Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Blokada łożyska


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 OFFLINE   maniutek1

maniutek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 posts
  • LokalizacjaDęblin

Posted 13 April 2012 - 11:42

Witam
Rzekłbym, ciężkich początków ze smarowaniem kołowrotków ciąg dalszy...
Panowie, po prawej stronie koła zębatego, w stradicu fg jest łożysko. Niestety zablokowane poprzez malutkie wzgrubienie na osi, fabryczne raczej. Łożysko to nadaje się do wymiany. Jak go zdjąć? Piłować oś zębatki?

#2 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 posts
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Posted 13 April 2012 - 12:26

Nie da się wybić od strony nakrętki korbki? Delikatnie puknąć i powinno wyskoczyć.

#3 OFFLINE   michcio

michcio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 965 posts
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:K.

Posted 13 April 2012 - 22:10

chwyć lekko kombinerkami, okręc kilka razy po kole by lekko przypiłwoac te ząbki i łatwo zejdzie :D

#4 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 posts
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Posted 14 April 2012 - 07:21

Wybacz, nie doczytałem dokładnie i to co Ci napisałem nie ma sensu do Twojego przypadku. Moja podpowiedź tyczyć się będzie tylko gdy w korpusie utkwi Ci łożyska. A w Twoim przypadku jest ja pisze @michcio. Po prostu weź kombinerki i zetrzyj ten kołnierz z ośki. A jak chcesz mniej drastycznie to można papierem, ale nie widzę takiej konieczności.Ten pierścień ta blokada to nic innego jak wyślizgany materiał lekko wywinięty przy normalnym użytkowaniu. Każdy, no może prawie każdy kołowrotek tak ma.

#5 OFFLINE   maniutek1

maniutek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 posts
  • LokalizacjaDęblin

Posted 14 April 2012 - 10:41

Aha. Czyli rozwiązania siłowe ;) Z tym raczej nie powinno być problemu. Najwyżej trochę się spocę..
A tak btw, czy możliwe jest doprowadzenie shimano do takiego stanu aby przy kręceniu korbka opadała pod własnym ciężarem?

#6 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,529 posts
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Posted 14 April 2012 - 11:17

możliwe jest.zależy to od łożysk,stanu przekładni(czy jest gładka w swojej powierzchni styku (zęby),nie za gęstego smaru,idealnie symetrycznie ustawionego koła głównego,pracy jest dużo,głownie polega na rozbieraniu kołowrotka ustawianiu(podkładki,konsystencja smaru)i składaniu do testu.zajebiście monotonna i czasochłonna zabawa

tylko pamiętaj że korbka podwójna(jeśli taką masz) nie będzie opadała -równoważnia B)

#7 OFFLINE   maniutek1

maniutek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 posts
  • LokalizacjaDęblin

Posted 14 April 2012 - 12:04

A w Super X z podwójną korbką mi opada... :huh:

#8 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,529 posts
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Posted 14 April 2012 - 12:32

no może i opaść w sumie co do setnych grama to chyba nie równoważą tych korb :mellow: Znaczy twoja DH staje na pionowo tak? jak ją puścisz z pozycji poziomej?

#9 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,603 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 14 April 2012 - 22:45

Poczytaj temat z moimi problemami z Shimano 1995 rocznik:

http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=28244&am p;prevloaded=1&&start=0

Popsikaj mocno koło wraz z łożyskiem WD-40. Niech dobę poleży.

Jak nie puści to zalej to wszystko benzyną ekstrakcyjną na następną dobę.

Jak nie pomoże to następną dobę pomocz w oliwce.

Ja kupiłem nawet ściągacz do łożysk, ale by zeszło bez niego.

Pamiętaj że po kąpieli w benzynce smar fabryczny w łożyskach zostaje wypłukany. Pozostaje zakupić nowe łożyska lub otworzyć stare i nasmarować ( duży problem).

Ja do tego białasa kupiłem komplet łożysk i wkrótce reanimacja i powinien sam kręcić :mellow:


#10 OFFLINE   maniutek1

maniutek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 posts
  • LokalizacjaDęblin

Posted 15 April 2012 - 10:56

No właśnie drugi etap przerabiam. WD już było, teraz 3 dzień chyba moczy się w benzynce, czekam na łożyska. Niech sobie jeszcze poleży. Nie śpieszy mi się bardzo choć nie ukrywam, że lekki niepokój czuję, uda się go doprowadzić do życia czy nie... :unsure: Spróbuję wałek jeszcze oprzeć na łożysku. Niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego. Czy takie o wymiarach 3x6x3 są w ogóle dostępne? Na razie zakupiłem 3x6x2,5 ale boję się że luz duży będzie a podładki nie dobiorę...

#11 OFFLINE   havy

havy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 413 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Posted 15 April 2012 - 17:01

Aha. Czyli rozwiązania siłowe ;) Z tym raczej nie powinno być problemu. Najwyżej trochę się spocę..
A tak btw, czy możliwe jest doprowadzenie shimano do takiego stanu aby przy kręceniu korbka opadała pod własnym ciężarem?


W moich TP XT opada,a nawet robi jeszcze kawałek obrotu,ale czy jest to wyznacznikiem jakosci nie wiem.Miałem kiedyś malezyjskiego shimano gt-ra i też na sucho sam się kręcił,po prostu bajka a jak pojechałem nad wodę to pod ciężarem gumy + 10gr już przestawał kręcic.

#12 OFFLINE   maniutek1

maniutek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 265 posts
  • LokalizacjaDęblin

Posted 17 April 2012 - 16:50

No i już złożony. Obyło się bez problemów. Dołożyłem na wałku posuwu łożysko i nie wiem czy jestem z tego powodu zadowolony. Chyba nieco lata wałek razem ze szpulą bo łożysko nie jest zablokowane tak jak tulejka. Pewnie go wyjmę. Cały kołowrotek sprawia wrażenie jakby był odrobinę za mocno spasowany a tylko po jednej podkładce ma pod rotorem i na przekładni. Trochę mnie to zastanawia... :unsure: Może to gęstość świeżego smaru powoduje...
Mam do Was pytanie.
Czy ramię kabłąka od strony rolki nie jest kompatybilne z elementami z innych shimano? Tak sobie popatrzyłem na większego Super X i wydaje się pod względem kształtu baaardzo podobne.
Niestety, ze dwa miesiące temu, wyjechał ode mnie Super Aero 1000 i nie mogę porównać elementów z kołowrotkiem w tym samym rozmiarze.
Czy możecie mi coś na ten temat powiedzieć? Aha, różnica w kolorze nie jest dla mnie decydująca... ;)