Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Spodzina - oleje...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 13 maj 2013 - 08:50

Panowie, co lejecie do swoich przekładni? Droższe dedykowane, pod logiem marki ( Yamalube itp) czy markowe, nie dedykowane  (np. Mobillube, Catrol itp)??  SAE75/90 GL4 czy GL5, minerał, syntetyk??

Pozdrawiam...



#2 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 13 maj 2013 - 09:01

Witaj Patryk.

Ja w swoim motorku zmieniałem w ubiegłym roku na Yamalube i teraz też zakupiłem taki TU:

 

http://allegro.pl/ya...3167062115.html



#3 OFFLINE   Nebril

Nebril

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów

Napisano 13 maj 2013 - 10:09

Cześć, podobnie jak kolega wyżej Yamalube. Kilka osób zajmującymi się serwisem silników  polecało go, więc nie zastanawiałem się nad tym dłużej. Pozdrawiam



#4 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 13 maj 2013 - 19:57

ja to sobie litra yamalube kupiłem bo wychodziło najtaniej.



#5 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 13 maj 2013 - 20:30

hipol   podobno się nadaje



#6 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4966 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 13 maj 2013 - 20:49

Najważniejsze by odpowiadał klasie zalecanej w instrukcji. Obecnie w silniku i spodzinie latam na CASTROLU.  Ślinik to 10 W 40 syntetyk dedykowany czterotaktom wysokoobrotowym , a spodzina to SAE 75/90 syntetyk do przekładni stożkowych. Minerały się nie nadają bo bardzo zbierają wodę i po krótkim czasie olej przypomina kawę z mlekiem, a wtedy można wykończyć silnik.


Użytkownik miramar69 edytował ten post 13 maj 2013 - 20:51


#7 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 14 maj 2013 - 05:53

Najważniejsze by odpowiadał klasie zalecanej w instrukcji. Obecnie w silniku i spodzinie latam na CASTROLU.  Ślinik to 10 W 40 syntetyk dedykowany czterotaktom wysokoobrotowym , a spodzina to SAE 75/90 syntetyk do przekładni stożkowych. Minerały się nie nadają bo bardzo zbierają wodę i po krótkim czasie olej przypomina kawę z mlekiem, a wtedy można wykończyć silnik.

..dlatego pytam - yamalube jest minerałem, przekładniowy Mobillube SAE 75/90 który stosowałem to full syntetyk...



#8 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4966 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 14 maj 2013 - 16:52

Wszystko się zgadza,tylko że w olejach mineralnych dedykowanych specjalnie do silników zaburtowych (renomowanych firm) dodawane są jako jeden ze składników oleju tzw. inhibitory wilgoci. Właśnie one zapobiegają mieszaniu się oleju z wodą ,a tylko ją wytracają i potem pod wpływem temperatury odparowuje ona. TAK TO JAKOŚ LECIAŁO :D  :D  :D

AAAA i trzeba sprawdzić/dowiedzieć się czy aby pełny syntetyk/półsyntetyk powinien być lany/zalecany/nadaje się do danego silnika!!!!


Użytkownik miramar69 edytował ten post 14 maj 2013 - 16:56


#9 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 14 maj 2013 - 21:23

..mowa oczywiście o przekładni a nie oleju silnikowym...tam tylko 10W-40



#10 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 14 maj 2013 - 21:56

A ja dziś wlałem do swojej świeżo zakupionej Hondy 9,9  Castrol 10W30 czy nie będzie za rzadki? dedykowany do silników zaburtowych 4 T. Teraz się tak zastanawiam bo zawsze takich używałem, a wy tu prawicie że tylko 10W40



#11 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 14 maj 2013 - 22:09

Ja swoją Hondzine zalewam olejem tak jak instrukcja nakazuje 10W30.

Olejek orginal Honda dedykowany do silniczków 4T.



#12 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 14 maj 2013 - 22:22

A złączki paliwa z wężykiem nie chcesz sprzedać :) bo mi od 6km nie podeszła i muszę takową nabyć :unsure:



#13 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 15 maj 2013 - 05:43

10W-30/40...generalnie chodzio mi o semisyntetyk :)



#14 OFFLINE   Wobi

Wobi

    Zaawansowany

  • TWÓRCY+
  • PipPipPip
  • 1601 postów
  • LokalizacjaPl

Napisano 15 maj 2013 - 08:33

Ja leję do swojej Tohy quicksilver 10w/30 (do spodziny też quick) i nawet się nie zastanawiałem czy to syntetyk czy rzepakowy... 

 

Z tego co mi powiedział sprzedawca z serwisu marinera 10w/40 to olej sezonowy do silników stacjonarnych....



#15 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4966 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 15 maj 2013 - 18:57

A ja dziś wlałem do swojej świeżo zakupionej Hondy 9,9  Castrol 10W30 czy nie będzie za rzadki? dedykowany do silników zaburtowych 4 T. Teraz się tak zastanawiam bo zawsze takich używałem, a wy tu prawicie że tylko 10W40

Wszystko jest OK -  10W30 jest troszkę tylko rzadszy ale za to łatwiejszy rozruch i mniejszy opór w chłodniejszych porach roku ma silnik. 10W40 dedykowany na gorące  pory roku, ciut lepsze smarowanie bo gęściejszy. Studiując różne instrukcje (rożnych firm) jeden i drugi jest zalecany do silników . 



#16 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 20 maj 2013 - 21:23

W większości przypadków 10W30 normalny a przy normalnym sprawnym chłodzeniu trudno silnik przegrzać, raczej są nie dogrzane w naszym przypadku a termostaty swoje robią . Panowie my jesteśmy strasznie przewrażliwieni na punkcie naszych silników a one nigdy w d...pę i tak nie dostana do puki pływają  za rybami.