Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Victron Orion Tr Smart Isolated 12/12/30a - ustawienia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   fiodor12

fiodor12

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Dariusz

Napisano 03 kwiecień 2025 - 06:13

Dzień dobry

 

Panowie chciałbym zasięgnąć wiedzi na temat poprawnej konfiguracji ustawień w ładowarce Victron Orion Tr Smart Isolated 12/12/30a.

W mojej łodzi przybywa elektroniki , i przyszedł czas na wymianę źródła zasilania i ładowania.

Sercem mojej łodzi jest silnik Yamaha F50AET 62Y z 2000r. , z internetowych źródeł wiedzy uzyskałem informację że posiada strator o mocy 10A.

Do tej pory bez większych problemów dwa akumulatory poprzez przekaźnik DVSR BEEP był ładowane , ale musiałem już wymienić akumulator na nowy i kupiłem akumulator w nowej technologi LiFePO4 12v 120Ah który ma zasilać Lowrance Elite FS 9 , Lowrance HDS Pro 12 oraz AT2 i ten oto akumulator zasilany i ładowany jest przez Orionr Tr Smart isolated 12/12/30a i podłączony jest według tego schematu:

 

https://drive.google...?usp=drive_link

 

z tą różnicą że w miejscu przełącznika S1 mam cały czas założoną fabryczną zworkę.

 

Konfiguracja w aplikacji wygląda następująco :

 

https://drive.google...?usp=drive_link

 

https://drive.google...?usp=drive_link

 

https://drive.google...?usp=drive_link

 

 

Czy mogę Was prosić o pomoc w poprawnej konfguracji Oriona .

 

Z góry dziękuję Wam bardzo

Załączone pliki


Użytkownik fiodor12 edytował ten post 03 kwiecień 2025 - 06:15


#2 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2184 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 03 kwiecień 2025 - 09:00

możesz zmienić napięcie startujące, na jakieś 13.5V  może nawet mniej

 

po drugie wydałeś 800 PLN na ładowarkę, gdy twój silnik generuje do 10A, co oznacza, że może uzyskasz w ciągu dnia ze 20-30Ah, to już lepiej chyba byłoby kupić drugi lifepo4 o mniejszej pojemności na zapas. Z mojego doświadczenia nie pływa się więcej niż te 2-3 godziny na dzień przy wędkowaniu, nawet jeśli pływasz non stop to raczej w trolu a to nie zapewnia ładowania, bo obroty za niskie, chyba że to jakiś houseboat i wkręcasz te 50hp na 3000rpm aby płynąc 3-5km/h.

To co zasilasz tym lifepo4 zżera jakieś 7A (2A+3,6A+1.5A), czyli 120Ah wystarczy do 15 godzin spokojnie.


  • Krzysiu lubi to

#3 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 03 kwiecień 2025 - 12:41

U mnie Orion 30A nie sprawdził się kompletnie przy silniku 115 koni, za mało Amper z silnika:(

#4 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2184 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 03 kwiecień 2025 - 14:46

karkoszek, on 03 Apr 2025 - 11:41, said:

U mnie Orion 30A nie sprawdził się kompletnie przy silniku 115 koni, za mało Amper z silnika:(

U mnie się sprawdziła się wersja 12/24 15a przy 50hp ale do ładowania aku od dziobówkì bo ten nie wymagał wiecej niż 30-40ah dziennie doładowania.

#5 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5601 postów
  • Imię:adam

Napisano 03 kwiecień 2025 - 20:29

Tak jak @wuran napisał, musi być źródło zasilania , aby było skąd ładować … Jak się pyrka , mało pływa to guzik z tego będzie 



#6 OFFLINE   fiodor12

fiodor12

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Dariusz

Napisano 04 kwiecień 2025 - 08:27

Pływać , to pływam zmieniając często miejscówki , w majówkę ruszam na jeziora więc sprawdzę , ale mi chodzi o poprawną konfigurację ustawień Oriona z poziomu aplikacji czy te fabryczne nastawy są poprawne czy według was trzeba coś skorygować , zmienić.

#7 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 391 postów
  • Imię:Krz

Napisano 04 kwiecień 2025 - 09:28

fiodor12, on 04 Apr 2025 - 07:27, said:

Pływać , to pływam zmieniając często miejscówki , w majówkę ruszam na jeziora więc sprawdzę , ale mi chodzi o poprawną konfigurację ustawień Oriona z poziomu aplikacji czy te fabryczne nastawy są poprawne czy według was trzeba coś skorygować , zmienić.


Dużo pływasz czyli ile godzin samego płynięcia na taki wypad? Tutaj matematyka jest nieubłagana silnik daje max 10A czyli przy normalnym pływaniu i tak sporo mniej i to razy godziny pływania daje uzyskana pojemność na akumulatorze dopiero.

#8 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 04 kwiecień 2025 - 13:05

W zeszłym roku założyłem to ustrojstwo do swojej łodzi i w moim przypadku to gra nie warta świeczki - absolutnie. Na wolnych obrotach nie ładuje w ogóle a na wysokich, kiedy zaczyna podawać prąd, z miejscówki na miejscówkę płynę maks. 10-15 minut. Łącznie w ciągu całego dnia na wodzie efektywnego ładowania jest może godzina 



#9 OFFLINE   fiodor12

fiodor12

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Dariusz

Napisano 07 kwiecień 2025 - 06:41

To jakie sprawdzone rozwiązanie polecacie do ładowania akumulatora LiFePO4 12v 120Ahz silnika zaburtowego służącego do zasilania elektroniki 



#10 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 07 kwiecień 2025 - 11:04

Mam to zrobione w trochę idiotyczny sposób, ale działa. Na łodzi mam zamontowane na stałe prostowniki Victron Bluesmart i ze trzy gniazda zapalniczek. Do zapalniczki podłączam przetwornicę napięcia i do niej prostownik. Wtedy nawet na wolnych obrotach doładowuje mi baterie od echosond. I choć korzystam z tego wyjątkowo rzadko, to jednak działa, mam wrażenie, lepiej. 

Nie wiem tylko, bo jestem elektroniczną lebiegą, czy przypadkiem nie rozładowuje i nie obciąża mi to nadmiernie akumulatora startowego. Póki co nie musiałem używać boostera, żeby odpalić silnik  

Też mam 120 Ah, dwa Garminy 8412, dwa LVS34, jeszcze jakieś audio i ta bateria wystarcza na jakieś 12 godzin ca. więc incydentalnie muszę trochę prądu podać 


Użytkownik kruz edytował ten post 07 kwiecień 2025 - 11:06


#11 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1903 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 07 kwiecień 2025 - 19:40

Gdy na Catfish Cup Poland musieliśmy łowić non stop 72h to też zrobiłem idiotyczne rozwiązanie, ale działało ;)
Akumulator rozruchowy > VSR > Przetwornica 12/230V i do ładowarek zamontowanych na łodzi.
W końcu prąd się skończył i w ruch poszedł agregat :D 



#12 ONLINE   krzysztof1983

krzysztof1983

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 341 postów

Napisano 14 kwiecień 2025 - 21:25

fiodor12, on 07 Apr 2025 - 05:41, said:

To jakie sprawdzone rozwiązanie polecacie do ładowania akumulatora LiFePO4 12v 120Ahz silnika zaburtowego służącego do zasilania elektroniki

mam bezpośrednio wpięte bez żadnych modułów ale aku mam 80 ah z bms i nic się nie dzieje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych