Pomocy, problem z silnikiem Yamaha 20 km 4t 2015r
#1 OFFLINE
Napisano 16 maj 2021 - 10:14
Panowie mam problem z silnikiem może ktoś będzie w stanie pomóc.
Mianowicie chodzi o Yamahę 20hp 4t 2015r
Silnik pracuje w beczce na wolnych obrotach, pali od strzała na obroty się wkręca, biegi działają ale problem robi się na wodzie.
Potrafi przepłynąć 10m bądź 1.5 km i w pewnym momencie rzuci silnikiem i już jest problem z ponownym odpaleniem. Dodam że wczoraj silnik pływał ponad godzinę i było wszystko ok, wymieniłem tylko świece, ale w pewnym momencie na wolnych obrotach na biegu zgasł i nie było szans go odpalić. Paliwo w gaźniku jest oraz iskra.
#2 OFFLINE
Napisano 16 maj 2021 - 10:26
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
#3 OFFLINE
Napisano 16 maj 2021 - 10:27
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
#4 OFFLINE
Napisano 16 maj 2021 - 10:30
#5 OFFLINE
Napisano 16 maj 2021 - 21:53
Przewody wyglądają ok, ale sprawdzę. Zastanawiające jest to że raz działa 5min a drugim razem 1.5h. Jak by gdzieś jakąś elektronika mieszala
u kumpla wyglądały ok a był podobny objaw
pływaliśmy i nagle po 30 -40 min czasem po godzinie czy 2 silnik krztusił sie i gasł
co ciekawe nie dało sie go zapalic przez jakies 10 min
po czym po tych około 10 min zapalał od 2-3 pociagniecia
po kilku dniach pływania po prostu po zgasnieciu odczekiwaliśmy chwile i zapalał
czyścilismy, gaznik zmienialiśmy swiece nie można było ustalic przyczyny
a w koncu wymiana rurek pomogła,
Gdzies pomimo ze nie było widac gdzie musiało sie dostawac lewe powierze. moze jak sie silnik robił cieplejszy to sie guma rozszczelniała silnik był z 2010 roku . rurki były oryginalne z fabryki
oczywiście to moze byc pompa, czujnik temperatury (zobacz czy nie leci ci z silnika goraca woda z układu chłodzenia
#6 OFFLINE
Napisano 17 maj 2021 - 15:50
Dodam jeszcze że ostatnio po 1.5h pływania spodzina jest cała okopcona na czarno. Wygląda na zbyt duża dawkę paliwa
#7 OFFLINE
Napisano 17 maj 2021 - 16:01
Jeśli okopcony, zaworek iglicowy może się zawieszać i przelewa / zalewa. Jak zaleje całkiem to nie chce odpalać.
- PiernikTorunski lubi to
#8 OFFLINE
Napisano 17 maj 2021 - 17:43
#9 OFFLINE
Napisano 17 maj 2021 - 18:40
Elektroniczne ssanie to nie jest zaworek iglicowy. Rolą zaworka iglicowego jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Nie może być go ani za dużo ani za mało. W manualu jest podane jaki ma być poziom paliwa ustawiony. Jak będzie za mało paliwa to nie wkręca się na obroty, będzie słaby etc. Jak za dużo paliwa to spala na czarno, zalewa świece albo całkiem silnik gaśnie i nie odpali. W 10 minucie filmu masz zaworek iglicowy
#10 OFFLINE
Napisano 19 maj 2021 - 10:33
#11 OFFLINE
Napisano 21 maj 2021 - 22:06
Rozgryzam podobny problem ze starą yamahą 2t na bloku 6E. Niby pali ale ciężko i świeca czarna. Okazało się że zawalony filterek paliwa i syf przedostał się do gaźnika, ale już zamówiłem gaźnik od storma. Założyłem , już nie przelewa a objawy bez zmian.
Teraz myślę że:
1 - moduł CDI, iskra niby jest ale czy silna i z odpowiednim wyprzedzeniem?
2 - simering dolny na wale korbowym.
ad1 - czy da się rozebrać obudowę sterownika CDI?
ad2 - jak to dużo roboty rozebrać dół silnika Yamaha 5HP 2t?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych