![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/public/style_images/tctc91_simplify/profile/default_large.png)
Blokada łożyska
#1
OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 11:42
Rzekłbym, ciężkich początków ze smarowaniem kołowrotków ciąg dalszy...
Panowie, po prawej stronie koła zębatego, w stradicu fg jest łożysko. Niestety zablokowane poprzez malutkie wzgrubienie na osi, fabryczne raczej. Łożysko to nadaje się do wymiany. Jak go zdjąć? Piłować oś zębatki?
#2
OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 12:26
#3
OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 22:10
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#4
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2012 - 07:21
#5
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2012 - 10:41
![;)](/public/style_emoticons/default/wink.png)
A tak btw, czy możliwe jest doprowadzenie shimano do takiego stanu aby przy kręceniu korbka opadała pod własnym ciężarem?
#6
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2012 - 11:17
tylko pamiętaj że korbka podwójna(jeśli taką masz) nie będzie opadała -równoważnia
![B)](/public/style_emoticons/default/cool.png)
#7
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2012 - 12:04
![:huh:](/public/style_emoticons/default/huh.png)
#8
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2012 - 12:32
![:mellow:](/public/style_emoticons/default/mellow.png)
#9
OFFLINE
Napisano 14 kwiecień 2012 - 22:45
http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=28244&am p;prevloaded=1&&start=0
Popsikaj mocno koło wraz z łożyskiem WD-40. Niech dobę poleży.
Jak nie puści to zalej to wszystko benzyną ekstrakcyjną na następną dobę.
Jak nie pomoże to następną dobę pomocz w oliwce.
Ja kupiłem nawet ściągacz do łożysk, ale by zeszło bez niego.
Pamiętaj że po kąpieli w benzynce smar fabryczny w łożyskach zostaje wypłukany. Pozostaje zakupić nowe łożyska lub otworzyć stare i nasmarować ( duży problem).
Ja do tego białasa kupiłem komplet łożysk i wkrótce reanimacja i powinien sam kręcić
![:mellow:](/public/style_emoticons/default/mellow.png)
#10
OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2012 - 10:56
![:unsure:](/public/style_emoticons/default/unsure.png)
#11
OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2012 - 17:01
Aha. Czyli rozwiązania siłowe
Z tym raczej nie powinno być problemu. Najwyżej trochę się spocę..
A tak btw, czy możliwe jest doprowadzenie shimano do takiego stanu aby przy kręceniu korbka opadała pod własnym ciężarem?
W moich TP XT opada,a nawet robi jeszcze kawałek obrotu,ale czy jest to wyznacznikiem jakosci nie wiem.Miałem kiedyś malezyjskiego shimano gt-ra i też na sucho sam się kręcił,po prostu bajka a jak pojechałem nad wodę to pod ciężarem gumy + 10gr już przestawał kręcic.
#12
OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2012 - 16:50
![:unsure:](/public/style_emoticons/default/unsure.png)
Mam do Was pytanie.
Czy ramię kabłąka od strony rolki nie jest kompatybilne z elementami z innych shimano? Tak sobie popatrzyłem na większego Super X i wydaje się pod względem kształtu baaardzo podobne.
Niestety, ze dwa miesiące temu, wyjechał ode mnie Super Aero 1000 i nie mogę porównać elementów z kołowrotkiem w tym samym rozmiarze.
Czy możecie mi coś na ten temat powiedzieć? Aha, różnica w kolorze nie jest dla mnie decydująca...
![;)](/public/style_emoticons/default/wink.png)