Tu troszkę się nie zgodzę...induktor nie jest większy w szpulach SV ,bo by nie pasowały zamiennie stock-we szpule.Na TackleTour jest od dłuższego czasu dyskusja na temat szpulek SV i konkludując co zostało tam do tej pory napisane,to induktor SV dalej pasuje do wczesniejszych Magforce Z czy V,jednak ma mniejszą masę i jest cieńszy,oraz został zmieniony system ''wciągania'' induktora w pole działania magnesów podczas wysokich obrotów szpuli i maksymalnej siły działania pól magnetycznych hamulca.Magforce V był dość głośny z powodu 2 bloczków stabilizujących induktor w maksymalnym wysunięciu,w hamulcu Z zmodyfikowano troszkę ten system dodając możliwość pracy induktora w zakresie coś koło 1/10 obrotu dookoła osi szpuli,w celu redukcji szarpnięć wysnuwającej się linki na wyokich obrotach i ich wpływu na jakość i długość rzutu.W SV całkowicie zrezygowano z bloczków,przekonstrułowano sam induktor (lżejszy i cieńszy profil) ,została tylko sprężyna oraz zwiększono jego ruch dookoła osi do 1/8 obrotu.Sama idea SV miała się opierać na storzeniu dość uniwersalnej szpuli,która jest na tyle lekka,aby mogła sprostać lekkim przynętom,ale też na tyle odporna i wytrzymała mechanicznie,aby nie ulec zniszczniu podczas używania grubych i mocnych linek.
Czy będzie szpula SV do BFS...już jest w T3Air,induktor w SV i w szpulce KTF w T3Air jest identyczny (pomijam kwestię wagi szpulek),różnica jest w samym hamulcu,a właściwie w jego mocy (T3Air ma słabsze pola magnetyczne) i być może w słabszej sprężynie induktora.
Czy SV nada się do dalekich rzutów,oczywiście ,że się nada pod warunkiem wymiany sprężyny induktora na mocniejszą i zmnieszenie przez to siły hamowania przy wysokich obrotach,tak jak to jest zrobione w szpulach HLC.
Moje dywagacje są oparte na własnym organoleptycznym doświadczeniu ,oraz lekturze zagranicznych dyskusji wokół tego tematu.
Zgodzę się po części ale aby być dokładnym....
Daiwa t3 air ma sv ? Pierwszy raz o tym słysze, żeby było to szpula sv to by producent znając życie piał pod niebiosa. System hamulcowy z daiw t3 ( nie wazne czy mx, sv czy zwykle 1016 ) miał być z założenia połączeniem systemów Z i V, które nota bene różnią się miedzy sobą i są stosowane w pewnych okolicznościach.
Najlepszym przykładem będzie steez - 103 i 100 - 103 miała V a 100 Z powód ? bardzo prosty wynikający z twojej wypowiedzi MagForce V ma startować wcześniej i pozwalać na bardziej dokładne rzuty utrzymując dobry zasięg, natomiast Magforce Z jest zazwyczaj w multikach które mają rzucać daleko, mają większa pojemność szpul. Oczywiście szpule są zamienię i tak wkładając szpule z 103 do 100 otrzymujemy zwykła 103 z dłuższa korbą.
Czy t3 air ma szpule sv ? Naprawdę nie wydaje mi sie. T3 air ma nowy wymysł w sensie magforce 3d o którym pisałem wcześniej. W zwykłych modelach mamy połączenie systemów hamulcowych V i Z + dodanie mocniejszej odmiany maxbreak, w Air mam max break, all round i air mode który najsłabiej hamuje. Jeżeli sam indykator ma zmienioną sprężynę na inna o trochę innych parametrach to już chyba nie możemy mówić o szpuli sv ? Przynajmniej ja tak uważam.
Co dalej do samych szpul sv - nie wiem jak Ty ( żaden atak żeby nie było ) ale ja używam szpuli sv na co dzień zamienię z oryginalna szpulą od daiwy t31016 hl - i podczas samego łownia oczywiście wygodniej wędkuje mi się z szpula sv ale jeżeli chodzi o sam dystans rzutowy to oryginalna szpula góruje nad sv ( sprawdzone w życiu ). Oczywiście jest trudniejsza do zapanowania ale coś za coś. To czy indykator jest lżejszy i cieńszy - sprawdzę w domu, ale poprzez jego dalsze wsuwanie działa o wiele mocniej - własnie dlatego szpule sv są takie przyjazne dla użytkownika.
I już końcówka...
Piszesz że szpula sv nada sie do dalekich rzutów tylko trzeba wymienić sprężynę... sorry ale jak dla mnie to już nie jest szpula SV. Stress free Versatile ma byc uniwersalną szpulą, która pomaga użytkownikom panować nad rzutami i samym multikiem i tworząc bańke bezstresowego łowienia, wymieniając spręzyne już nie bedzie "Stress free "
Mógłbyś podesłać link do dyskusji o szpulach SV ?