Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Położenie przełącznika obrotów wstecznych podczas przechowywania kołowrotka.


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 OFFLINE   drzejko

drzejko

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 445 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Andrzej

Posted 24 October 2011 - 20:38

Moi drodzy.
Chciałbym postawić następujący problem.
Jak waszym zdaniem powinien być ustawiony przełącznik obrotów wstecznych w kołowrotkach stałoszpulowych podczas przechowywania - na ON czy OFF.
Zapewne dla większości z Was to oczywiste – OFF i rozkręcony hamulec.
Jest jednak drobne ale w młynkach z łożyskiem oporowym sprężyna odpowiadająca za powrót łożyska do położenia ON jest mocniej naciągnięta przy położeniu OFF. Czy taka sytuacja nie może skutkować problemem w działaniu łożyska jednokierunkowego po długim okresie przechowywania (naciągnięcia sprężynki).
Proszę o Wasze opinie.

Pozdrawiam,
drzejko


#2 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14,825 posts
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Posted 24 October 2011 - 21:41

Witam

Szczesliwymi sa posiadacze Slammerow, Saltig i Stelli SW.
Tam nie ma przelacznika :mellow:

Ja skupiam sie na odkreceniu hamulca na minimum i pozostawieniu po lowieniu na noc kolowrotka w przewiewnym miejscu.
O przelaczniku w kolowrotkach go posiadajacych, a mam takie B) jak dotad nie myslalem .... Embarassed




#3 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 posts

Posted 24 October 2011 - 22:46

tak troche odbiega od tematu, ale np w angli przy lowieniu na feedera czy match, łozyska oporowe są wyłączone, przy podcieciu paluszek na szpule i rotor się nie obraca, a przy ucieczce ryby krecą harmonijnie korba w druga stronę i popuszczaja zyłke.... ;d

na filmach kordy świetnie to widać podczas holu karpiowego...

czy to jest mądre to nie wiem... to tak jako ciekawostka

przy transpoercie warto wyłaczyć, bo nie daj boże ktoś siądzie a to docisnie plecakiem upychając w bagazniku auta, a pozniej dzwonienie podczas kręcenia murowane, lub uszkodzona przekladnia.

#4 OFFLINE   Jack__Daniels

Jack__Daniels

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,210 posts
  • LokalizacjaJelenia Góra/Horten

Posted 25 October 2011 - 07:36

Najstarsze kołowrotki, których używam i jestem ich pierwszym właścicielem to Stradicki z ~98 roku. Nigdy się nie zastanawiałem z jaką nastawą powinny zimować, ale zazwyczaj blokady były właczone. Piszę zazwyczaj bo mogły sie przełączyć, ale nie było to celowe. Zakładam więc, że były cały czas włączone. Blokadę wyłączałem tylko podczas serwiowania kołowrotka. Nie sądzę, żeby miało to jakikolwiek wpływ na działanie mechanizmu.
Pzdr.

#5 OFFLINE   jureki

jureki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 210 posts
  • LokalizacjaBrzeg Dolny

Posted 25 October 2011 - 10:49

Czy położenie przełącznika ma znaczenie, moim zdaniem nie, ale może jestem w błędzie (czy na sprężynki działają (czy też oddziałowują) jakieś siły?) :unsure:
Ja podobnie jak Guzu, tylko luzuje hamulec przy dłuższym nie używaniu (jeśli o tym niezapomnę Embarassed )


#6 ONLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,529 posts
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Posted 25 October 2011 - 13:50

Emdi Ci Anglicy robią tak by by im sie linka nie Twistyowała
widziałem filmik z testów gdzie po kilku odjazdach karpia na dragu linka jest bardzo skręcona a tak cofając korba mniej.

ja zostawiam zawsze na luzie kręciek,mp w moich Tournamentach jest mało sprężynek więc luz jest :mellow:
drag jest na luzie zawsze ot ityle :D

#7 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,676 posts
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Posted 25 October 2011 - 17:06

Moi drodzy.
Chciałbym postawić następujący problem.
Jak waszym zdaniem powinien być ustawiony przełącznik obrotów wstecznych w kołowrotkach stałoszpulowych podczas przechowywania - na ON czy OFF.
Zapewne dla większości z Was to oczywiste – OFF i rozkręcony hamulec.
Jest jednak drobne ale w młynkach z łożyskiem oporowym sprężyna odpowiadająca za powrót łożyska do położenia ON jest mocniej naciągnięta przy położeniu OFF. Czy taka sytuacja nie może skutkować problemem w działaniu łożyska jednokierunkowego po długim okresie przechowywania (naciągnięcia sprężynki).
Proszę o Wasze opinie.

Pozdrawiam,
drzejko

Tak myślę, że problem ON-OFF i napięć na tych sprężynkach jest równie nieistotny dla prawidłowego działania kołowrotka jak to czy rankiem zaczynamy ubieranie od lewej czy prawej skarpetki... Na sprężystość i długość kroku nie ma to raczej większego wpływu... <_<