
Montaż silnika spalinowego i elektryka jednocześnie na pawęży
#81
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 09:01
#82
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 11:52
karkoszek, on 15 Feb 2025 - 08:01, said:
W domyśle dziobówka ciągnie, a nie pcha, więc plywałbyś tyłem.
Rafał, zawsze można skalibrować odwrotnie keel offset czy jak to się tam zwie i oszukać kompas silnika. Tylko czy jest sens jako całość -dziobówka na rufie? Nie sądzę.
#83
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 11:55
Qh_, on 14 Feb 2025 - 20:30, said:
A tak sobie myślę.
Dziobówka najlepsza, z kotwicą. Rozumiem, ze nie wszędzie się da. ja nie mam problemu w RF mam spalinę, dziobówkę i jak czasem potrzebuję na Mietków zakładam elektryka rufowego. Dziobówka lepiej ciągnie jest bardziej zwrotna no i ta kotwica …
A myślał ktoś czy by się nie dało dziobówki z kotwicą zamontować na rufie? Powinno spoko działać. Przecież ona 360* się obraca. Powinno spoko działać, na rufie z boku zazwyczaj jest sporo miejsca zawsze można wykombinować płytę jest dostęp od spodu na wzmocnienia. Na dziobie chyba ma deko lepszą sprawność, ale za to byłaby malina z dobijaniem do brzegu. No i do opuszczania byłby pod ręką. Jedynie na rzece przy kotwicy większy opór, ale na stojącej?
Taki pomysł.
.
Tu jest rozwiązanie- konwersja pawężowego elektryka do kotwicy GPS ale trzeba jakoś by pokombinować tak, by dało się nim sterować ręcznie- dokładany rumpel czy coś - z rozsprzęgleniem napędu z czapki gps.
AUTOBOAT SMART HEAD GPS Pro Anchor System - for 12V Minn Kota 30-55 Lb - Tiny Boat Nation
- Guzu lubi to
#84
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 12:01
Czasem pływam na dziobówce tyłem. Nawet dość często od główki do główki.
Nie jestem pewien gdzie jest GPS ale skąd on miałby wiedzieć że jest z tyłu a nie z przodu? Nie kojarzę, żeby miał czujnik położenia sztycy tzn ma kierunku ale można to skalibrować.
Jak pisałem mam dziobówkę, 25KM spalinę i rufowego elektryka - mi naprawdę już wystarczy . Ale myślę o tych co nie mają na dziobówkę miejsca na dziobie jak w rozważanej tu łódce. A z technicznego punktu widzenia ja nie widzę przeszkód, żeby to zamontować i korzystać z dobrodziejstw kotwicy i pilota na rufie a u nikogo jeszcze nie widziałem. To pytam.
Jak robiłem zadaszenie tarasu to też dumałem czemu nikt nie ma szklanego tylko dachówka, gont albo komorowy trzeszczący plastik. Założyłam na ryzyko szkło na drewniany szkielet i jest mega rozwiązanie. Teraz do mnie przyjeżdżają to zobaczyć. Kto nie pyta i nie kombinuje nic nowego nie wymyśli.
Użytkownik Qh_ edytował ten post 15 luty 2025 - 12:03
#85
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 12:34
Żadna kalibracja nie pomoże. Tylko użytkownik może ręcznie sterować silnikiem z pilota, tak jak pawężowym i sprawić, by to działało. Gdyby dziobówka była założona na rufie i w autopilocie chciała skręcić to w końcu obróciłaby łódź i ciągnęła ją za rufę. Stojąc w nurcie na kotwicy stałbyś rufą w kierunku nurtu. Stojąc na kotwicy na wietrze miałbyś wiatr w rufę. Nie da się tego przeskoczyć bez ciągłego ręcznego sterowania, lub całkowitej, bezsensownej zmiany algorytmu sterowania.
#86
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 13:15
Sonary i mapy, on 15 Feb 2025 - 10:55, said:
Tu jest rozwiązanie- konwersja pawężowego elektryka do kotwicy GPS ale trzeba jakoś by pokombinować tak, by dało się nim sterować ręcznie- dokładany rumpel czy coś - z rozsprzęgleniem napędu z czapki gps.
AUTOBOAT SMART HEAD GPS Pro Anchor System - for 12V Minn Kota 30-55 Lb - Tiny Boat Nation
Czy ten patent umożliwia spięcie w sieć z Helixem i sterowanie/nawigowanie z poziomu echa ? Czy mając MK Endura Max dokupić wystarczy tego smart head'a żeby cieszyć się dziobówką ?
#87
OFFLINE
#88
OFFLINE
Napisano 15 luty 2025 - 18:16
Oki , dzięki .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych