Montaż woltomierza na akumulatorze do stałej kontroli napięcia - koszt całkowity około 20,00 zł
#21 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 16:14
#22 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 16:39
Po co wam ten amperomierz? Szkoda kasy.
#23 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 17:11
#24 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 17:30
Bo to jest najważniejsze. Pomiar napięcią obciążonego silnika. Jak spada ponizej 11 V to redukujemy prędkość lub przechodzimy na napęd ręczny. W innym przypadku szkodzimy akumulatorowi.
#25 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 20:43
#26 OFFLINE
Napisano 14 maj 2015 - 08:25
Chciałbym zbadać pobór prądu na poszczególnych biegach i wiedzieć do którego biegu jest tzw. jazda ekonomiczna
#27 OFFLINE
Napisano 15 maj 2015 - 10:32
Narazie po testach "na sucho", działa i mierzy dokładnie (patrzyłem jak daje ładowarka), ale będę musiał trochę pomyśleć nad umiejscowieniem bocznika na akumulatorze.Napisz kilka słów po testach. Dzięki.
Wydaje mi się, że lepiej by było jakby taki miernik działał bez bocznika - ale wtedy pewnie zdecydowanie droższa konstrukcja, bo musi przez nią płynąć duży prąd a ta z bocznikiem sama sobie go wylicza ze spadków napięć.
Użytkownik wasielewskis edytował ten post 17 maj 2015 - 11:00
- Jozi i count_martin3z lubią to
#28 OFFLINE
Napisano 17 maj 2015 - 06:25
Narazie po testach "na sucho", działa i mierzy dokładnie (patrzyłem do daje ładowarka), ale będę musiał trochę pomyśleć nad umiejscowieniem bocznika na akumulatorze.
Wydaje mi się, że lepiej by było jakby taki miernik działał bez bocznika - ale wtedy pewnie zdecydowanie droższa konstrukcja, bo musi przez nią płynąć duży prąc a ta z bocznikiem sama sobie go wylicza ze spadków napięć.
Super sprawę zrobisz kolego, jak opiszesz pobór prądu na poszczególnych biegach.
Jest już taki temat, ale nie zaszkodzi drugi.
http://jerkbait.pl/t...-podczas-pracy/
Użytkownik Jozi edytował ten post 17 maj 2015 - 06:25
#29 OFFLINE
Napisano 21 maj 2015 - 15:55
#30 OFFLINE
Napisano 22 maj 2015 - 00:28
Zakładając tą samą prędkość, to czy więcej prądu zużyje 33lbs pacujący nam max czy np. 55 lbs pracujący na 3 biegu?
Czy jest jakaś różnica poboru prądy gdy większy silnik pracuje na pół gwizdka w stosunku do tego słabszego, który aby dorównać musi pracowania na pełnych obrotach...
I jak do tego ma się jeszcze wymiana śróby na 3-łopatkową...
#31 OFFLINE
Napisano 22 maj 2015 - 05:43
Jeszcze nie przetestowałem w boju swojego miernika, ale tak się zastanawiam:
Zakładając tą samą prędkość, to czy więcej prądu zużyje 33lbs pacujący nam max czy np. 55 lbs pracujący na 3 biegu?
Czy jest jakaś różnica poboru prądy gdy większy silnik pracuje na pół gwizdka w stosunku do tego słabszego, który aby dorównać musi pracowania na pełnych obrotach...
I jak do tego ma się jeszcze wymiana śróby na 3-łopatkową...
Praktycznie tak jak w samochodzie silnik 1,2 l na pełnym gazie a 2,5l na pół gwizdka .
W tym małym na ful będzie większe zużycie.
Śruba na 3 łopaty ma lepszy ciąg (będzie wyższa prędkość) ale zużyje więcej energii przy tym samym ustawieniu.
#32 OFFLINE
Napisano 22 maj 2015 - 22:38
Jeszcze nie przetestowałem w boju swojego miernika, ale tak się zastanawiam:
Zakładając tą samą prędkość, to czy więcej prądu zużyje 33lbs pacujący nam max czy np. 55 lbs pracujący na 3 biegu?
Czy jest jakaś różnica poboru prądy gdy większy silnik pracuje na pół gwizdka w stosunku do tego słabszego, który aby dorównać musi pracowania na pełnych obrotach...
I jak do tego ma się jeszcze wymiana śróby na 3-łopatkową...
Biorąc pod uwagę prawa fizyki (prawo oma) to pobór prądu powinien być porównywalny w praktyce może być różnie na pewno jakość silnika będzie miała większe znaczenie jeżeli kasa pozwala to zawsze lepiej mieć ten mocniejszy silnik
#33 OFFLINE
Napisano 11 lipiec 2015 - 23:33
Zrobione w wątku powyższymSuper sprawę zrobisz kolego, jak opiszesz pobór prądu na poszczególnych biegach.
Jest już taki temat, ale nie zaszkodzi drugi.
http://jerkbait.pl/t...-podczas-pracy/
#34 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 08:08
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#35 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 16:48
Jak mój poprzedni silnik
Załączone pliki
#36 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 17:07
Tak się zastanawiałem gdzie to zamontować i u Ciebie podpatrzyłemJak mój poprzedni silnik
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#37 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 17:34
Trochę szkoda psuć nowego osapiana, bo chętnie bym w nim taki woltomierz zamontował
Będę musiał znaleźć mu jakieś miejsce przy klemach.
#38 ONLINE
Napisano 07 grudzień 2015 - 19:32
A teraz mój.Hehe Fajny patent z tym voltomierzem na silnikuJak mój poprzedni silnik
- thug lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych