Dokładnie tak. Gdy szpula jest na dole w obu modelach jest lekkie kliknięcie, gdy jest max na górze jest głośniejsze kliknięcie/puknięcie. Więc?
Witam.
Z dużym prawdopodobieństwem jest to metaliczny stuk mimośrodu z crosswind gear o crosswind block. Pojawia się jedynie ze szpulą ponieważ siła odśrodkowa ze szpulą na osi jest dużo większa niż samej osi bez szpuli i jest maksymalna w czasie zwrotu kierunku ruchu szpuli. Być może widać już lekką eksploatację elementów crosswind block. Jednym z prostych i skutecznych sposobów pozbycia się tych stuków jest "napakowanie" smaru do wnętrza, wyżłobienia w elemencie crosswind block. Na jakiś czas to działa. Jeśli stuki się pojawiają, to znaczy, że właśnie to miejsce lekko się wysuszyło i trzeba je dosmarować i zmniejszyć tarcie tam powstające (im więcej tarcia tym dużo szybsza eksploatacja).
Proszę napisać, czy się udało.
Zwracam uwagę na stosowanie oryginalnych smarów producenta, nie kombinowanie z innymi lubryfikatorami, oliwkami itd.. Często zła lubryfikacja doprowadza do przyspieszenia eksploatacji.
Pozdrawiam,
fedors.