
Sprawdzanie kompresji silnika
#1
OFFLINE
Napisano 20 luty 2020 - 22:27
#2
OFFLINE
Napisano 20 luty 2020 - 22:44
Dla bezbieczeństwa świece zmasuj, Wykręć obie będzie lżej kręcić, dla najlepszego pomiaru najlepiej zdemontować cały układ zasilania, ale w zaburtówkach to zazwyczaj dużo roboty, także przepustnica w górę i jak dolot jest pod ręką to zdemontuj.
Użytkownik Michal_ edytował ten post 20 luty 2020 - 22:49
#3
OFFLINE
Napisano 20 luty 2020 - 23:12
#4
OFFLINE
Napisano 20 luty 2020 - 23:20
#5
OFFLINE
Napisano 21 luty 2020 - 05:43
Witam
Podepnę się do tematu, bo sam szukam spaliny tyle że japończyka 4s w przedziale 4-6 koni, do pontonu 330
Jestem zielony w temacie, bo wcześniej ze spaliną nie miałem styczności, więc od razu parę pytań:
-kompresje sprawdzać na zimnym czy rozgrzanym silniku?
-czy w przypadku w/w japończyka 4s też powinno być ok 10 barów, czy więcej, ile mają np nowe po dotarciu?
-czy warto kupić silnik 10 letni, czy nie będzie zbyt wyeksploatowany, posłuży drugie tyle?
-czy warto kupić silnik od handlarza? jest paru na olx ale jakoś nie mam zaufania, (podobnie jak do handlarzy samochodów) mam wrażenie że większość silników od nich jest podpicowana do sprzedaży, silniki 12-15 letnie pod czapą są czyściutkie i błyszczące, i ceny raczej zawyżone.
-co jeszcze powinienem sprawdzić, przy założeniu że nie jestem fachowcem od silników zaburtowych, oczywiście test w beczce obowiązkowy,
uff... trochę się uzbierało, ale liczę na Wasze wsparcie
pozdrawiam
Michał
Użytkownik drChlubicz edytował ten post 21 luty 2020 - 05:48
#6
OFFLINE
Napisano 21 luty 2020 - 06:30
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#7
OFFLINE
Napisano 21 luty 2020 - 11:23
No tak sprawdzamy na rozgrzanym, a z tymi 10bar to różnie bo chyba zależy co producent podaje nominalnie. Ja mam starą yamaszke i nie mam zrywki to napisałem że dla bezpieczeństwa lepiej świece zmasować, a można choćby kabelek prądowy od cewki odpiąć. A z dolotami to jak kto woli, ale na zdjętych szybciej dobije maksymalne ciśnienie.
#8
OFFLINE
Napisano 21 luty 2020 - 11:38
Producenci podaja wartosci ciśnienia dla zimnego silnika
#9
OFFLINE
Napisano 21 luty 2020 - 11:47
drChlubicz, on 21 Feb 2020 - 04:43, said:
Witam
Podepnę się do tematu, bo sam szukam spaliny tyle że japończyka 4s w przedziale 4-6 koni, do pontonu 330
Jestem zielony w temacie, bo wcześniej ze spaliną nie miałem styczności, więc od razu parę pytań:
-kompresje sprawdzać na zimnym czy rozgrzanym silniku...……………………..
Każdy silnik ma inną kompresję "producencką" - przed zakupem musiałbyś ogarnąć serwisówkę danego modelu po
jego numerach fabrycznych. Najlepszy sposób bezpiecznego kupna pod względem technicznym to skorzystanie z pomocy serwisanta.
W Wawie koszt sprawdzenia silnika przed zakupem to ok 300 PLN - biorąc pod uwagę niewspółmiernie wysokie koszty ewentualnej naprawy chyba warto. Używane silniki posłużą czasem duuużo dłużej niż nowe....
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych