ciekawszych opcji, do wożenia na przyczepie i wodowania gdzie potrzebujemy.
Sprzedałem z powodów osobistych, a potem mi przeszło Obecnie mam łódź z wyższymi burtami, ale gdybym dziś miał kupić łódź na zawody czy do normalnego wędkowania, ale z opcją przewożenia wybieram Sempera.
Plusy:
stabilność
jakośc wykonania
dobra nautyka
ogromna przestrzeń na pokładzie
w miarę odpowiednia ilosć bakist
trwałosć
bezpieczeństwo
Minusy:
korci powiesić większy silnik, ale nie bardzo to możliwe.
na naprawdę dużej fali, burta jest za niska
Reaguje na obciążenie - jedna czy trzy osoby to duża różnica na tym silniku, który miałem.
Producent nie jest "internetowy" i czasem słabo ogarnia tematy. Telefon działa najlepiej, ale warto się przypominać.
Czas produkcji łodzi - zależy od możliwośći producenta i waha się między 4 a 12 tygodni (jak masz pecha)
Wszystko co opisałem są to moje własne odczucia i każdy może mieć inne, ale z pewnością jest to jedna z ciekawszych opcji wędkarskich.
Jedna uwaga - producent robi łodzie na zamówienie i zdarzają się te same modele, o różnej wadze i grubości burt. Jak zawodnicy prosili o lekkie łodzie, to takie dostawali. Ale są też takie, które mają ważyć i tak są wykonane. Na Garminie pływałem Semperem 440 o wadze 360 kg, gdzie normalnie bliżej mu do 200 kg
Widziałem też lekkiego Sempera 410, również u zawodnika - ledwie 130 kg.
Nigdy, ale to nigdy nie zastanawiałem się czy jak kolega podbiera moją rybę, to może podejść do burty - po prostu obaj na niej lądowaliśmy i nic złego się nie działo....
Nie wiem co jeszcze. Jak coś interesuje pytaj. Zrobiłem na tej łodzi prawie 12 tys km przez dwa lata. Miałem taki fajny sezon na Pomorzu, gdzie na 122 dni, 96 spędziłem na rybach
Edited by Dano^, 25 August 2017 - 20:10.
Posted 25 August 2017 - 20:37
Świetny opis . Daniel , o jakich pieniądzach mowa w standardzie , bo na mojej krypie pajączków już wiele się pojawiło i coś tak dumam sobie , żeby dumać ?
Posted 25 August 2017 - 20:50
Edited by sumo, 25 August 2017 - 20:55.
Posted 26 August 2017 - 02:54
Edited by Dano^, 26 August 2017 - 03:01.
Posted 31 August 2017 - 22:56
Dla mnie minusem i to dużym było to że podłoga jest bardzo wysoko osadzona co daje wyżej położony środek ciężkości (mniejsza stabilność) i gorzej jest się schować gdy nastawiamy się na kimę (pod warunkiem że nie zastanie nas deszcz) Co do montażu większych silników również zaobserwowałem, że jest pewna granica wagowa silnika w 410 i 440 tce, która stawia dziób do góry i uniemożliwia szybsze wejście w ślizg.
Posted 01 September 2017 - 03:37
Posted 18 January 2018 - 21:55
Mam pytanie. Czy tą łódkę jedna osoba jest w stanie spokojnie zwodować? Czy będzie to możliwe przy odpiętym dyszlu? Chodzi mi jezioro z brzegiem zaczynającym się burtą, niską wprawdzie ale za nią jest z 60cm wody więc i niemożliwy jest wjazd do wody przyczepą. Czy przyczepa, która oferowana jest w zestawie posiada oś skrętną? Jeśli tak to czy przemieszczanie się takim zestawem po leśnych drogach nie będzie powodowało uszkodzenia laminatu? Czy są jakieś lepsze przyczepy jeśli chodzi minimalizacje uszkodzeń podczas transportu tej jednostki? Czy gniazda do foteli są porządnie osadzone - sensie czy po dłuższym użytkowaniu nie są luźnie i nic nie skrzypi? Będę wdzięczny za każdą opinie w tym temacie.