
Mocowanie silnika na stałe do łodzi (do pawęży)
#1
OFFLINE
Napisano 28 lipiec 2012 - 22:18
No wiec zdecydowalem sie na stale przymocowac silnik do swojej lodzi. A jako, ze koledze dzisiaj wyszla 9km spod domu to chce go jakos zabezpieczyc (lodka w ogrodzie za domem za brama, ale na widoku a silnik lekki a na psa to ew do walniecia kupy kolo niej moge liczyc...
Wiec tak silnik do DF6 suzuki ma na lewym mocowaniu (kolo tego motylka) takie uszko - ktos mi kiedys powiedzial, ze to sluzy do mocowania na stale silnika do lodzi - znaczy wiercisz dziure na wylot i przykrecasz silnik do rufy Jest tylko male ale - od zewnetrznej strony ruly w miejscu gdzie wychodzila by ew sruba silnik przylega do rufy na plasko - nie sadze by jakakolwiek sruba/nakretka mogla tam wystawac. Wydaje mi sie, ze musze kupic taka srube z okragla glowka i kwadratowym profilem tuz pod nia i wbic ja poprostu do rufy od tylu, ale tez tego nei widze bo niby jak ja mam wbic jak bedzie zaslonieta przez uchwyt silnika? a jak ja zamocuje najpierw to jak przejdzie przez oczko? uchwytu nei naciagne a jak obetne by weszlo to gwintu na naretke nie styknie...
Wiem, ze sa takie nakretki wbijane w drewno (plaska z takimi 4 kolcamu), ale wole dopytac czy jest moze jakies oryginalne mocowanie? Oczywiscie traktuje to tylko jako mocowanie silnika do lodzi nie jako zabezpieczenie - w planach mam uciac jakies 25cm profilu zamknietego kwadratowego i wyciac w nim szczeline by sie motylki miescily bokiem -jak juz wejda to wywierce otwor tak by sie pokrywal z otworem w jednym z motylkow i zamkne to jakas klodka zamknieta - o ile znajde taka szeroka - jak nie to zapodam zwykla klodke w oba motylki - choc to pewnie najwyzej spowolni kogos o 5 minut (jak bedzie miall nozyce) wiem, ze jak beda chciali to ukradna a silnik 6km nie jest szczytem zlodziejskich aspiracji, ale wole im zycie ew utrudnic niz ulatwiac....
Porady?
#3
OFFLINE
Napisano 29 lipiec 2012 - 09:24
Quote
dzieki. a cos w sprawie tej sruby?
EDIT:
wlasnie doczytalem w instrukcji sruby sa 2 i przykreca sie je po bokach a ten otwor po srodku jest chyba do czegos innego (mocowania motylka do ramy uchwytu klodka?)
czyli klasyka - RTFM - Read The F**in Manual
#4
OFFLINE
Napisano 31 lipiec 2012 - 08:16
#5
OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2012 - 07:48
Takie coś trochę utrudni kradzież silnika.
#6
OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2012 - 09:15
Quote
http://www.raksa.com.pl/p,pl,519,blokada+silnika+mala+4581.h tml
Takie coś trochę utrudni kradzież silnika.
MZ nie. klodka na koncu jest tak samo trudna do obciecia jak kazda inna a ta tuleja moze sie przesuwac po srubach w przod i tyl odslaniajac je - wtedy je latwi ciachnac brzeszczotem...
Ja u siebie postaram sie wymyslec cos innego.
Ps zastanawiam sie tez czy poprostu nie sciagnac obudowy i zastapic jej workiem - jakos mi sie nie wydaje, by taki silnik bez obudowy byl lakomym kaskiem... a na motylki dac zwykla klodke dobrej jakosci. wczesniej kladac na gore szeroka blache (tak by sie nie dalo obcinac srub ani obracac/odpiac motylkow.
#7
OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2012 - 09:36
http://www.raksa.com.pl/p,pl,519,blokada+silnika+mala+4581.h tml
Takie coś trochę utrudni kradzież silnika.
[/quote]
MZ nie. klodka na koncu jest tak samo trudna do obciecia jak kazda inna a ta tuleja moze sie przesuwac po srubach w przod i tyl odslaniajac je - wtedy je latwi ciachnac brzeszczotem...
Ja u siebie postaram sie wymyslec cos innego.
Ps zastanawiam sie tez czy poprostu nie sciagnac obudowy i zastapic jej workiem - jakos mi sie nie wydaje, by taki silnik bez obudowy byl lakomym kaskiem... a na motylki dac zwykla klodke dobrej jakosci. wczesniej kladac na gore szeroka blache (tak by sie nie dalo obcinac srub ani obracac/odpiac motylkow.
[/quote]
... przyspawaj go ....
Jeżeli ktoś będzie naprawdę chciał ukraść ten silnik to przyjdzie z piłą zwana lisica i obetnie go z kawałkiem rufy ...
zaproponowana przez Roberta listwa z kłódką jest na tyle dobra, że naprawdę spokojnie uchroni silnik przed przypadkowym złodziejem a zawodowi złodzieje silników raczej nie rzucają się na takie knypy ...
#8
OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2012 - 16:03
dla tego na razie salem zwykla klodke i tyle.
#9
OFFLINE
Napisano 02 sierpień 2012 - 07:22
Quote
a na motylki dac zwykla klodke dobrej jakosci. wczesniej kladac na gore szeroka blache (tak by sie nie dalo obcinac srub ani obracac/odpiac motylkow.
Nie bardzo wiem jak chcesz uciąć śruby przy tej blokadzie którą pokazałem. Zresztą możesz sobie zrobić na wzór tego własną, frezowaną z jednego kawałka stali, poźniej hartować itd
Swoją drogą to ja kupiłem taką blokadę do suzuki własnie

#10
OFFLINE
Napisano 02 sierpień 2012 - 08:54
A znajac zycie jak nie dadza rady zaj*c to zniszcza...
#11
OFFLINE
Napisano 05 marzec 2017 - 20:48
Witam
Chcę przytwierdzić silnik 20KM na stałe do pawęży za pomocą śrub, łódka aluminiowa. Pytanie czy pomiędzy łapę silnika a pawęż muszę coś "dać" (sklejka, dodatkowa blacha, ochraniacz pawęży itp), czy mogę przykręcić silnik śrubami do "gołej" pawęży...
#12
OFFLINE
Napisano 05 marzec 2017 - 21:10
#13
OFFLINE
Napisano 05 marzec 2017 - 21:38
Ja dałem prostokąt z gumy grubości ok 5mm. A śruby zabezpieczyłem silikonem wodoodpornym.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych