![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/uploads/profile/photo-thumb-45925.jpg?_r=1548061208)
Normark - moje dzisiejsze doświadczenie ...
#1
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2007 - 15:34
Chciałem się podzielić moim doświadczeniem odnośnie tej firmy...
Do tej pory nie musiałem i nie miałem potrzeby kontaktu z tą firmą. Wszystkie kołowrotki SHIMANO kupowane w Polsce do tej pory działają bezproblemowo więc po co
Przed zlotem nad Bugiem, opisanym na tym portalu, kupiłem torbę Plano - softbag. Jest to taka torba z 4 pudełkami w środku.
Miałem ją tydzień gdy zobaczyłem że na szwie pęka. Jest dziura na jeden palec...
Odesłałem torbę na gwarancji (brak pisemnej) do Fishing-Mart-u gdzie ją kupowałem, tutaj obsługa bardzo dobra i Pani wysłała torbę do Normarku - dystrybutora Plano.
Dziś mija 21 dni od wysłania torby przez FM do Normarku. W zeszłym tygodniu poproszono mnie żebym zadzwonił do Pana Adamskiego z Normarku w tej sprawie.
Zadzwoniłem i dowiedziałem się że on w tej sprawie nic nie wie i on tej torby jeszcze nie widział bo leży na magazynie...
Mało profesjonalnie zwłaszcza że był to chyba dzień 16 od wysłania...
Dziś dopiero otrzymałem info z FM że nie uznali gwarancji, bo żadna taka torba do nich nie wróciła i uszkodzenie jest mechaniczne...
Poza tym nie mają tych toreb żeby dać nową....
Ameryki nie odkryli, bo jakie ma być uszkodzenie jak torba na szwach pęka...
Zrobię wszystko żeby nie kupić nic co sprzedaje Normark. Do tej pory kołowrotki Shimano - to był mój wybór teraz będę wybierał w innych firmach...
Reasumując: Torba przeleżała 21 dni po czym powiedziano mi że nic z tego nie będzie....
Co o tym sądzicie ?
A jeszcze jedno: torba kosztowała 220 zł, to chyba nie mało, nie należała do najtańszych...
#2
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2007 - 17:24
#3
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2007 - 17:46
Zaznaczyłem w poście że nie mam pisemnej gwarancji , jedynie rachunek zakupu.
JJack
#4
OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2007 - 17:50
#5
OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2007 - 22:37
Pozdrawiam Paweł
#6
OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2007 - 22:49
#7
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 09:18
Sprawa wyglądała tak że postanowiłem odebrać torbę po 24 dniach - osobiście w Łomiankach.
Odebrałem ją , oczywiście w takim stanie jak ją do nich wysłałem czyli nienaprawioną...
Jako że sprawa by się ciągnęła jakiś czas i nie koniecznie by z niej coś wynikło, postanowiłem oddać ją do kaletnika który mi to naprawił za 10 zł. Dodatkowe 10 zł dałem mu górką, bo to widać stary fachowiec a zrobił to tak że nie jest do znalezienia
Torbę mam, a co do Normarku - mam mieszane uczucia...
Ale to chyba nie jestem pierwszą osobą która narzeka na ich serwis.
Dlatego postanowiłem omijać produkty które oni importują, bo nie mam czasu na takie ciężkie cackanie się z nimi...
#8
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 12:07
Pod koniec zeszłego roku zaczął mi szwankować (chodzi do dziś) młynek Shimano.
Młynek był nieużywany ale nie miał gwarancji bo przeleżał 2 lata u znajomego zanim go odkupiłem.
Niewiele myśląc napisałem do Normarku, że młynek nowy, że bez gwarancji i ze coś w nim zaczyna szwankować co mnie dziwi bo to w końcu Shimano Aero GTM made in Japan itd...
Dodam że chodziło o serwis pogwarancyjny
Odpisała mi Pani Piątkowska i skierowała mnie do pracownika ich serwisu.
Facet bardzo miły szefowa mi napomknęła o sprawie...ble, ble, ble i tak dalej i mówi że ponieważ przenoszą się do nowej siedziby na początku roku to żebym się odezwał w styczniu.
A w styczniu co słyszę?
Ano że w zasadzie to oni nie mają obowiązku serwisować kołowrotków po okresie gwarancji, że do tego modelu to już jest problem z częściami zamiennymi, że w zasadzie to bardzo niechętnie mogą go przyjąć ale nie wiedzą na kiedy zrobią itp.
Łapki mi opadły i dałem sobie spokój.
#9
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 19:05
![:mellow:](/public/style_emoticons/default/mellow.png)
#10
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 20:08
#11
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 20:29
#12
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 20:34
odnośnie terminu rozpatrzenia reklamacji sprawa wygląda chyba tak: sprzedawcę czyli FM obowiązują wobec ciebie ustatwowe terminy rozpatrzenia reklamacji, czyli 14 lub 21 dni-szczerze mówiąc nie pamiętam, i w tym terminie Ty musisz mieć tę reklamację rozpatrzoną, na twoją korzyśc lub niekorzyść- ale musisz. Natomiast Ty jako klient wcale nie musisz wiedzieć gdzie FM towar kupował- a Normark jako dystrybutor wcale nie musi z Tobą rozmawiać niestety...Chyba że masz ich wskazanych jako gwaranta w karcie gwarancyjnej i wysyłałeś towar bezpośrednio do nich. Powiem Ci coś gorszego-dystrybutora powyzszy termin rozpatrzenia reklamacji nie obowiązuje, zresztą żaden termin miedzy dystrybutorem a posrednikiem czyli FM nie obowiazuje....moga równie dobrze reklamację trzymac rok czasu nierozpatrzoną a wytłącznie w interesie FM i ich dbałości o klienta leży wyłącznie to by ich naciskać i by ją w tym czasie rozpatrzyli. mam z tym jazdy na codzień w pracy i juz czasem sił brakuje , ale takie mamy przepisy...jeden z moich dostawców trzyma nierozpatrzoną reklamację 5 miesiąc i nie mogę nic mu zrobić. Porażka.
na szczeście torbę masz naprawiawioną, czasem naprawa na własny koszt oszczedza nerwów i czas przede wszystkim
pozdrowionka
#13
OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2007 - 21:39
Jak widac w Polsce tez moze byc ciezko. I bedzie czesciej - produkty u nas sprzedawane sa najczesciej duzo nizszej jakosci.
Gumo
#14
OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2007 - 20:58
Jestem przedstawicielem Handlowym i wiem jak wyglada sprawa serwisu i gwarancji w sklepach wędkarskich.... dlatego np. spodniobuty i wodery kupuje tylko w decatlonie ponieważ szanuja prawa konsumenta, a nawet maja swoje jeszcze bardziej dla nas przychylne. Torbę oddam tak jak ty do fachowca, a dystrybutorowi kij w plecy.
Podam Ci przykład Co znaczy dobra marka. Teśc kupił kerchera za 199 zł w hipermarkecie, jego syn coś tam uszkodził, a ponieważ ja bywam w tej hali postanowiłem go zabrać do naprawy. Pan z carefoura powiedział że przyjmie ale jak chce to serwis jest 200 m dalej i ne bede musiał czekać . Gośc w serwisie fachura aż miło patrzeć nie chciał odemnie paragonu. Pokazał czemu doszło do uszkodzenia - nota bene z winy mojego szwagra, wymienił ta część nasmarował to i owo i życzył miłego uzytkowania. Szczenka mi opadła bo reklamacje rozpatruje codziennie, ale to doświadczenie napewno zakoduje mi w głowie dbałość o klienta.
I na koniec stare powiedzenie:
jeden zadowolony klient przyprowadzi drugiego, a jeden niezadowolony odciągnie pieciu.
Pozdrawiam!
#15
OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2007 - 21:19
Kupuje i ja...piwo i papier toaletowy...
Gumo
#16
OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2007 - 21:46
Albo mi sie zdaje albo tekst ponizszy krzyczy: Ludzie!!! Kupujcie w blaszakach!!!
Kupuje i ja...piwo i papier toaletowy...
Gumo
racja Gumo!! Tak włąsnie jest. To jest przekaz dla mas m.in. z magazynów wedkarskich. Firma Normark różni się od tej ze zdjęcia jedynie siedzibą i jakością reklam. Mentalnie jej pracownicy są tacy sami.
Kupujmy sprzet w blaszakach!!..
![:angry:](/public/style_emoticons/default/angry.png)
![<_<](/public/style_emoticons/default/dry.png)
![<_<](/public/style_emoticons/default/dry.png)
JW
Załączone pliki
#17
OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2007 - 22:39
Albo mi sie zdaje albo tekst ponizszy krzyczy: Ludzie!!! Kupujcie w blaszakach!!!
Kupuje i ja...piwo i papier toaletowy...
Gumo
[/quote]
racja Gumo!! Tak włąsnie jest. To jest przekaz dla mas m.in. z magazynów wedkarskich. Firma Normark różni się od tej ze zdjęcia jedynie siedzibą i jakością reklam. Mentalnie jej pracownicy są tacy sami.
Kupujmy sprzet w blaszakach!!..
![:angry:](/public/style_emoticons/default/angry.png)
![<_<](/public/style_emoticons/default/dry.png)
![<_<](/public/style_emoticons/default/dry.png)
JW
[/quote]
Chyba kupię coś w tym sklepie bo nigdzie indziej nie widziałem sprzętu ocuma
![:lol:](/public/style_emoticons/default/laugh.png)
#18
OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2007 - 22:52
![:lol:](/public/style_emoticons/default/laugh.png)
![:lol:](/public/style_emoticons/default/laugh.png)
Pozdrawiam
Slider
#19
OFFLINE
Napisano 22 sierpień 2007 - 23:32
![:lol:](/public/style_emoticons/default/laugh.png)
![:lol:](/public/style_emoticons/default/laugh.png)
#20
OFFLINE
Napisano 23 sierpień 2007 - 08:51
Warto kupić
A wy gdzieś z odległych miejsc na świecie zamawiacie sprzęt, a tu wszystko na miejscu i pewnie duży wybór
Niejeden teraz żałuje pewnie zakupów w internecie jak zobaczył to zdjęcie hehehehehh
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych