Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Słabe chłodzenie silnika SUZUKI DF 2.5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 19:50

Witam serdecznie.
Stałem się nabywcą silnika czterosuwa SUZUKI DF 2.5
Jest on w całości chłodzony wodą.
Ale wydaje mi się, że z otworów wylotowych powinien lecieć ciągły strumień wody a u mnie poprostu rzuca tylko parą albo parska raz na jakiś czas.
Stary właściciel mówi, że one tak poprostu mają i w żaden sposób to nie przeszkadza.

Może ktoś z was ma taki lub też podobny silnik i jest mi w stanie pomóc w odpowiedzi czy rzeczywiście to normalna rzecz i nic mu nie grozi? A jeśli nie to czekam na pomoc.

Pozdrawiam
Przemek.

Załączone pliki

  • Załączony plik  mini.jpg   52,18 KB   360 Ilość pobrań


#2 OFFLINE   tete

tete

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 127 postów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:06

Nie jestem ekspertem ale mam mercurego 3,5 w 4-suwie. Z tego co pamiętam to dopóki silnik nie osiągnie jakiejś tam temperatury roboczej i nie zadziała termostat to też nie ma u mnie strumienia wody z układu chłodzenia. Jest coś w rodzaju pary (dymu?) i trochę wody.

#3 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:11

Dokładnie. Para i raz na jakiś czas parsknie wodą. i to wszystko dlatego się martwie. A płynąłem jakieś dobre 10 minut na sporych obrotach więc myślę, że termostat powinnien się załączyć.

#4 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:15



#5 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:18

Też wpadłem na ten filmik ale niestety w moich czasach już rosyjskiego się nie uczy więc nie wiem za bardzo co oni w tym silniku przerabiają ;)

#6 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:25

dobieraja sie do dyszy regulacyjnej w gazniku, tak doregulowali gaznik by łatwiej palił,

a dalej kierunkuja sikacz, by widac było strumien wody,oryginalnie jest skierowany w dół ale czapka silnika zasłania widok


#7 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:27

Ale widzisz ten sikacz oni chyba sami zrobili. Bo w moim silniku są tylko te dwie dziurki poniżej. Tej gdzie u nich jest sikacz poprostu nie ma. Więc chyba sami go zamontowali.

#8 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:46

moze to zalezy od roku produkcji.ale trn sikacz to przydatna sprawa

#9 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:48

no Być może mi chodzi tylko oto jak to ma być na prawdę.
Żebym po prostu nie załatwił sobie silnika.


#10 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:50

tak ma byc ze w chwili rozruchu silnika woda cały czas i nie przerwalnie chłodziła silnik.to tak ma byc.

#11 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:56

No ale oto chodzi że ta woda leci takim prychaniem niż ciągłym strumieniem albo leci tylko para wodna. Dlatego martwię się czy to tak ma być.
Niby poprzedni właściciel mówił, że tak też miał i nic się z nim nie działo złego.

#12 OFFLINE   marviz

marviz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaAugsutów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 21:07

Eeee... nie za bardzo wiem co powiedzieć ale...

Panowie, nie wiem jak często pływacie i jakie odległości pokonujecie na tych silnikach, z chłodzeniem powietrznym bo aż się dziwie że jeszcze tych silników nie zapiekliście :D

Podstawowa zasada we wszystkich silnikach zaburtowych, woda z otworu kontrolnego ma lecieć nieprzerwanym strumieniem, zawsze! Na wszystkich zakresach obrotów, czy to luz, czy to gaz do dechy.

Para, czy tam mgiełka oznacza tylko że wasz układ chłodzenia nie działa prawidłowo, bo albo jest zatkany, albo gumowy wirnik pompy wody domaga się wymiany. Stawiam na to drugie jeśli nigdy nie był wymieniany.

Jeśli będziecie dalej tak pływać to w pewnym momencie poczujecie spadek mocy aż do momentu aż wam silnik zgaśnie i już nie zapali :D

P.S. Przy okazji warto wymienić też smar w spodzinie bo to też bezobsługowe nie jest.

#13 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 21:15

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1& v=GTY7gJ2KFVA

Proszę tak dokładnie chodzi mój taki sam jak ten silnik. Filmik innego użytkownika.

A to filmik tego samego silnika ale już młodszy rok.


Widać po innych oklejeniach jak i po tym iż dziurka wylotowa znajduje się w zupełnie innym miejscu.

Dlatego pływałem na nim pierwszy raz i chcę się zwyczajnie dowiedzieć.
Nie wydaje mi się aby było tu miejsce na kpiny.
Pytam bo nie wiem, a właśnie przez niewiedzę nie chcę uszkodzić silnika.
  • Stachu42 lubi to

#14 OFFLINE   marviz

marviz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaAugsutów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 21:44

Hej,

Nikt tu nie ma zamiaru kpić z kogokolwiek.

Poszukałem trochę i trafiłem na temat:
http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?391329 -2-5-HP-cooling-system

Trochę mnie to przeraziło jak Suzuki zaprojektowało system chłodzenia w tym silniku :/ Dla mnie to porażka i wygląda na to że tylko nowe modele mają odpływ kontrolny.

Ta para to zawór bezpieczeństwa spalin, taki upust nad powierzchnią wody który od czasu do czasu parsknie mgiełką z racji tego że kolumna i tak jest zalewana wodą.

Jeśli masz ten model bez wylotu kontrolnego to wg. tego co pisze ten gość z linka, jesteś skazany na niepewność. Ja radzę zdjąć spodzinę i chociaż obejrzeć impeller i wymienić dla spokoju smar w przekładni.



#15 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 21:55

Ten silnik na koniec zeszłego sezonu był w autoryzowanym serwisie na przeglądzie i wszystkie smary i oleje zostały wymienione lub uzupełnione.

Rozumiem więc, że starsze modele już tak mają. A cała kolumna zalana jest wodą więc Tak musi pozostać.

A tak pytaniem co to jest ten impeller?
I jak poznać, że jest trefny.


Dziękuje serdecznie za zainteresowanie się moją sprawą.

#16 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 03 czerwiec 2012 - 21:57

zawsze samemu mozna dorobic taki sikacz

#17 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 czerwiec 2012 - 20:31

dokladnie.są silniki które nie posiadają kontrolki chłodzenia tak jak w twoim przypadku.kolumna nie jest wypełniona wodą lecz jest raczej wydachem spalin i wody chłodzącej silnik. chodzi o wirnik pompy wody który się co jakiś czas wymienia.

#18 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 04 czerwiec 2012 - 20:50

Dokładnie tak jest.
Wyrzuciłem jeszcze z niego termostat.
Przez to silnik cały czas pobiera świeżą wodę a nie wtedy gdy pozwoli mu na to termostat i widzę, że się tak nie grzeje a i przez te dwie dziurki woda leci prawie, że ciurkiem.
Mam nadzieję , że to mu pomoże.



#19 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 czerwiec 2012 - 21:04

nie sugeruj się jak leci woda otworami to nie są otwory kontrolne chłodzena.termostat możesz sprawdzić w szklance z goronca wodą.jeśli działa to lepiej żeby był pomaga utrzymać stałą temperaturę silnika najlepsądla niego spalania itd.

#20 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 05 czerwiec 2012 - 05:40

tak sprawdziłem.

Ale chodzi mi oto, że przez to woda w kolumnie szybciej zostaje wymieniona przez to cały silnik się mniej grzeje.

Dla porównania po odpaleniu z termostatem kolumna po 2 minutach była już bardzo ciepła i taka pozostawała.

Gdy termostat wyjąłem, silnik trzymałem ponad 20 minut na półgazie i był o wiele chłodniejszy.

Ciągły obieg chłodnej wody mam nadzieje, że mu pomoże.
Bo to chyba jedyny pomysł, który w moim silniku może wspomóc chłodzenie.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych