Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Pytanie o Curado 201e7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 01 maj 2013 - 20:44

Pytania zadaję na filmie. Co do hamulca, to pewnie do wymiany są okładziny (kołowrotek miał być mało używany), zatem pytanie jest raczej typu; gdzie je kupiić i ile mogą kosztować :)

63eaf2bb8f8537e8m.jpg



#2 OFFLINE   fish28

fish28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2677 postów
  • Imię:Darek

Napisano 01 maj 2013 - 21:08

Według mnie wszystko jest w porządku :)

Spust tak właśnie lata, a co do hamulca to czy próbowałeś może pokręcić gwiazdą po lewej stronie,bo to jest właśnie hamulec walki


Użytkownik fish28 edytował ten post 01 maj 2013 - 21:26


#3 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 01 maj 2013 - 21:39

Spust OK. Gwiazda niedokręcona? Najważniejsze co sprawdzam w używce to:

 

1.  tzw. ząbkowanie: Przy dokręconym hamulcu przytrzymuję dosyć mocno szpulę kciukiem i kręcę korbą. Ząbkuje albo nie.

2.  Luzy na korbie. Chwytam młynek w garść jedną ręką, drugą w garść całą korbę (dwa uchwyty na raz) i staram się poruszać w poprzek osi, przytrzymując szpulę kciukiem. Nie ma, albo są małe, albo jest klekot. Z poprawką na "ten typ tak ma" przy małych luzach.  


Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 01 maj 2013 - 21:40


#4 OFFLINE   Tomek.M

Tomek.M

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3704 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Tomek

Napisano 01 maj 2013 - 22:32

Z hamulcem prosta sprawa. Dobrze wszytko umyć i na tarcze cierne kropla oliwki. Będzie trzymał jak należy :)



#5 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 02:24

Dzięki. Właśnie wrócił ze smarowania, spasowany jest świetnie, luzów nie ma żadnych, nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków- aż dziwne, że chodzi jak masełko, przy takiej zwartości; no złośliwiec nie miałby się do czego przyczepić. Na filmie hamulec walki jest dokręcony na maksa, już dalej nie pójdzie, to by znaczyło, że fachowiec coś jednak spaprał, albo że okładziny są już zużyte? Myte były dopiero co. 

Edytuję post, bo otworzyłem prawy panel i chyba zobaczyłem przyczynę, słabego hamulca.
Cała ośka jest w brązowym smarze. Nie widziałem dużo multiplikatorów w środku - raptem cztery, czy pięć - ale żaden tego nie miał. Chyba człowiek, któremu go powierzyłem coś tam nabroił, nie?
ae8a6ecf30ad725am.jpg

Ta powierzchnia również cała jest w tym brązowym mazidle, choć nie udało mi się tego uchwycić:
b8682f76ca88f75am.jpg



Co sądzicie? Reklamować mu jego robotę, czy łowić z pół sezonu, bo i tak mam go zamiar oddać do konserwacji przynajmniej z jeden raz w tym sezonie? Młynek chodzi jak masełko, hamulec jest na tyle słaby, że mogę nie zaciąć sliderem 12, ale pozostałymi przynętami, którymi łowię - zatnę. O hol ryby się nie martwię, bo mam kciuk.


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 02 maj 2013 - 06:12


#6 OFFLINE   Tomek.M

Tomek.M

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3704 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Tomek

Napisano 02 maj 2013 - 06:09

Nie wszyscy dają kropelki oliwki na okładziny, Często kładą smar, co nie jest najlepszym pomysłem. Spytaj fachowca co z tym robił.



#7 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 06:20

TomCast, zerknij jeszcze raz na mój powyższy tekst, bo jest trochę nowych informacji. Ten fachowiec to Andrzej Frankenberg, naprawdę zna się na kołowrotkach, ja mam takie stałoszpulowce, które mają po 8 lat i katowane były, bo nie pracuję więc jestem 5-6 razy w tygodniu na rybach, a łowię średnio ciężko, więc wyobraź sobie jak dostają w tyłek. Ale gdy wziął do ręki ten multik, to ja widziałem, że coś jest nie tak: źle go trzymał, kręcił odwrotnie, wyraźnie nie miał wiele do czynienia z takimi kołowrotkami. Uznałem, że i tak mu powierzę, bo na pewno ma smykałkę i nic nie spaprze. Sądzę, że się nie pomyliłem: chodzi pięknie, a wyczyścić da się drugi raz, zwrócę mu na to uwagę - nauczy się. Pytanie tylko, czy teraz to zrobić, czy łowić nim tak jak jest do następnej konserwacji.


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 02 maj 2013 - 06:21


#8 OFFLINE   darsio

darsio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 231 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Darek

Napisano 02 maj 2013 - 09:32

Z serwisem multików możesz się zgłosić do Mekamila ( www wędki.ks).

Mieszka w Łodzi, polecam



#9 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 10:08

Nie ma takiej opcji.



#10 OFFLINE   jbk

jbk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1288 postów
  • LokalizacjaKętrzyn , Meolo(I)
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Balik

Napisano 02 maj 2013 - 10:35

Są przynajmniej dwa tematy o słabym hamulcu w multiku. W quantum i c3. Może tam znajdziesz odpowiedź

#11 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 10:45

No tak, poszukam, ale czy to jest normalne, że cała ośka i ta okrągła płaszczyzna którą sfotografowałem są mokre od smaru? Wygląda na to, że facet dał albo za dużo smaru, albo zbyt rzadki, albo wszystko na raz - nie da się z tego wywnioskować, że te okładziny się jakoś ślizgają...?) Nie za bardzo wiem jak to tam w środku wygląda, ale wiem, że ośka multika jest zawsze sucha.


  • pacek222 lubi to

#12 OFFLINE   jbk

jbk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1288 postów
  • LokalizacjaKętrzyn , Meolo(I)
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Balik

Napisano 02 maj 2013 - 11:22

Ośka powinna być w oliwce a nie smarze. A jak chcesz zobaczyć jak multik wygląda w środku to go otwórz. Prostsza budowa niż w kołowrotku stałoszpulowym. Na multiplikator.pl i castmania na głównych stronach są artykuły jak serwisować multiki.

#13 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 02 maj 2013 - 17:49

Tak wysmarowane młynki przygotowuje się do połowów morskich, to normalne. Wysmarowane są również całe powierzchnie paneli wewnątrz. Ośka jest wysmarowana, ale jeśli dobrze pamiętam to w CU201 pinion nie jest "na styk" z ośką, więc OK. No, chyba że nie. W ośkach które mają tarcie pomiędzy pinionem to bardziej istotne.To jeśli chodzi o start szpuli. Hamulec walki jeśli przy max dokręceniu jest słaby, to tarcze. Ja osobiście smaruje tarcze, ale bardzo delikatnie, tylko taki film. Fioletowym, rzadszym smarem Cal's. 



#14 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 18:09

Są ludzie, którzy mają talenta do majsterkowania, rozbierania, składania - ja ich nie posiadam w stopniu najmniejszym. Właśnie naczytałem się, naoglądałem filmów, już wiem jak dotrzeć do tej tarczy i czym kapnąć pod i na nią. Odkręciłem jedną, jedyną śrubę, zobaczyłem, że jest mi potrzebny klucz, którego nie mam, śrubkę przykręciłem i już mi coś stukało, już multik nie pracował płynnie! Odkręciłem, spojrzałem na ślad, że przedtem byla przykręcona w innej pozycji, poprawiłem i na razie jest dobrze - ale chyba odpuszczę to rozbieranie, bo jestem antytalent :)

Krzysiek, a łatwo jest taką tarczę kupić? Guglowałem i nie wyguglowałem. Zaniósłbym do fachowca, niech wymieni i byłoby OK. Poza tym kręcioł jest cudny.


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 02 maj 2013 - 18:11


#15 OFFLINE   jbk

jbk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1288 postów
  • LokalizacjaKętrzyn , Meolo(I)
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Balik

Napisano 02 maj 2013 - 18:22

http://www.ebay.it/i...#ht_1369wt_1397

tu masz węglówki których nie trzeba smarować. Cały kosz około 10 euro i niecałe dwa tygodnie czekania


Użytkownik jbk edytował ten post 02 maj 2013 - 18:23

  • Wilk_ lubi to

#16 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 18:37

Dzięki! :)
Tylko nigdy jeszcze nie kupowałem na ebayu, choć zakładałem tam jakieś konto. Muszę się zorientować jak to działa - ile przesyłka - i zaraz kupię :)

W sumie trochę żałuję, że nie kupiłem nówki, były na allegro po 9 stów, a on już mnie kosztował koło sześciu. Bez sensu :)


Użytkownik Wilk_ edytował ten post 02 maj 2013 - 18:45


#17 OFFLINE   jbk

jbk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1288 postów
  • LokalizacjaKętrzyn , Meolo(I)
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Balik

Napisano 02 maj 2013 - 18:43

tarcze 7,20 E

przesyłka 3,22 E

tyle wyniosło mnie do Włoch , do Polski będzie podobnie



#18 OFFLINE   Tomek.M

Tomek.M

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3704 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Tomek

Napisano 02 maj 2013 - 18:58

Tylko po cholerę kupować coś, co raczej powinno działać prawidłowo? Po wyglądzie młynka mogę sądzić, że koleś napchał tam cała masę smaru, po co??? Akurat w młynka duża ilość smaru działa na jego słabsze działanie.


  • Wilk_ lubi to

#19 OFFLINE   Wilk_

Wilk_

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wilk

Napisano 02 maj 2013 - 19:09

Tom Cast, no też na to wpadłem - piszę o tym wyżej i konkretnie do Ciebie. Nie widać na nim żadnego śladu użytkowania: rys, obtarć, wygląda jak nowy, pracuje jak nowy, więc skąd niby ta zużyta tarcza? Pójdę do niego po weekendzie, pokażę mu, że hamulec słabo działa, dam oliwkę, bo mam - i zobaczymy. A jakby chciał pieniądze za ponowne rozkładanie - choć nie powinien - to mu dam te trzy dychy i jakoś przeżyję bez nich B)



#20 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 02 maj 2013 - 20:31

na 100 procent ,nawet po zdjeciach widac ,caly mlynek zasrany jest smarem,widac jak z kola napedu przez pinion wypychany jest smar na oske szpuli,a o s

 

marze w lozyskach i w ich gniazdach nawet juz nie wspomne ,(zwlaszcza lewa strona) tu masz mniej wiecej filmik jak sie powinno z mlynkiem postepowac 

  pozdrawiam!!!


  • Wilk_ lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych