Jak obsługiwać silnik który znajduje się tuż za plecami?
Może ktoś zna/ma jakiś prosty patent?
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 02 styczeń 2025 - 21:25
Jak obsługiwać silnik który znajduje się tuż za plecami?
Może ktoś zna/ma jakiś prosty patent?
Napisano 02 styczeń 2025 - 22:21
Napisano 02 styczeń 2025 - 22:51
Przedłużka do rumpla nieco pomoże,możesz ją zrobić z różnych tworzyw formując odpowiednio, by nie mieć tego na wprost pleców.
Napisano 03 styczeń 2025 - 08:39
Założyć silnik dziobowy ze sterowaniem np nożnym
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Żeby założyć silnik dziobowy to trzeba przerabiać deskę, łatwiej przerobić silnik który mam.
Napisano 03 styczeń 2025 - 08:50
Przedłużka do rumpla nieco pomoże,możesz ją zrobić z różnych tworzyw formując odpowiednio, by nie mieć tego na wprost pleców.
Też tak myślałem tylko niewiem jak?
Zacząłbym od przerobienia silnika tak żeby głowica (czy jak to się nazywa),
była niżej.
Użytkownik Fishnen edytował ten post 03 styczeń 2025 - 08:51
Napisano 03 styczeń 2025 - 14:13
Napisano 03 styczeń 2025 - 14:43
Z 25 lat temu w łódce miałem taki patent. Schematycznie masz narysowane. Jeśli zaakceptujesz odwrotne sterowanie to najprostsze do wykonania. Jedno mocowanie na burcie i masz manetkę przy ręce z prawej czy lewej do wyboru. Ja pływałem tak na ruskim salucie z fotelem w łódce. Na elektryku też nie ma ani prędkości, ani stresu więc się da na luzie tym manewrować.
sterowanie.png 3,31 KB 9 Ilość pobrań
Napisano 03 styczeń 2025 - 15:53
No nie . Są adaptery do montażu na pawęży . Wersja bez GPS chyba nie jest jakoś mocno drogaŻeby założyć silnik dziobowy to trzeba przerabiać deskę, łatwiej przerobić silnik który mam.
Napisano 03 styczeń 2025 - 18:22
Najbardziej mi się podoba patent Darka.
Można też tak jak to mój kolega przy kajaku, silnik mocowany z boku.
Napisano 03 styczeń 2025 - 18:33
Z boku gorsza manewrowość będzie. Z tylu będzie sporo lepiej i precyzyjniej manewrować niż w połowie pływadełka. Bardziej bezpośrednie z tyłu jest.
Napisano 03 styczeń 2025 - 20:03
Darek masz rację, manewrowanie silnikiem bocznym nie wychodzi najlepiej, manewrowanie sterem w tej sytuacji jest lepsze.
Napisano 03 styczeń 2025 - 22:35
Mam trochę prostszy sposób jak Darka, taki jak stworzył mój znajomy do manewrowania sterem przy kajaku.
Tylko zamiast steru mamy silnik.
Użytkownik Fishnen edytował ten post 03 styczeń 2025 - 22:36
Napisano 03 styczeń 2025 - 23:01
Ta rura musiała by pracować jak dulka na zawiasie, bo inaczej by tym nie dało się sterować. Rumpel będzie się odchylał prawo / lewo przy sterowaniu. Ramie od silnika w zależności o wychylenia zmienia długość stąd wszelkie ruchy. W tej rurze też jakieś łożysko ślizgowe minimum bo inaczej będzie hałasowało. Poza tym takie sterowanie przód / tył dziwaczne. Z lokomotywą na węgiel mi się kojarzy
Edit:
Przy ramieniu tylko 30cm i niepełnym wychyleniu 90 stopni masz już 25 cm odjazdu. To nie będzie wygodne sterowanie.
schemat.png 48,69 KB 6 Ilość pobrań
Użytkownik darek63 edytował ten post 03 styczeń 2025 - 23:14
Napisano wczoraj, 01:05
Nie wiem jaką to cudo ma stabilność ale teoretycznie najłatwiej i najmniej inwazyjnie zrobić to następująco: dodać przedłużkę a fotel obrócić pod kontem 90 stopni na jedną z burt. W sumie to nawet nie musi być dokładnie 9 dych, może być coś do przodu. I wtedy lewą lub prawą rączką sobie kręcimy. Można by jeszcze trochę przesunąć silnik na pawęży na stronę ręki. Te parę centymetrów pewnie sporo da. Fotel też bym mniejszy zainstalował bo ten to kloc karpiowy. Zresztą ja tak pływam bokiem ustawiony na niewielkim pontonie 3m z prędkościami po 45km/h. Fakt mam cholernie stabilną gumę i obrotowe krzesło. Ale tu prawimy o "elektrycznych" prędkościach ;-)
A może właśnie, niewielki fotel obrotowy? Przemyśl :-)
Napisano wczoraj, 16:10
Nie wiem jaką to cudo ma stabilność ale teoretycznie najłatwiej i najmniej inwazyjnie zrobić to następująco: dodać przedłużkę a fotel obrócić pod kątem 90 stopni na jedną z burt.
Skiff SUP ma bardzo dobrą stabilność, niejedna większa łódka może tej stabilności pozazdrościć.
Przedłużka do silnika na wprost może kolidować ze stojącymi wędkami w części bagażowej na rufie.
czyli rympel do sterowania silnikiem musi być na burcie.
Napisano wczoraj, 16:22
Ta rura musiałaby pracować jak dulka na zawiasie,
To ma byc tak, tylko w miejscu steru będzie silnik, głowica sterowania silnikiem będzie przeniesiona na rupel,
czyli, przesuwamy rumpel do przodu, silnik skręca w prawo, do tyłu w lewo.
Na zdjęciu widać jak działa ten patent przy sterze.
Napisano wczoraj, 18:50
Wyjaśniam, przedłużenia rumpla silnika nie sprawdzi się przy Desce sup, Skiffie SUP, czy nawet kajaku,
rumpel powinien być na burcie. Dlaczego? Widać to na zdjęciu, zwłaszcza stojące wędki.
Napisano wczoraj, 21:22
Napisano wczoraj, 22:12
.... skręcać poprzez wkładanie wiosła z odpowiedniej strony pływadła.
Oczywiście że można skręcać wiosłem.
Begi też przełączać wiosłem?
Użytkownik Fishnen edytował ten post wczoraj, 22:13
Napisano wczoraj, 22:34
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych