i tak i nie jak nie chcesz gruntować to używaj emali nitro białych
Biała farba podkładowa?
#21 OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2013 - 13:38
#22 OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2013 - 19:32
Czyli farby są złe czy po prostu należy malować w jednym terminie??
Pierwsza rzecz, to zabezpieczenie drewna przed ewentualnym wniknięciem wody. Capon wnika w drewno i poza zamykaniem i wyrównywaniem powierzchni drewna, zabezpiecza przed wsiąkaniem wody.
Nie sądzę, by ktoś malował bezpośrednio na drewno farbami, które wymieniłeś. Dlatego nie dostajesz odpowiedzi, która lepsza. Kup ten Capon i po sprawie. Capon nie jest tak wrażliwy na dłuższe przechowywanie po otwarciu jak lakiery poliuretanowe. Jak ci zgęstnieje z czasem, to rozcieńczysz rozpuszczalnikiem i po temacie.
- Dryzd lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2013 - 20:53
Dzięki za odpowiedzi na pewno je wykorzystam
#24 OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2013 - 21:35
możesz część dobrze rozcieńczyć to wtedy wnika głębiej tak jak pisze kolega Joker
#25 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 15:29
Powracając do farb, po 1 warstwie lakieru chciałem położyć podkład emalia nitro biały mat(podobno ładnie kolory uwydatnia) pomalowac farbami i pozniej kilak warstw lakieru. Czy to dobry kierunek ? Nitro białej matowej nie moge za cholere dostać w sklepach w mojej okolicy, wszedzie połysk. Można zastąpić to np. Białym matem akrylowym? czy poszczegolne warstwy nie będą sie gryzły ? lakieruje domaluxem classic, farby pactra. Domalux pewnie niedługo sie skończy wiec bede bedzie mozliwosc zmienienia asortymentu,lepszy bedzie ten capon ? z góry dziekuje za odpowiedzi
#26 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 17:04
Capon służy do zabezpieczania drewna i pomaga uzyskać odpowiednią gładkość powierzchni. Tworzy bardzo cienką powłokę. Rozpuszcza wszystkie farby wrażliwe na Nitro.
Domalux służy do krycia wierzchniej warstwy woblera, zabezpiecza go przed drobnymi urazami, podkreśla i wzmacnia kolor. Im więcej warstw, tym bardziej odporna na urazy staje się wierzchnia warstwa. Nie da się go zastąpić Capon'em, tak jak Domalux nie będzie penetrował (wnikał) do drewna jak Capon. Są to dwa różne materiały do różnych zastosowań
Nitro szybciej schnie, akryl nie śmierdzi. Ja wybrałem akryl
#27 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 17:50
a i jeszcze pytanie uzywa ktoś farby bialej podkladowej firmy cynkal bo tego tez mam troche za darmoche to by bylo z glowy na jakis czas do tej pory podklad psikalem ze spreja bialy motip
#28 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 18:04
Coś mi się zdaje, że Janusz pisząc o akrylu myślał raczej o warstwie podkładu po caponie Caponu na gołe korpusiki raczej nic nie zastąpi, no może jakieś inne impregnaty
#29 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 18:44
Capon służy do zabezpieczania drewna i pomaga uzyskać odpowiednią gładkość powierzchni. Tworzy bardzo cienką powłokę. Rozpuszcza wszystkie farby wrażliwe na Nitro.
Domalux służy do krycia wierzchniej warstwy woblera, zabezpiecza go przed drobnymi urazami, podkreśla i wzmacnia kolor. Im więcej warstw, tym bardziej odporna na urazy staje się wierzchnia warstwa. Nie da się go zastąpić Capon'em, tak jak Domalux nie będzie penetrował (wnikał) do drewna jak Capon. Są to dwa różne materiały do różnych zastosowań
Nitro szybciej schnie, akryl nie śmierdzi. Ja wybrałem akryl
Janusz , a próbowałeś kiedyś preparatu Houtrot Stop firmy Alabastine?
Bardzo dobrze "penetruje" i nasyca drewno .
Używa się tego gdy trzeba poszpachlować i pomalować drewno , które było wystawione przez dłuższy czas na działanie deszczu i wilgoci.
Nawet na podgniłe , spróchniałe i gąbczaste drewno.
Penetrując utwardza i usztywnia włókna , zabezpiecza też przed działaniem wody.
http://www.alabastin...ct/houtrotstop/
http://www.alabastin...uiksaanwijzing/
Po wyschnięciu łatwe do szlifowania i malowania , najlepiej z wcześniejszym zagruntowaniem.
Kładę na tym farby na bazie wodnej i terpentynowej.
Głównie Sikkens i Sigma, czasem Wijzonol.
Do tych na bazie terpentyny dodaję czasem coś w rodzaju oxan olie (polskiej nazwy tego oleju nie znam) , też Alabastine - RustoL Owatrol Olie.
http://www.verfamste...lie-500-ml.html
Dodatek tego specyfiku powoduje tworzenie się lepszego "filmu" malowanej powierzchni.
TZn - farba lepiej się rozprowadza, "rozlewa jak lustro" i znikają wszelkie ślady "pomarańczowej skórki" od wałeczka czy włosków od pędzelka.
#30 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 19:31
Adamie, Capon zatyka wszystkie pory w drewnie. Akrylem tego nie osiągniesz i pozostaną Ci maleńkie otworki, którymi później drewno będzie "gazować" a Ty będziesz wściekać się na lakier, w którym "nie wiadomo skąd" pojawiają się pęcherze. Naprawdę, Capon jest tak tani i wydajny, że tak mikre oszczędności szybko Ci wyjdą bokiem. Kup i używaj Capon.
Bartku.
Do gruntowania stosuję Capon. Jako że moje woblery to w zasadzie balsa, nie potrzebuję nic innego. Balsa którą używam nie jest sezonowana pod chmurką ( ), więc nie musi być zabezpieczana jakoś dokładniej. No i jeszcze sama budowa balsy jest zdecydowanie inna niż np. lipy, czyli Capon spełnia trochę inną rolę - głównie chodzi o stawianie włosków w celu ich oszlifowania. Efekt zwiększenia odporności na wodę jest niejako "przy okazji".
Zainteresowałeś mnie tym olejem.
Do farb używa się oleju lnianego, orzechowego konopnego, słonecznikowego i makowego. Jak się domyślam, jest to jednak bardziej rodzaj terpentyny, a olej jest tylko w nazwie Będziemy kiedyś musieli o tym pogadać na priv, bo tutaj to OT
#31 OFFLINE
Napisano 19 październik 2013 - 20:21
#32 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 13:25
Najpierw zabezpieczam caponem, puzniej daje biała farbe akrylową , maluje korpusy i kłade lakier? Wszysto dobrze?
I jeszcze mam pytanie, jakiej firmy capon,biała farba i lakier, żeby to sie nie gryzło?
#33 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 13:47
Korpus zabezpieczasz caponem później dajesz wobka do farby podkładowej i dalej kolorki i w lakier poliuretanowy (Hartzlack, Domalux). Ja osobiście stosuję capon oraz lakier firmy Domalux. Farba podkładowa akrylowa biała firmy dulux farby do malowania stosuję pactry wszystko ze sobą dobrze współpracuję nic się nie gryzie przy końcowym lakierowaniu. Mam nadzieję że pomogłem w razie czego pytaj.
#34 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 15:37
A ja robię jeszcze inaczej a mianowicie najpierw kąpiel w caponie a potem 1-2 a czasem nawet 3 warstwy lakieru typu domalux i dopiero wtedy biała farba podkładowa. Jeżeli tak zrobimy woblerek jest gładki i nie przebija struktury drewna z pod farby
Użytkownik Tomek1988 edytował ten post 03 listopad 2013 - 15:38
#35 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 15:44
A tak a'propos caponu i kąpieli. Jak głebokie macie naczynia na capon i jak dużo caponu w nie wlewacie?
#36 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 15:52
Mały słoiczek po majonezie,wlewam tak aby skryło woby
#37 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 15:56
Mały słoiczek po majonezie,wlewam tak aby skryło woby
A długo trzymasz w caponie?
#38 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 16:09
A tak a'propos caponu i kąpieli. Jak głebokie macie naczynia na capon i jak dużo caponu w nie wlewacie?
Litrowa, oryginalna puszka. Do niej wrzucam woblery, najczęściej serię związuję jakąś nitką lub żyłką i dociążam oliwką co by na dno poszły (boleniowych nie trzeba dociążać ) zamykam puszką i odstawiam na 1,5 - 2 godziny. Nie trzeba caponu przelewać i marnować.
Użytkownik Artech edytował ten post 03 listopad 2013 - 16:10
#39 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 16:12
Tak jak i nie trzeba trzymać w nim drewna.
#40 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2013 - 16:15
Pewnie, że nie trzeba, ale można i ja sobie trzymam zamiast 5 razy malować/maczać...
Użytkownik Artech edytował ten post 03 listopad 2013 - 16:16
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych