Wyciek oleju ze spodziny yamaha 10. 4T
#1 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 21:07
Wymienione uszczelniacze na nowe i nic sie nie zmieniło po wyprawie trzeba myśleć czy nadal jest.
Nie mam jak zaobserować którędy ucieka łódka stoi na wodzie.
Co moze być przyczyną?
Odrazu pisze że spodzina nie miała żadnych przygód.
#2 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 21:26
A olej czysty jak się go spuści ?
#3 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 21:34
Nic nie mówił że ma kawe w spodzinie.
Poprostu przed wypłynięciem sprawdza stan a tu zero dolewa wypływa.
Przed nastwpną wyprawą znowo ta sama procedura.
Ciekawe czy jest tam jakiś odpowietrznik .
Ciekawe czy może być tak ze olej się rozgrzewa i nadciśnieni powietrza nie ma gdzie uciec i wypycha olej przez uszczelnienie?
Użytkownik nurek28 edytował ten post 20 lipiec 2021 - 21:39
#4 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 22:11
A w jaki sposób sprawdza olej w spodzinie skoro łódka stoi w wodzie? W spodzianie olej nie uzyskuje wysokich temperatur bo jest przez cały czas chłodzona wodą z ciemku na jakim pływa.
Użytkownik maniolo edytował ten post 20 lipiec 2021 - 22:15
#5 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 22:12
A śrubka którą odkręcasz w spodzinie ma uszczelkę? Wiem, że to proste, ale zacznijmy od tych prostych rzeczy.
- CLAUDIO lubi to
#6 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 22:25
Próba ciśnieniowa odpowie na nurtujące pytanie.
Jak ktoś ma minimalne zdolności manualne to jest to do ogarnięcia samemu.
#7 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2021 - 22:37
Powiem mu o próbie ciśnieniowej.
Dzięki.
#8 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 11:28
#9 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 11:32
#10 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 11:34
#11 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 11:38
#12 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 11:57
#13 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 15:08
Ponieważ muszę zlokalizować wyciek, zacznę od rzeczy najtańszej. Dzięki za podpowiedź
Maras wyżej dobrze napisał . Próba ciśnieniowa i będziesz wszystko wiedział….
#14 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 15:50
Maras wyżej dobrze napisał . Próba ciśnieniowa i będziesz wszystko wiedział….
Podpowiedz jeszcze jak ją prawidłowo zrobić w domowych warunkach i połowa sukcesu za mną. Jak na razie udało mi sie ustalić, że uszczelka odpowietrzająca spodzie jest w kilku kawałkach.
#15 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 17:51
Kupujesz nypel pneumatyczny Mx (M8) i oring, wkręcasz w otwór kontrolny lub spustowy, podłączasz pompkę/kompresor i pompujesz powiedzmy 1 bar, zaginasz wężyk i ściskasz szczypcami/ściskiem. Następnie ucho i woda z ludwikiem prawdę ci powie.
Wersja premium - kupujesz wentyl testowy M8 czy jaki tam i sobie pompujesz jak koło w rowerze, ale nie wiem gdzie to nabyć - kolega miał do testowania układów.
Użytkownik psulek edytował ten post 27 lipiec 2021 - 17:52
#16 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 20:59
Ja z racji tego, , że za młodu dorabiałem sobie jako hydraulik zrobiłem sobie sam prosty zestaw do prób ciśnieniowych . Najpierw idzie redukcja na nią nakręcany jest zestaw składający się po kolei z : waż włoski bardzo wygodny do nakręcania całego zestawu w niewygodnych miejscach . trójnik z manometrem po nim zawór i przejściówka do podawania ciśnienia z kompresora zakończona wentylem rowerowym . Tylko tez nie pamietam gdzie wentyl kupowałem chyba w sklepie z pneumatyką .
Natomiast w wersji mini w zupełności wystarczy przejściówka z uszczelką kawałek węża obejma metalowa coby nam węża nie wywiało i jakis zacisk do węża
Oczywiście. Pęknięta uszczelkę wymieniamy przed testami
Użytkownik sero1975 edytował ten post 27 lipiec 2021 - 21:01
#17 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 21:53
#18 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2021 - 22:48
Najważniejsze aby nie przesadzić z ciśnieniem ten wspomniany 1bar to max .Spodzina smarowana jest beż żadnej pompy ciśnieniowej.
W Yamaszcze czy też w Stormie korek spustowy i do napełnienia oleju to jest to samo co zwykła śruba M8 a dokładnie M8 ,która ma skok gwintu 1,25.
Jak nie masz zestawu z końcówkami to możesz spróbować samemu coś zrobić.
Ja przewierciłem śrubę z niepełnym gwintem na wylot odciąłem łeb następnie nakręciłem nakrętkę do końca gwintu potem podkładka i uszczelkę a z drugiej strony gdzie nie było gwintu nałożyłem wężyk. I takim na szybko druciarskim sposobem miałem końcówkę ! Najważniejsze aby z długością gwintu nie przesadzić ma być tyle ile ma korek.
Jak masz migomat to też możesz np.do śruby imbusowej też przewierconej na wylot przyspawać kawałek rurki na wężyk.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych