Witam jakie polecacie farby do aero ????? A jak ktoś ma h&s ultra niech mi powie czy malował nim farbami samochodowymi... Pozdr
Jakie farby do aerografu h&s ultra?????
#1 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2013 - 19:36
#2 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2013 - 19:42
#3 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2013 - 20:11
ok txn
#4 OFFLINE
Napisano 27 czerwiec 2013 - 21:32
Ja jak kolega wyżej też na samochodowych jadę tylko teraz przeszedłem z rozpuszczalnikowych na wodne aquabase plus naxa , i pactrami oraz pigmentami do barwienia emulsji, H&S ma idealną precyzyjna regulację więc musisz sobie tylko odpowiednio farbki rozcieńczyć
#5 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2013 - 07:36
podepnę się do tematu, mam zamiar zacząć zabawę z aero i bardzo zależy mi na Waszych podpowiedziach co do "zapachu" konkretnych farb, a dokładniej - nie mogą mieć ostrych zapachów, bo będę malował w pomieszczeniu gdzie przebywają na co dzień nasze psiaki i nie chcę ich chemią faszerować, ciekawi mnie czy farby akrylowe PACTRA nadawałyby się w moim przypadku, a co do ilości malowania to będą to raczej krótkie serie, takie do 10 szt, proszę o opinie i podpowiedzi - jedno wiem na 100% - zero akryli samochodowych bo walą niemiłosiernie (przynajmniej te z puchy)
#6 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2013 - 10:15
podepnę się do tematu, mam zamiar zacząć zabawę z aero i bardzo zależy mi na Waszych podpowiedziach co do "zapachu" konkretnych farb, a dokładniej - nie mogą mieć ostrych zapachów, bo będę malował w pomieszczeniu gdzie przebywają na co dzień nasze psiaki i nie chcę ich chemią faszerować, ciekawi mnie czy farby akrylowe PACTRA nadawałyby się w moim przypadku, a co do ilości malowania to będą to raczej krótkie serie, takie do 10 szt, proszę o opinie i podpowiedzi - jedno wiem na 100% - zero akryli samochodowych bo walą niemiłosiernie (przynajmniej te z puchy)
Pactry jak najbardziej się nadają -nie zostawiają nieprzyjemnych zapachów
#7 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2013 - 10:30
#8 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2013 - 10:39
no to super, potrójne dzięki Panowie za pomyślne info ....a dokładnie to dziękuję ja i dwie nasze czworonogie panie
#9 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2013 - 12:57
Bierz Createxa. Nie wysycha tak jak pacta, jest w butelkach i jest dedykowany do aero. Używam i polecam.
- madpaw lubi to
#10 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2013 - 21:22
Panowie wątek już był 3 miechy temu wiec przetestowałem trochę ,tak jak kolega u góry napisał zgadzam się w 100 % Createx tani wydajny super kolory można mieszać je ze sobą , ale tryskam też dorabianymi w sklepie lakierniczym samochodowym duży wybór pereł i opali ogólnie trzeba kombinować pozdrawiam..No i dodam ,że wspieram sie też Vallejo air
#11 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 08:20
Czy zwykłe lakiery samochodowe nadadzą się do aero, trzeba je rozcieńczać jakimś rozcieńczalnikiem? Np. takie lakiery:
http://allegro.pl/la...3533497229.html
Czy lepiej kupić gotowe farbki Pactra czy createx?
#12 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 09:26
Nadadzą się.
Rozcieńczenie w zależności od wymagania rozcieńczalnikiem do akryli ( koszt. ok. 16 - 18zł) za litr. Oczywiście mówię tu o rozcieńczalniku specjalnie do akryli samochodowych. Wszystko ok.
Użytkownik tymon edytował ten post 18 wrzesień 2013 - 09:29
#13 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 09:33
Dzięki Tymon, czyli lepiej opłaca się kupić samochodowe lakiery akrylowe niż pactry tylko pewnie smród będzie większy
#14 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 11:36
Pewnie ze lepiej przede wszystkim jest nieprawdopodobna ilość barw które można zamówić od ręki metaliki , xirallici , perły , miki . Właściwie tylko kaska jest ograniczeniem fantazji .
Czy śmierdzą , no w pokoju raczej nie maluj , dużo zależy jaki masz rozcieńczalnik ale przeważnie zapach jest mocno wyczuwalny porównać to można z rozpyleniem lakieru w aerozolu .
#15 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 12:37
Oczywiście lakiery metaliczne takie jak srebrny czy złoty nie spłyną po lakierze domalux?
#16 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 13:20
Niekiedy lakier poliuretanowy nieznacznie zmienia odcień lakieru samochodowego ale ma na to raczej wpływ barwa samego poliuretanu np .Domalux Silver jest delikatnie słomkowy .
#17 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 14:30
jeśli samochodowe to nie a jak lakierujesz lakierem to jako rozcieńczalnik możesz użyć nawet nitro różnica miedzy rozcieńczalnikiem a nitro będzie tylko zauważalna bez lakieru bo farby same w sobie będą miały połysku a (nitro) powstanie mat ja jednak sam używam nitro i nie narzekam
#18 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 16:07
Akurat nitro to mi służy tylko do mycia aero.
Do rozcieńczania używam tylko i wyłącznie rozcieńczalnika, o którym pisałem wcześniej. Jeden litr starcza naprawdę na długo.
Ja, żeby było pewnie, że nic a nic nie ruszy farb, to jeszcze staram się oddzielić ostatnią warstwę lakierem bezbarwnym akrylowym.
Lepiej dmuchać na zimne.
Już miałem efekty, że zaczynały mi płynąć wobasy. Na obecną chwilę, temat opanowany.
#19 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 21:11
Normalnie zazdroszczę Wam panowie możliwości korzystania z lakierów samochodowych. Ja, z uwagi na smrodek, muszę sobie takie odpuszczać i siłą rzeczy korzystać tylko z tego, co nie śmierdzi. Dobre są Vallejo Air, Createx (potwierdzam wyższe wpisy kolegów), Pactra, używam też Fevicryl (do tkanin). Może jeszcze coś godnego polecenia? Piotro pisał o pigmentach do barwienia emulsji - jakie z tym doświadczenia? Dają się bezproblemowo mieszać kolory? To zdaje się dość tania opcja, więc może warto spróbować, rozmyślam nad tym. Bez samochodowych kiepsko jest z perłami i metalikami. Przyzwoity wybór jest niby w createxach, ale trochę drogie cholerstwo i tak dokupuję pojedyńczo, szkoda że nie mają też w mniejszych buteleczkach.
Przy okazji, może ktoś będzie wiedział... Spartolił mi się jeden z dwóch aero, h&s ultra działa bez zarzutu, ale siekło coś chińczyka TG-180 i za cholerę nie mogę dojść co poszło w diabły. Przeczyściłem ze dwa razy, rozkręcałem, oglądałem, skręcałem, psikałem i nic. Przypadłość jest taka, że podaje za słabe powietrze, coś tam dmucha, ale wystarczy porównać siłę z drugim aero i od razu wiadomo, że coś nie gra jak należy. A szkoda, bo wbrew pozorom dobrze mi się tym malowało. Już nawet zacząłem wysnuwać dość abstrakcyjną myśl, że może z wężykiem coś jest nie teges (oba mam podpięte do kompresora przez rozdzielacz), ale to przecież absurd. Co jeszcze mogę z tym ustrojstwem zrobić (poza ewentualnym pozbyciem ) ?
#20 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2013 - 21:31
Może to wina ogranicznika spustu , czasami jak po czyszczeniu za mocno dokręcę to spust nie odsuwa się do końca przez co podaje mniej powietrza .
Przede wszystkim sprawdź czy spust da się wcisnąć do końca . Odkręć przejściówkę sprawdź czy nic tam nie utkwiło . Rozkręć całość złóż jeszcze raz .
Przeważnie pomaga .
- Tomala lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych