Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Nasze łodzie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3349 odpowiedzi w tym temacie

#1061 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 20:29

Tak bawilem, ale uwazam to za zbedny bajer przynajmniej narazie gdy najlepsze wyniki mam przy 5km/h ktore da sie osiagnac klasycznie odchylajac manetke,

 

Ja miałem okazję z taką samą yamahą popływać łodzią taką samą jak moja. Ona akurat miała śrubę o skoku 15 cali i tam ta opcja trolingowania była fajna. Jednak przy 650obr silnikiem potrafi telepać i to mi w nim sie nie podobało.

 

 

Kotwitz i MGOTKA, popływajcie po zatoce z Pucka na wysokość Helu. Nauczycie się liczyć spalanie na mój sposób(czyli zasięgiem + rezerwa) i to nie ze względów ekonomicznych tylko życiowych ;)



#1062 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 listopad 2014 - 20:41

Pozakładajcie sobie jeszcze kasy fiskalne do Waszych motorków.

 

Oszaleliście z tymi Waszymi zużyciami paliwa i licytacjami  kto ile zużywa

 

Na ryb pływacie czy liczycie grosiaki w kieszeniach?

 

Osobiście mam w głębokim poważaniu ile pali mój silnik.

Gaśnie znaczy trzeba zapas przelać i tyle.

 

Liczykrupy.  :P :P :D

Zima Panie to i jałowe dyskusje się rodzą :)
Poza tym nie chodziło mi o wyliczanki bo też wychodzę z założenia, że jak się kończy to trzeba wlać ale najzwyczajniej w świecie nie lubię jak ktoś podważa fakt, w tym przypadku poparty własnym doświadczeniem i w dodatku próbuje publicznie ośmieszyć i zmieszać z błotem tylko dlatego, że jego jest inne wynikające głównie z innych warunków.



#1063 OFFLINE   janih

janih

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 469 postów
  • Lokalizacjanad wodą

Napisano 20 listopad 2014 - 20:45

Migotka niespinaj sie bo ci zylka peknie

Podalem info czysto informacyjnie

#1064 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 20:48

 nie lubię jak ktoś podważa fakt, w tym przypadku poparty własnym doświadczeniem i w dodatku próbuje publicznie ośmieszyć i zmieszać z błotem tylko dlatego, że jego jest inne wynikające głównie z innych warunków.

Kolego zaczynasz mnie irytować bo sam się ośmieszasz i rozśmieszasz każdego co trochę pływa na większych akwenach niż wokół komina.

Jak mnie zatrzymano do kontroli na zatoce to pytano na jaki zasięg mam paliwo, a nie na ile godzin.



#1065 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 listopad 2014 - 21:16

Nie jesteś moim kolegą,  to po pierwsze.
Po drugie, tak jak mówiłem wcześniej pływam głównie po Polskich wodach śródlądowych łowiąc ryby i do tego się odnoszę. Jak popłynę na duży akwen to nie zapomnę o zapasie paliwa o czym wcześniej wspomniałem, nie mówiąc już o kontroli ilości paliwa.

Tutaj masz tabele odnośnie zużycia paliwa podaną w GPH
http://www.boat-fuel...tion-us-gallons

A tutaj zużycie paliwa silnika jak mój gdzie podane są zarówno GPH jak i MPG. Pokazane jest też dokładnie to o czym mówiłem, że +/- przy obrotach 4000 jest najbardziej korzystne. 

http://yamahaoutboar...176xt-50tlr.pdf

P.s zakończmy już tą dyskusję, męcząca jest...
 



#1066 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 21:42

A tutaj zużycie paliwa silnika jak mój gdzie podane są zarówno GPH jak i MPG. Pokazane jest też dokładnie to o czym mówiłem, że +/- przy obrotach 4000 jest najbardziej korzystne. 

http://yamahaoutboar...176xt-50tlr.pdf


 

nie no, rozumiem że się droczysz czy co?

sam sobie znowu w kolano strzeliłeś.

 

To może podejmę trud i jeszcze raz Tobie to wytłumaczę.

Dlaczego przy tych 4 tys. w tym przypadku jest najkorzystniej? aaa? bo ma przy tych akurat obrotach i przy tej konkretnej łodzi największy zasięg dokładnie 7,14 MPG czyli mili z galona ! kapiszon?

Teraz popatrz jak to się ma do moich 14 mil z galona na silniku 30KM? a podobno według Twoich teorii większy znaczy się ekonomiczniej i przy tych 4 tys ile masz galonów na godzinę? 2.9 czyli ponad 11 litrów !! 5 to spali przy około 2100 obrotach

 

 

No i masz swoją ekonomię w większym silniku.

 

I tak na marginesie - naprawdę katujesz ten silnik na trolu?


Użytkownik Michał81 edytował ten post 20 listopad 2014 - 22:03


#1067 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 22:01

teraz popatrz jak fajnie można policzyć zasięg.

Zbiornik paliwa w tej łodzi testowanej jest 23 galony

Spalanie optymalne przy 7,14mili z galona czyli 7,14 x 23 = 164 mile zasięgu. odjąć od tego rezerwę na zmianę warunków na wodzie i masz do dyspozycji zasięgu około 130 mil. czyli na połowę więc możesz w jedną stronę się wypuścić 65 mil więc 104km

Teraz masz na navi ile przepłynąłeś i ile masz jeszcze przed sobą ( oczywiście wszystko zależy od navi jaką posiadasz) i wiesz czy dopłyniesz czy nie. Spróbuj godzinami liczyć  :)



#1068 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 listopad 2014 - 22:08

 

I tak na marginesie - naprawdę katujesz ten silnik na trolu?

 

Michał - to jego silnik i jego sprawa, napisał że jest zadowolony - po cholerę chcesz to zmienić.

A jak chcesz coś na siłę w życiu osiągnąć to startuj w wyborach do np. sejmu. Może nawet wprowadzisz w życie ustawę która zmieni mtg na l/km. 

 

Gdziekolwiek pojawi się wątek z łódka lub silnikiem to już tam mieszasz.

 

Ogarnij się chłopie. EOT



#1069 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 22:12

gdybyś przeczytał od początku całość dialogu ze zrozumieniem to byś nie cytował 1 zdania wyrwanego z kontekstu o co w tym wszystkim chodzi



#1070 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 listopad 2014 - 22:19

Wyobraź sobie że czytałem, a nawet inne wątki z Twoim udziałem.

I bardziej zacietrzewionego, upartego człowieka tu nie spotkałem, próbującego na siłę udowadniać swoje racje.

 

A jak mi zarzucisz brak umiejętności czytania ze zrozumieniem to kiedyś możesz oberwać w palmę ;) .

Jeszcze raz EOT.


  • Dano. lubi to

#1071 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 22:24

 

 

 ze zrozumieniem to kiedyś możesz oberwać w palmę ;) .

 

żeby spróbować to do tego potrzebny facet, a nie guma ;)

EOT skoro ściągnąłeś mnie na manowce antytematyczne :)



#1072 OFFLINE   Z Olsztyna

Z Olsztyna

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Z Olsztyna

Napisano 20 listopad 2014 - 22:28

kotwitz

te procenciki mowia wszystko :)

Bywa ze zmieniam miejsce 200m i oczywista ze pyk pyk pyk :)

Bywa ze dryfuje z wlaczonym silnikiem

Czesto bywa ze plyne rufa do przodu  :)  jak namierzam sandalka.

ps

Tez bym sie z was posmial tylko nie wiem co to te EOT ?


Użytkownik Z Olsztyna edytował ten post 20 listopad 2014 - 22:31


#1073 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 listopad 2014 - 23:02

Ja już się poddałem. Nie ma sensu...
EOT = end off topic

#1074 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 20 listopad 2014 - 23:07

OK, zeby bylo troche bardziej plastycznie:
Lajba jak na zdjeciu, ok. 5 m, Yamaha 40 KM, 2-suw, rewir Rio Paraná miedzy Corrientes a Empedrado, Argentina. 1. miejscowka ok. 5 km od "slipu", kolejne co jakies 5-10 km, najbardziej odlegle ok. 45 km. W zaleznosci od tego, ile miejscowek obskoczylismy w drodze na te najbardziej odlegle, 25 l paliwa wystarczalo na maksymalnie 80 km (mierzone gps-em), co przy 3 osobach, kupie ekwipunku i predkosci marszu miedzy 35 a 40 km/h dawalo zadawalajacy, a nawet zaskakujaco dobry, sredni wynik okolo 0,32 l/km... Jesli natomiast oblowilismy po drodze kilka-kilkanascie miejscowek w stylu "dryf, naplyw pod prad w slizgu, dryf", ewentualnie trolling, trzeba bylo wziac niezla poprawke, by nie wracac na wioslach (a z powodu tego, ze pod prad i tak nie bylo by to mozliwe, zawsze mielismy spora rezerwe na pokladzie). Stojac na silniku w silnym pradzie mozna tez bylo zuzyc caly zbiornik praktycznie nie ruszajac sie z miejsca... Z tego wynika, ze aby moc podac jakiekolwiek sensowne zuzycie paliwa, konieczny jest konkretny odnosnik. I wtedy jest jest obojetne, czy podam: "na 25 litrach przeplynalem w danach warunkach 80 km", czy tez "na 25 litrach plynalem w danych warunkach 2,5 h"...

PS: Zeby nie bylo, ze nie na temat: W tej lajbie mam udzial 50% ;-)

Załączone pliki


Użytkownik yacaré edytował ten post 20 listopad 2014 - 23:13

  • kotwitz lubi to

#1075 OFFLINE   Z Olsztyna

Z Olsztyna

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Z Olsztyna

Napisano 20 listopad 2014 - 23:11

Kurcze a juz myslalem ze to jakis starszy brat E.T.

:D  :P


Użytkownik Z Olsztyna edytował ten post 20 listopad 2014 - 23:16


#1076 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 20 listopad 2014 - 23:24

OK, zeby bylo troche bardziej plastycznie:
Lajba jak na zdjeciu, ok. 5 m, Yamaha 40 KM, 2-suw, rewir Rio Paraná miedzy Corrientes a Empedrado, Argentina. 1. miejscowka ok. 5 km od "slipu", kolejne co jakies 5-10 km, najbardziej odlegle ok. 45 km. W zaleznosci od tego, ile miejscowek obskoczylismy w drodze na te najbardziej odlegle, 25 l paliwa wystarczalo na maksymalnie 80 km (mierzone gps-em), co przy 3 osobach, kupie ekwipunku i predkosci marszu miedzy 35 a 40 km/h dawalo zadawalajacy, a nawet zaskakujaco dobry, sredni wynik okolo 0,32 l/km... Jesli natomiast oblowilismy po drodze kilka-kilkanascie miejscowek w stylu "dryf, naplyw pod prad w slizgu, dryf", ewentualnie trolling, trzeba bylo wziac niezla poprawke, by nie wracac na wioslach (a z powodu tego, ze pod prad i tak nie bylo by to mozliwe, zawsze mielismy spora rezerwe na pokladzie). Stojac na silniku w silnym pradzie mozna tez bylo zuzyc caly zbiornik praktycznie nie ruszajac sie z miejsca... Z tego wynika, ze aby moc podac jakiekolwiek sensowne zuzycie paliwa, konieczny jest konkretny odnosnik. I wtedy jest jest obojetne, czy podam: "na 25 litrach przeplynalem w danach warunkach 80 km", czy tez "na 25 litrach plynalem w danych warunkach 2,5 h"...

PS: Zeby nie bylo, ze nie na temat: W tej lajbie mam udzial 50% ;-)

Nowe Yamahy na wtrysku mają fajne zegary właściwie pokazujące to wszystko. I dodatkowo pomiar prędkosci odbywa się z wody więc stojąc pod prąd też jesteś w stanie ocenić ile przepłynąłeś względem wody.

Jak masz navi to masz z GPS prędkość i to bardziej się przydaje na dużym zafalowaniu. Najlepiej jak jest i jeden sposób pomiaru jak i drugi :)

Gdzieś miałem linka do fajnej aplikacji ( oczywiście płatnej) na garmina właśnie uwzględniającej V z gps jak i z wody i wyliczajacej takie rzeczy.



#1077 OFFLINE   Bujo

Bujo

    Zaawansowany

  • Bloggerzy
  • PipPipPip
  • 4489 postów

Napisano 21 listopad 2014 - 12:51

OK, zeby bylo troche bardziej plastycznie:
Lajba jak na zdjeciu, ok. 5 m, Yamaha 40 KM, 2-suw, rewir Rio Paraná miedzy Corrientes a Empedrado, Argentina. 1. miejscowka ok. 5 km od "slipu", kolejne co jakies 5-10 km, najbardziej odlegle ok. 45 km. W zaleznosci od tego, ile miejscowek obskoczylismy w drodze na te najbardziej odlegle, 25 l paliwa wystarczalo na maksymalnie 80 km (mierzone gps-em), co przy 3 osobach, kupie ekwipunku i predkosci marszu miedzy 35 a 40 km/h dawalo zadawalajacy, a nawet zaskakujaco dobry, sredni wynik okolo 0,32 l/km... Jesli natomiast oblowilismy po drodze kilka-kilkanascie miejscowek w stylu "dryf, naplyw pod prad w slizgu, dryf", ewentualnie trolling, trzeba bylo wziac niezla poprawke, by nie wracac na wioslach (a z powodu tego, ze pod prad i tak nie bylo by to mozliwe, zawsze mielismy spora rezerwe na pokladzie). Stojac na silniku w silnym pradzie mozna tez bylo zuzyc caly zbiornik praktycznie nie ruszajac sie z miejsca... Z tego wynika, ze aby moc podac jakiekolwiek sensowne zuzycie paliwa, konieczny jest konkretny odnosnik. I wtedy jest jest obojetne, czy podam: "na 25 litrach przeplynalem w danach warunkach 80 km", czy tez "na 25 litrach plynalem w danych warunkach 2,5 h"...

PS: Zeby nie bylo, ze nie na temat: W tej lajbie mam udzial 50% ;-)

 

 

Witam,

W d...e ze spalaniem, napisz co tam lowiles w tej Argentynie i czy masz zapas ziolek co sobie popijalismy nad Lough Ree w Irlandi :) :) 

 

Pozdrawiam serdecznie,

 

Bujo



#1078 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1959 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 21 listopad 2014 - 13:47

No właśnie w d...e ze spalaniem, pisz co ta za ziółka były i jak po tym brało w tej Argentynie  :)


  • wobler129 i Pietruk lubią to

#1079 OFFLINE   yacaré

yacaré

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaBremen

Napisano 21 listopad 2014 - 16:42

@Michal81: Alez wlasnie do tego zmierzam, jak masz punkt odniesienia, to mozesz sobie przeliczyc "motorogodziny" na "km". Przy danej predkosci X jest korelacja miedzy czasem przebytym w drodze a przeplywanymi kilometrami. Czy przy danej, stalej predkosci np. 50 km/h podam, ze zbiornik wystarczy na 100 km drogi, czy na 2h jazdy, wychodzi na jedno. Problem polega na tym, ze sama wypowiedz "spala mi 5 l/h" czy tez "0,5 l/km" jest malo warta, jesli nie wyspecyfikujesz warunkow, w jakich sie to spalanie odbylo... Chyba mamy to samo na mysli.

@Paprykarz, Bujo... to temat na inny watek, wiec postaram sie cos napisac na ten temat wieczorem ;-)



#1080 OFFLINE   Piotrek Milupa

Piotrek Milupa

    Moderator Emeritus

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 8449 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Piotrek

Napisano 21 listopad 2014 - 21:24

Migotka niespinaj sie bo ci zylka peknie

Podalem info czysto informacyjnie

 

 

Kolego zaczynasz mnie irytować bo sam się ośmieszasz i rozśmieszasz każdego co trochę pływa na większych akwenach niż wokół komina.

Jak mnie zatrzymano do kontroli na zatoce to pytano na jaki zasięg mam paliwo, a nie na ile godzin.

 

 

Nie jesteś moim kolegą,  to po pierwsze.
Po drugie, tak jak mówiłem wcześniej pływam głównie po Polskich wodach śródlądowych łowiąc ryby i do tego się odnoszę. Jak popłynę na duży akwen to nie zapomnę o zapasie paliwa o czym wcześniej wspomniałem, nie mówiąc już o kontroli ilości paliwa.

Tutaj masz tabele odnośnie zużycia paliwa podaną w GPH
http://www.boat-fuel...tion-us-gallons

A tutaj zużycie paliwa silnika jak mój gdzie podane są zarówno GPH jak i MPG. Pokazane jest też dokładnie to o czym mówiłem, że +/- przy obrotach 4000 jest najbardziej korzystne. 

http://yamahaoutboar...176xt-50tlr.pdf

P.s zakończmy już tą dyskusję, męcząca jest...
 

 

 

Michał - to jego silnik i jego sprawa, napisał że jest zadowolony - po cholerę chcesz to zmienić.

A jak chcesz coś na siłę w życiu osiągnąć to startuj w wyborach do np. sejmu. Może nawet wprowadzisz w życie ustawę która zmieni mtg na l/km. 

 

Gdziekolwiek pojawi się wątek z łódka lub silnikiem to już tam mieszasz.

 

Ogarnij się chłopie. EOT

 

Panowie stop z wymianą "uprzejmość", prośba aby powrócić do tematu wątku czyli "Naszych Łodzi"

( tzn. Waszych bo ja jeszcze nie mam łodzi )


Użytkownik milupa edytował ten post 21 listopad 2014 - 21:25

  • Karol Krause lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    Maynard