Smarowanie używanej Daiwy Certate HC 3500 i moje uwagi
#1 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 03:05
Plusy:
1. Wielka przekładnia
Minusy:
1. Obudowy łożysk korby. Poprzedni właściciel zamienił 3 śrubki mocującę każdą z tych dwóch obudów łożysk korby na inne, większe bo pozrywał gwinty. Te nowe śrubki też już nie trzymają. Chyba trzeba będzie przegwintować. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny. Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części.
2. Ośka dość mocno wytarta przy pinionie i łożysku oporowym. Rozkręcałem już parę Daiw, ale tak mocno zużytej nie widziałem.
3. Ośka stanowi jedną całość z elementem który współpracuje z zębatką mimośrodu. A na tym elemencie jest łożysko i tulejka których nie sposób zdjąć. A najciekawsza jest śruba która teoretycznie mocuje ten element do ośki. Po co jest ona skoro ośka z tym wodzikiem stanowię całość???
4. W takim młynku łożyska Made in Thailand są zastosowane. Przynajmniej niektóre.
Reasumując i patrząc na konstrukcję wolę Emblemy/Turki X/Z.
Dla ciekawskich schemat.
CERTATE HYPER CUSTOM 3500.pdf 45 KB 223 Ilość pobrań
Te obudowy i kiepskie śrubki to pozycje 75 i 76. Oska z wodzikiem to 15. Podkładka 52 też wypaczona nie wiadomo dlaczego. Blaszka 62 mocno wytarta od strony zębatki.
#2 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 06:20
Użytkownik maicke82 edytował ten post 24 listopad 2012 - 06:21
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 08:24
To pewnie jej plus. Minus też jest. Ten sam:
Problem ten sam. Prowizorycznie zabezpieczam kroplą Distalu. Działa ale....... Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części......
Jak Ci się uda sprostać wyzwaniu daj znać proszę, jak to zrobiłeś.
W załączniku fotki z ostatniej rozbieranej sesji
607a.jpg 81,36 KB 399 Ilość pobrań 608a.jpg 101,06 KB 451 Ilość pobrań 609a.jpg 93,71 KB 440 Ilość pobrań 610a.jpg 58,58 KB 348 Ilość pobrań
Użytkownik popper edytował ten post 24 listopad 2012 - 08:27
#5 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 12:07
Patrząc na załączony schemat, moja Infinity_@3000 różni się chyba tylko nazwą .
Z tego, co widać na zdjęciach, różni się zdecydowanie: przekładnią.
Przekładnia Hyper Digigear z Certate HC:
hc3.JPG 447,21 KB 262 Ilość pobrań
Użytkownik chub norris edytował ten post 24 listopad 2012 - 12:16
#6 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 12:26
Podkladka 52 jest wygieta w polksiezyc,tak jakby jest sprezynujaca aby lozysko 53 w gnieznie stabilnie trzymac .Glowne lozysko piniona nr 50 i w zwyklej certacie jest made in thailand.Reszta to chyba wina jakichs bledow przy serwisie.Pastiki 54 i 18 sa cale,nie zuzyte?
Plastiki 18 i 58 nie zużyte.
Może komuś się przyda.
http://www.fishingka...75cd61f61b63f29
Dziękuję.
Patrząc na załączony schemat, moja Infinity_@3000 różni się chyba tylko nazwą .
To pewnie jej plus. Minus też jest. Ten sam:
Problem ten sam. Prowizorycznie zabezpieczam kroplą Distalu. Działa ale...
Jak Ci się uda sprostać wyzwaniu daj znać proszę, jak to zrobiłeś.
W załączniku fotki z ostatniej rozbieranej sesji
607a.jpg 81,36 KB 399 Ilość pobrań 608a.jpg 101,06 KB 451 Ilość pobrań 609a.jpg 93,71 KB 440 Ilość pobrań 610a.jpg 58,58 KB 348 Ilość pobrań
W młynku za taką kasę te śrubki to nieporozumienie. Nie wiem czy coś wymyślę. Cienkie te ścianki.
Czuję, że zrobię to loctitem do gwintów. Tylko ten niebieski może być za słaby.
#7 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 14:25
Z tego, co widać na zdjęciach, różni się zdecydowanie: przekładnią.
Taki "drobny szczególik"
#8 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 16:48
No przecież skądś ta cena być musi. Oczywiście, jakość materiałów użytych jest różna. Mi chodziło o schemat.Taki "drobny szczególik"
Użytkownik popper edytował ten post 24 listopad 2012 - 16:50
#9 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 17:08
#10 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 17:40
Właśnie rozkręcam kabłąk rotora i zauważyłem jeszcze jeden minus w stosunku do Turka/Emblema. Sprężyna kabłąka jest dużo delikatniejsza.
Natomiast młynek po złożeniu ładnie kręci. Nie ma już uczucia suchości
#11 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 18:06
U mnie również słabiutka.
#12 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 18:11
#13 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 18:12
#14 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 18:25
#15 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2012 - 19:17
#16 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2012 - 12:27
Takie małe sprostowanie: nr 52 na schemacie to gumowa uszczelka, a ta wygięta podkładka ma numer 48 i nazywa się pinion washer. Przy najbliższym smarowaniu spróbuje ją lekko wygiąć. Dodam tylko, że niby nie zmieniła się praca kołowrotka po jej wyprostowaniu.Zobaczcie ze nawet na tej sesji rozbieranej co podrzucil @karpik 69 podkladka 52 jest wygieta.Tak musi byc.Trzeba ja umiejetnie wygiac spowrotem tylko nie za duzo bo podniesie rotor i bedzie mocnej czuc tryby.
#17 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2012 - 12:31
#18 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2012 - 09:48
te elementy wymienia sie w koplecie, tak zeby po serwise bylo na 100% ... jest wiele takich rozwiazan w mechaniceMinusy:
1. Obudowy łożysk korby. Poprzedni właściciel zamienił 3 śrubki mocującę każdą z tych dwóch obudów łożysk korby na inne, większe bo pozrywał gwinty. Te nowe śrubki też już nie trzymają. Chyba trzeba będzie przegwintować. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny. Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części.
#19 OFFLINE
Napisano 27 listopad 2012 - 11:37
#20 OFFLINE
Napisano 28 listopad 2012 - 08:03
Zabrałem sie do smarowania nabytej na forum HC 3500. I generalnie jestem zawiedziony.
Plusy:
1. Wielka przekładnia
Minusy:
1. Obudowy łożysk korby. Poprzedni właściciel zamienił 3 śrubki mocującę każdą z tych dwóch obudów łożysk korby na inne, większe bo pozrywał gwinty. Te nowe śrubki też już nie trzymają. Chyba trzeba będzie przegwintować. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny. Miękki materiał i króciutkie śrubki. Jak mi się nie uda tego zrobić to pójdzie na części.
2. Ośka dość mocno wytarta przy pinionie i łożysku oporowym. Rozkręcałem już parę Daiw, ale tak mocno zużytej nie widziałem.
3. Ośka stanowi jedną całość z elementem który współpracuje z zębatką mimośrodu. A na tym elemencie jest łożysko i tulejka których nie sposób zdjąć. A najciekawsza jest śruba która teoretycznie mocuje ten element do ośki. Po co jest ona skoro ośka z tym wodzikiem stanowię całość???
4. W takim młynku łożyska Made in Thailand są zastosowane. Przynajmniej niektóre.
Reasumując i patrząc na konstrukcję wolę Emblemy/Turki X/Z.
Dla ciekawskich schemat.
CERTATE HYPER CUSTOM 3500.pdf 45 KB 223 Ilość pobrań
Te obudowy i kiepskie śrubki to pozycje 75 i 76. Oska z wodzikiem to 15. Podkładka 52 też wypaczona nie wiadomo dlaczego. Blaszka 62 mocno wytarta od strony zębatki.
Minusy które wymieniłeś dotyczą konkretnego Twojego modelu , poprzedni własciciel poprostu ją zajechał , dlatego sprzedawał na części . Ja ze swojej jestem zadowolony .Niektóre łożyska made in Thajland są także w najnowszej SALTIDZE , swojądrogą ciekawe jakie flaczki będzie mniał nowy EXIST.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych