dzięki poczytałem.... teraz bym pomacał
Najnowsza nowość DAIWA TATULA
#781 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2015 - 11:51
#782 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 19:36
Kilka dni temu podczas rzutu Tatulka zaczęła strasznie szumieć. Jedno z łożysk szpulki pewnie padło . Po dwóch latach i jednej wyprawie na szkiery to i tak nieźle.
- szczupak1 lubi to
#783 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 22:21
Myślę że nie padło, lecz mogę się mylić. W niższych temperaturach ogólnie pojęte substancje smarujące mają pod górkę. O ile się nie mylę to podejrzewam że łożysko jest nie dosmarowane i przy chłodnej temperaturze zaczyna szumieć typowy objaw. Tatula ma to do siebie że poprzez długą oś szpuli potrafi moczyć łożyska przez co smar szybciej się wypłukuje. Zazwyczaj pierwsze odzywa się łożysko od strony korbki, bardziej trafnym określeniem będzie te które jest pod dociskiem. Plusem jest to że łożyska są rozbieralne. Możesz zdjąć pokrywy, usunąć starą substancję smarującą i nałożyć nową. W moim przypadku pomogło może i u Ciebie się sprawdzi. Operacja była dokonana na Type R. Myślę że u Ciebie będzie podobnie. Mam dwóch kupli którzy są po podobnym zabiegu i jest ok. Powodzenia
- godski lubi to
#784 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 23:04
Myślę że nie padło, lecz mogę się mylić. W niższych temperaturach ogólnie pojęte substancje smarujące mają pod górkę. O ile się nie mylę to podejrzewam że łożysko jest nie dosmarowane i przy chłodnej temperaturze zaczyna szumieć typowy objaw. Tatula ma to do siebie że poprzez długą oś szpuli potrafi moczyć łożyska przez co smar szybciej się wypłukuje. Zazwyczaj pierwsze odzywa się łożysko od strony korbki, bardziej trafnym określeniem będzie te które jest pod dociskiem. Plusem jest to że łożyska są rozbieralne. Możesz zdjąć pokrywy, usunąć starą substancję smarującą i nałożyć nową. W moim przypadku pomogło może i u Ciebie się sprawdzi. Operacja była dokonana na Type R. Myślę że u Ciebie będzie podobnie. Mam dwóch kupli którzy są po podobnym zabiegu i jest ok. Powodzenia
Dzięki . Spróbuję.
#785 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2015 - 21:54
Kilka dni temu podczas rzutu Tatulka zaczęła strasznie szumieć. Jedno z łożysk szpulki pewnie padło . Po dwóch latach i jednej wyprawie na szkiery to i tak nieźle.
Myślę że nie padło, lecz mogę się mylić. W niższych temperaturach ogólnie pojęte substancje smarujące mają pod górkę. O ile się nie mylę to podejrzewam że łożysko jest nie dosmarowane i przy chłodnej temperaturze zaczyna szumieć typowy objaw. Tatula ma to do siebie że poprzez długą oś szpuli potrafi moczyć łożyska przez co smar szybciej się wypłukuje. Zazwyczaj pierwsze odzywa się łożysko od strony korbki, bardziej trafnym określeniem będzie te które jest pod dociskiem. Plusem jest to że łożyska są rozbieralne. Możesz zdjąć pokrywy, usunąć starą substancję smarującą i nałożyć nową. W moim przypadku pomogło może i u Ciebie się sprawdzi. Operacja była dokonana na Type R. Myślę że u Ciebie będzie podobnie. Mam dwóch kupli którzy są po podobnym zabiegu i jest ok. Powodzenia
Zalałem łożyska oliwką do łożysk CRBB Daiwy i cisza jak makiem zasiał.
#786 ONLINE
Napisano 11 grudzień 2015 - 22:25
Czyli norma. Jak ja się "naoliwię" to też jestem cicho
- maykel, minecjusz i Negra lubią to
#787 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2015 - 22:29
Czyli norma. Jak ja się "naoliwię" to też jestem cicho
ciacho
#788 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2015 - 06:55
ciacho
Czasem efekt jest odwrotny
#789 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2015 - 15:48
#790 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2015 - 15:51
Po pierwsze off topic, po drugie o który konkretnie model Ci chodzi, po trzecie primo - u nas niedostępne. Trzeba sprowadzać.Witam wszystkich. Czy ktoś coś słyszał na temat wędki castingowej Daiwa Tatula i czy można kupić ją w Polsce?
#791 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 14:40
Przesmarowałem nowo nabytą Tatulę 100HSL. Niby wszystko ładnie pięknie, nie mam większych problemów z tego typu czynnościami ale... Po złożeniu wszystko pięknie się kręci, nie mniej jest wyczuwalny minimalny luz na osi korbki (zaznaczyłem na rysunku w jakiej płaszczyźnie).
Co ciekawe, przy dociśnięciu kciukiem szpulki (symulowanie hamowania szpuli) luz całkowicie znika.
Myślałem, że to norma, bo nie sprawdzałem tego w świeżo rozpakowanym multiku przed rozkręcaniem ale dziś dotarła do mnie druga identyczna używana Tatula i tam tego luzu nie ma...
Macie jakieś pomysły, co to może być? Raczej nie zgubiłem żadnej podkładki, bo wszystko się zgadza ze schematem (chyba, że była jakaś, której nie ma na schemacie). Rozkręcałem ten multik kilka razy, ustawiałem w różnych ustawieniach podkładki pod gwiazdką i ciągle jest ten luz. Zastanawiam się, czy powodem może być błędne ustawienie względem siebie podkładek nr 87 (są lekko wypukłe) ale ustawiałem je w różnych pozycjach i zawsze jest ten sam luz.
Nadmienię, że wymieniłem w multiku tulejki teflonowe worma (nr 59 i 65 na schemacie) na łożyska kulkowe. Zastanawiam się, czy to może mieć wpływ na powstały luz? Wg mnie nie, bo luz jest wg mnie na osi korby, a nie na wormie.
Macie jakieś pomysły?
Użytkownik Żbiku edytował ten post 16 grudzień 2015 - 14:42
#792 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 15:45
Przed rozkręceniem był luz? Jak duży jest? 1-2 mm czy większy?
#793 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 15:53
No właśnie nie wiem czy był, bo tak jakoś nie zwróciłem uwagi po rozpakowaniu. A praktycznie godzinę po rozpakowaniu przesyłki już wymieniałem łożyska zamiast tulejek
Luz jest ok 1mm, choć ciężko to oczywiście wyczuć dokładnie. Nie mniej, w tej używanej Tatuli zakupionej od nas z giełdy, która dziś przyszła, nie ma żadnego luzu.
#794 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 16:30
Proponuję przenieść ten temat do działu Baitcasting, dotrze do szerszego grona użytkowników i moim zdaniem szybko rozwiążesz problem.
#795 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 16:48
Proponuję przenieść ten temat do działu Baitcasting, dotrze do szerszego grona użytkowników i moim zdaniem szybko rozwiążesz problem.
Masz rację. Poproszę o przeniesiesie do tematu http://jerkbait.pl/t...-tatula/page-39
#796 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 17:27
Sprawdziłem w Curado D, Alphasie 150 i Tatuli. W każdym jest luzik około 0,5 mm może mniej.
#797 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 17:57
A w tej używanej, która teraz kupiłem na giełdzie nie ma żadnego (no jakby się uprzeć, to ledwo wyczuwalny jest ale zdecydowanie mniejszy niż w tej mojej). No ale może tak ma być
Dziś z ciekawości rozłożę tą drugą i porównam układ wszystkich podkładek z moją
Dzięki Andrzej za pomoc.
Użytkownik Żbiku edytował ten post 16 grudzień 2015 - 17:58
#798 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 18:11
mam dwie tatule 103 HL i 103 XHL i dla CIebie może złe info ale też nie mam żadnego luzu. Jedną rozkręcałem i smarowałęm ale po złożeniu żaden luz nie powstał.
Czy dobrze dokręciłęś te śruby dwie ?? Tzn zwłaszcza nr 89.
#799 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 18:19
Śruby 89 raczej się mocno nie dokręca, bo to jest śruba dociskowa od hamulca i gwiazdka, która na nią nachodzi, dokręca ją odpowiednio. Stąd wg mnie nie trzeba jej dokręcać w żaden sposób, a jedynie palcami nakręcić do końca, bo resztę już wykona gwiazdka i regulacja hamulca.
#800 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2015 - 18:51
no w sumie racja
ale nie mam wtedy pomysłu z kąd się wziął luz...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych