Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Tunningowanie rolki kabłąka Super Aero 4000GTM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 06 styczeń 2012 - 10:23

Z racji tego,że w rolce w/w kręćka miast łożysk jest łożysko ślizgowe dokonałem pomiaru owego ślizgu i ustaliłem wymiary
- średnica zewnętrzna 6mm
- średnica wewnętrzna 4mm
- grubość 6mm
Miałem nadzieję że zrobię to 2-ma łożyskami o wymiarach 6x4x3.
Niestety w katalogu nie można dobrać łożyska o takich wymiarach :mellow:
Łożysko o średnicy wewnętrznej 4mm ma już 7mm śednicę zewnętrzną i grubość 2,5mm-MR 74ZZ.
Więz z tunningu rolki klapa :mellow: .

#2 OFFLINE   Damian111oneeleven

Damian111oneeleven

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 338 postów

Napisano 06 styczeń 2012 - 10:53

a niema tam dodatkowo jakichś podkładek czy innych elementów w rolce ? :D
z tym to bywa zawsze tak że jak łożysko ma się obracać to jego wewnętrzną bieżnie musi coś ściskać tak żeby ta zewnętrzna swobodnie kręciła się wraz z rolką.
ślizg jest zaprojektowany tak że to trze po całości i czasami wymiana na łożysko wymaga korekty żeby obydwu bieżni nam nie trzymało - bo tak to będzie tarło jak na ślizgowym a nie obracało się.
a może jest jakiś inny model z tego rocznika który ma taki sam kabłąk i rolkę łożyskowaną, wtedy najlepiej by było zobaczyć co tam jest i tak samo zrobić ;)

#3 OFFLINE   karpik 69

karpik 69

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów

Napisano 06 styczeń 2012 - 11:02

Jozi nie wiem czy takie łożyska są, ale coś znalazłem 4x6x3, 2mm na kulki plus obudowa to trochę mało. http://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=EFLH1 215&click=107101&Click=108805&gdftrk=gdfV23720_a _7c1734_a_7c7525_a_7cEFLH1215

#4 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 06 styczeń 2012 - 11:04

Damian rację masz jest jeszcze teflonowy pierścień i trzeba będzie dokładniej obadać czy nie zapodać większych łożysk ale to już za rolkę i ślizg :D
Pói co obmierzyłem tylko ślizg ale nie omieszkam o całości pomyśleć :D.
Czarne aero sentymentalne są :D.

#5 OFFLINE   Damian111oneeleven

Damian111oneeleven

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 338 postów

Napisano 06 styczeń 2012 - 11:14

pyknij fotkę to zerkniemy jak to wygląda :D choć najlepiej by było mieć poglądowo coś z tego rocznika co ma tam łożysko żeby mieć jakieś odniesienie niema takiego modelu ?

w pratyce sama podmiana w miejscu w którym to łożysko nie było przewidziane jest strasznie upierdliwa, i sama wymiana nie załatwia sprawy, łożysko nie pracuje poprawnie tylko zachowuje się jak ślizg.
np. wałek posuwu szpuli w w kołowrotkach shimano gdzie jest na teflonowych tulejkach, od spodu trzyma to blaszka o którą ten ślizg trze całą powierzchnią(bądź wałek trze w otworze ślizgu).
jeżeli na łożyskach wraz z wałkiem ma się obracać wewnętrzna bieżnia,
zewnętrzna opiera sie o gniazdo w budzie. ale w takim układzie od spodu obie bieżnie będą stykały się o blaszkę trzymającą to od spodu i mamy zonk :mellow: łożysko jest unieruchomione i działa jak ślizg.
wtedy trzeba odsunąć tą zewnętrzną na podkładce, tak żeby ta wewnątrz się obracała swobodnie.

trzeba kombinować już organoleptycznie, czasem może się wydawać że się kręci, ale to nie działa jak należy..

#6 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 06 styczeń 2012 - 11:26

No i duże łożysko też byłby zonk :mellow: ,.
Karpik zapodał stronkę z łożyskami które będą pasować :D.

#7 OFFLINE   Endi

Endi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 233 postów

Napisano 06 styczeń 2012 - 12:11

jest na bardzo dobry sposób, z ktorym sobie poradziłem.

rolka i teflon w super aero jest taki sam jak np w twin power XT, zamawiany u mefisto nastepujęce cześci, i wtedy pasuję standardowe lozysko jak w super x czy innej fanaberii '98 ( jezeli mefi napisze ze nie ma od xt-l, to wtedy albo schemat biomastera lub tp-xt zamowic te same części, numerki będą inne, ale części na 200% te same.)

i tak pierscien metalowy nr 4 wchodzi w zagłębie w druga cześć pokrywy rolki, tam gdzie drucik jest umiejscowiony, i wtedy juz tulejka slizgowa nam nie pasuję, bo ten peirscien odpowiada 15%-25 jej szerokośći, reszte dociska lożysko, + cześć nr 9, ( podkladka z kołnierzem) i po robocie. Nie ma prawa zaskrzypieć, przytrzeć i inne rzeczy z tym związane. agyby tak się stało to podkładka daiwowska mała wystarczy, a to to juz sobie samemu myśle zrobisz.

przerabialem to x razy, bo seria x sie za bardzo świeci, a te stare z '97 to jakoś lepiej się dla mnie prezentują.

p.s jezeli jakoś zdjęcia jest kijowata a chyba jest ;d daj no maila i podeśle

Załączone pliki



#8 OFFLINE   Damian111oneeleven

Damian111oneeleven

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 338 postów

Napisano 06 styczeń 2012 - 12:16

no i pozamiatane, jak mówiłem najlepiej to podejrzeć/zaadoptować z podobnego modelu który fabrycznie ma łożysko w rolce :mellow:

#9 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 06 styczeń 2012 - 20:08

Narazie poszedł mail do USA z zapytaniem zakupu tego
p://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=EFLH1215 &click=107101&Click=108805&gdftrk=gdfV23720_a_7c 1734_a_7c7525_a_7cEFLH1215

Endi dzięki za rozwiązanie jeszcze muszę pomyśleć o adaptacji większego łożyska :D .
Jak nic nie wydumam to albo zostawię tak jak jest albo skrobnę do Ciebie :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych