Witam czy ktos moze Mi powiedziec co sie stalo? Moj silnik MinnKota autopilot kreci sie dookola po wlaczeniu wtyczki ,tydzien temu nim plywalem i wszystko bylo OK ! dzisiaj cos sie pop...ilo i nie mam pojecia co moze byc!
Dzieki.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 07 lipiec 2013 - 16:35
Witam czy ktos moze Mi powiedziec co sie stalo? Moj silnik MinnKota autopilot kreci sie dookola po wlaczeniu wtyczki ,tydzien temu nim plywalem i wszystko bylo OK ! dzisiaj cos sie pop...ilo i nie mam pojecia co moze byc!
Dzieki.
Napisano 07 lipiec 2013 - 19:25
Witam czy ktos moze Mi powiedziec co sie stalo? Moj silnik MinnKota autopilot kreci sie dookola po wlaczeniu wtyczki ,tydzien temu nim plywalem i wszystko bylo OK ! dzisiaj cos sie pop...ilo i nie mam pojecia co moze byc!
Dzieki.
Wydaje mi się, że śruba powinna się kręcić dookoła.
Napisano 07 lipiec 2013 - 19:36
Chyba bedzie ciezko cos powiedziec poza tym co sam juz zauwazyles. A jaki to model? Sterowanie pilotem czy pedal z kablem?
Gumo
p.s. Tyle, ze jak mysle to sie kreci kolumna dookola..zdecydowanie nie powinna...
Napisano 07 lipiec 2013 - 19:43
Również miałem wątpliwości czy pewien jestem tego co czytam .
Przyglądnąłem się działaniu tego silnika (sterowanego pilotem) i chodzi chyba o niekontrolowane skręcanie kolumny.
Nawet, jeżeli zgadłem nie potrafię pomóc. Jakiś problem ze sterowaniem urządzenia.
Użytkownik robert67 edytował ten post 07 lipiec 2013 - 19:44
Napisano 07 lipiec 2013 - 20:52
Chyba bedzie ciezko cos powiedziec poza tym co sam juz zauwazyles. A jaki to model? Sterowanie pilotem czy pedal z kablem?
Gumo
p.s. Tyle, ze jak mysle to sie kreci kolumna dookola..zdecydowanie nie powinna...
MinnKota Copilot , sterowanie i pilotem i pedalem. Tak kreci sie dookola osi bez zadnej przyczyny ,po wsadzeniu wtyczki do gniazda zaczyna sie krecic i nie mozna jeje zatrzymac ani pilotem ani pedalem noznym nie mam zielonego pojecia co moglo sie stac!
Napisano 07 lipiec 2013 - 22:14
Padlo sterowanie ale z jakiej przyczyny to juz, zwlaszzca zdalnie, sie nie dojdzie. Mysle, ze jedno, co mozesz zrobic to posprawdzac wszystkie polaczenia (gniazda, kable), bezpieczniki.
To jest prad staly wiec nic dziwnego, ze objaw jest krecenia sie w jedna strone...zmiana kierunku obrotu odbywa sie na zasadzie zmiany polaryzacji napiecia...wystarczy, ze gdzies nie ma styku...
Jak wszystko posprawdzasz i dalej bedzie to samo to chyba tylko serwis zostaje...
Gumo
Napisano 07 lipiec 2013 - 22:21
Padlo sterowanie ale z jakiej przyczyny to juz, zwlaszzca zdalnie, sie nie dojdzie. Mysle, ze jedno, co mozesz zrobic to posprawdzac wszystkie polaczenia (gniazda, kable), bezpieczniki.
To jest prad staly wiec nic dziwnego, ze objaw jest krecenia sie w jedna strone...zmiana kierunku obrotu odbywa sie na zasadzie zmiany polaryzacji napiecia...wystarczy, ze gdzies nie ma styku...
Jak wszystko posprawdzasz i dalej bedzie to samo to chyba tylko serwis zostaje...
Gumo
Dzieki wielki ! Posprawdzam i odpowiem czy cos znalazlem bo dzis nie bylo czasu nawet popatrzec. Gumofilc a nie wiesz gdzie tam moga byc bezpieczniki? Dzieki.
Napisano 08 lipiec 2013 - 10:07
Sprawdź czy czasem pedał gdzieś w transporcie nie został uszkodzony i
nie jest cały czas włączony/wciśnięty na skręcanie. Sprawdź też pilota czy nie jest zawilgocony.
Z tego co się doczytalem w sieci to są najczęstsze usterki. Wszystko inne niech sprawdza serwis
chyba, że jesteś elektronik wtedy sam.
Napisano 08 lipiec 2013 - 10:14
Sprawdź czy czasem pedał gdzieś w transporcie nie został uszkodzony i
nie jest cały czas włączony/wciśnięty na skręcanie. Sprawdź też pilota czy nie jest zawilgocony.
Z tego co się doczytalem w sieci to są najczęstsze usterki. Wszystko inne niech sprawdza serwis
chyba, że jesteś elektronik wtedy sam.
Dzieki @ Zamki pedal nie moze byc wcisniety bo nawet nie byl podlaczony ! Pilot chyba tez nie bo byl w pudelku wedkarskim , Ja z elektonika mam tyle co ten sum 310cm mial .
@Piertuk dzieki za ta dokumentacje ,pokaze ja koledze elektrykowi moze cos Mi pomoze ,bo dla mnie to CZARNA MAGIA.
Napisano 08 lipiec 2013 - 12:25
Panowie a jeszcze jedno ,a moze tak byc ze jak akumulator padl do zera to cos sie tam popieprzylo i tak sie stalo? Czy raczej to niemozliwe?
Bo mialem tak w tym tygodniu ze zawiozlem lodz nad wode i nie moglem nawet silnika opuscic ! ani wskazowki od zegarow nie drgnely jak kluczyk wsadzilem !
Napisano 08 lipiec 2013 - 13:42
Albo akumulator albo sprawdź bezpieczniki czy się jakiś nie przepalił
Napisano 08 lipiec 2013 - 16:12
@Tomek a wiesz gdzie moze te BEZPIECZNIKI sa umieszczone?
Użytkownik CLAUDIO edytował ten post 08 lipiec 2013 - 16:12
Napisano 08 lipiec 2013 - 17:15
NIe wiem jaką masz łódkę jeśli amerykańską
to sprawdź pod konsolą po prawej stronie powinna być taka zaślepka plastikowa
Napisano 08 lipiec 2013 - 17:24
Amerkanssska ,amerykanska ,ok dzieki sprawdze.
Napisano 08 lipiec 2013 - 17:36
Tak sobie tu obejrzałem film i mnie zastanowiło co ma łódź wspólnego z bezpiecznikiem. Ale mogę się mylić, wiec się nie czepiajcie
Obawiam się że jeśli posiadasz to co na tym filmie to może tam nie być żadnego bezpiecznika.
Bezpiecznik ma na celi zabezpieczenie/wyłączenie urządzenia przed uszkodzeniem - a sprzęt działa Ci tylko niewłaściwie, a jak się obraca tzn. że może otrzymywać cały czas sygnał skrętu, ewentualnie jeśli jest w nim, nie działa czujnik położenia silnika.
Byle elektronik po zapoznaniu się z zasada działania powie Ci co może dolegać.
A tu uzyskasz jedynie wróżby z fusów bo sprzęt masz niszowy w naszym kraju.
Napisano 08 lipiec 2013 - 19:03
Najpierw dobrze naładuj ten akumulator bo, to podstawa poprawnego działania sprzętu .
Miałem już wypadki (nie przy silniku ) wadliwego działania urządzeń elektronicznych, na skutek niedostatecznego napięcia prądu.
Napisano 09 lipiec 2013 - 10:09
Tak sobie tu obejrzałem film i mnie zastanowiło co ma łódź wspólnego z bezpiecznikiem. Ale mogę się mylić, wiec się nie czepiajcie
Obawiam się że jeśli posiadasz to co na tym filmie to może tam nie być żadnego bezpiecznika.
Bezpiecznik ma na celi zabezpieczenie/wyłączenie urządzenia przed uszkodzeniem - a sprzęt działa Ci tylko niewłaściwie, a jak się obraca tzn. że może otrzymywać cały czas sygnał skrętu, ewentualnie jeśli jest w nim, nie działa czujnik położenia silnika.
Byle elektronik po zapoznaniu się z zasada działania powie Ci co może dolegać.
A tu uzyskasz jedynie wróżby z fusów bo sprzęt masz niszowy w naszym kraju.
@Pietruk tak to jest dokladnie taki sam silnik jak mam Ja ! Z tym pilotem i pedalem .Pogadam z elektronikiem i zobaczymy. Dzieki wielkie wszystkim za pomoc.
Napisano 10 lipiec 2013 - 22:46
Generalnie we wszystkich urządzeniach na prąd stały najważniejsze jest uziemienie (zerowanie). Jeśli tego zabraknie, to potrafią dziać się nieprzewidziane cuda. Miałem akcje z oświetleniem przyczepy. Światła, jak Murzyn na pasach, pojawiały się i znikały. Kierunkowskaz świecił ze stopem, wsteczny migał z kierunkowskazem i tak dalej. Cuda po prostu. Okazało się, że śmieszny przewodzik podłączony do obudowy gniazda sobie zardzewiał. Obcięcie 1 cm i ponowne zamocowanie wyleczyło ze wszystkich stresów.
Może aku ma zwarcie? Może zaśniedziała klema? Może potrzebuje podpięcia do metalowego elementu łodzi? Może w kolumnie jest jakiś kabelek, który zeruje przez wodę i zaśniedział?
Napisano 12 sierpień 2013 - 13:07
Ok juz naprawilem wszystko dziala jak powinno ,a przyczyna to.......... spalony bezpiecznik termiczny (chyba tak sie nazywa po Polsku). Podlaczony jest na kablu prawie przy samym aku ! Po wymianie dziala wszystko OK . Dzieki wszystkim.