Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

luzujące się śruby w multiku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 06 maj 2012 - 06:31

Ostatnio jak rozkręcałem jeden z multików Shimano odkryłem, że śruby trzymające pinion gear (te trzpienie metalowe ze sprężynkami, plastikiem i wałkiem napędowym szpuli)są poluzowane. Nic z nimi nie robiłem a jednak się poluzowały. Wcześniej przytrafiło mi się to w innym Shimano. Jak temu zaradzić?
Czy taki środek jak ten coś pomoże, czy lepiej częściej rozkręcać multik i sprawdzać dokręcenie śrub?

http://allegro.pl/loctite-222-10ml-najtaniej-na-allegro-i230 9263772.html

Znacie te środki? Jeżeli można go zastosować to jaki konkretnie model polecacie?

#2 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 06 maj 2012 - 06:59

Gama produktów loctite to dobre środki co prawda z tym nie miałem styczności a innymi do połączeń gwintowanych ,do połączeń tulejowanych ,używamy tych produktów na warsztacie i sprawdzają się w 100%.Myślę że podany przez Ciebie będzie dobry na odkręcające się śrubki.

#3 OFFLINE   woblerwz

woblerwz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1597 postów
  • LokalizacjaBrzeg
  • Imię:Wojtek

Napisano 06 maj 2012 - 10:04

Ja stosuję niebieski Loctite, nie pamiętam symbolu. Odkręca się po podgrzaniu do około 80 stopni, dotknięcie śrubki grotem lutownicy.

#4 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 06 maj 2012 - 11:00

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/komplet na-lista-produktw-loctite-6520.htm?iname=Loctite+222&cou ntryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfin der&redDotUID=000001FDB7

Zamówiłem ten- ma najmniejszą siłę do zerwania. Nie chcę kombinować z temp, żeby nie uszkodzić niemetalowych elementów. Mam nadzieję, że będzie po problemie po zastosowaniu go w multikach.

#5 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14828 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 06 maj 2012 - 11:03

Ciekawe informacje.
Dotychczas nie bralem pod uwage tego typu rozwiazan przy moich kolowrotkowych zastosowaniach.
Ale wyglada na to, ze skorzystam z umieszczonych tu informacji.

DZIEKI!



#6 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 06 maj 2012 - 11:44

loctite produkuje zabezpieczenia czesci gwintowanych takie, ktore mozna rozlaczyc i takie, ktorych nie mozna rozlaczyc, te drugie funkcjonuja jak kleje a te pierwsze jak geste zele, z wlasnego doswiadczenia zalecam te drugie

#7 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 06 maj 2012 - 12:01

Pitt w takim razie jaki nabyłem - żel z uwagi na właściwości tixotropowe?

#8 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 06 maj 2012 - 12:16

221 i 222 powinny byc dobre ale ja bym najpierw wyprobowal obydwa gdzies z boku i dopiero pozniej sie zdecydowal czego bede uzywal

#9 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 08 maj 2012 - 20:07

Ja stosuję niebieski Loctite, nie pamiętam symbolu. Odkręca się po podgrzaniu do około 80 stopni, dotknięcie śrubki grotem lutownicy.


Wiatrówkowicze na potęgę używają Loctite’a, chyba głównie niebieskiego. Strzelectwo pneumatyczne to sport, gdzie sprzęt jest w ogromnym stopniu narażony na rozkręcanie :D

#10 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 12 maj 2012 - 07:50

Połączyłem śrubę M6 z nakrętką na Loctite 222 i rano nie mogłem jej odkręcić palcami...
W drugim przypadku dałem na gwint bez nakręcania nakrętki. Nie zadziałał w żaden sposób - środek musi mieć ograniczony dostęp do tlenu żeby zadziałać.
Sam nie wiem, czy mimo zastosowania najsłabszego ze środków nie będzie on i tak za mocny do zastosować w multiku?!

#11 OFFLINE   Jack__Daniels

Jack__Daniels

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2211 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra/Horten

Napisano 12 maj 2012 - 08:37

Shimano w swoich kołowrotkach stosuje takie niebieskie mazidło, które zapobiega odkręcaniu się śrub. Podczas konserwacji jednego ze stradicków miałem straszny problem, żeby odkręcić taką małą śrubeczkę i żadne podgrzewanie lutownicą, żadne gotowanie nie pomogło. Z pomocą przyszedł mi zakład mechaniki precyzyjnej. Pan wziął połączone elementy za kurtynę, słyszałem jak stęka i się męczy, po chwili wszedł spocony, ze skaleczoną ręką i powiedział, że mu się udało. Cała śrubka była umazana w tym niebieskim gównie. W pozostałych kołowrotkach ten sam element był tylko baaaaardzo delikatnie liźnięty tym niebieskim mazidłem i tak właśnie polecił bym postępować. To nie smar, nie musi być tego dużo. W zasadzie im mniej tym lepiej, a najlepiej to dać odrobinkę pod sam łeb śruby, żeby po całym gwincie się nie rozmazało, albo odwrotnie, ale nałożyć odrobinę na koniec otworu w który wchodzi śrubka.
Jeżeli kiedyś będziemy to odkręcali to właściwie nie będzie już konieczności ponownego nakładania tego kleju bo on i tak już zastygł pomiędzy gwintami i doskonale trzyma po ponownym wkręceniu - takie są przynajmniej moje doświadczenia z elementami maźniętymi tym klejem. Serwisuje kołowrotki co roku i od kilku lat cały czas widzę że to niebieskie śrubek się trzyma.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że możesz maznąć śrubki przed wkręceniem i poczekać aż klej wyschnie/przyschnie i dopiero wtedy wkręcać. Klej wypełni szczeliny między śrubką, a gniazdem i powinno trzymać jak żyda za serce.
Pzdr.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych