Pewnie, że nie trzeba, ale można i ja sobie trzymam zamiast 5 razy malować/maczać...
Lepiej 2-3 razy a krótko i z oczekiwaniem na wyschnięcie.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 03 listopad 2013 - 16:20
Pewnie, że nie trzeba, ale można i ja sobie trzymam zamiast 5 razy malować/maczać...
Lepiej 2-3 razy a krótko i z oczekiwaniem na wyschnięcie.
Napisano 03 listopad 2013 - 16:30
Robiłem tak i uważam że dłuższe moczenie daje lepszy efekt. Po godzinnej kąpieli i wyschnięciu korpus wygląda jak po 3-4 krótkich moczeniach. Cały czas mam na myśli lipę z balsą się nie bawiłem.
Napisano 03 listopad 2013 - 16:50
Nie rozumiem. A jak ma wyglądać? Mi to raczej o wygląd nie chodzi, ale kto co tam che osiągnąć.
Napisano 03 listopad 2013 - 16:57
Jak zamoczysz raz i wyschnie jest matowy, po 2 - 3 razie zaczyna się już błyszczeć bo drewno już wchłonęło co miało wchłonąć i później robisz już tylko wierzchnią warstwę. Taki sam efekt jest po dłuższej kąpieli.
Napisano 03 listopad 2013 - 17:08
A jak Panowie z pianą? Jak przygotowujecie korpusy pod lakier?
Napisano 23 styczeń 2015 - 23:53
Odnośnie farby podkładowej, Nakładana jest poprzez zanurzenie i wyciągnięcie woblerka w naczyniu z farbą ??
Użytkownik Tomus edytował ten post 23 styczeń 2015 - 23:53
Napisano 24 styczeń 2015 - 00:02
Odnośnie farby podkładowej, Nakładana jest poprzez zanurzenie i wyciągnięcie woblerka w naczyniu z farbą ??
Używam śnieżki nitro połysk na podkład, zanurzam bezpośrednio w puszce, trzeba powoli zanurzać i wyciągać aby nie było pęcherzyków powietrza.
Napisano 17 marzec 2015 - 21:28
Witam mam problem z doborem farby podkąłdowej tzn. chodzi mi o zwykłą biel przez zanurzenie na 2-3 krotnej warstwie caponu na drewnie z lipy, a następnie chce użyć zwykłych sprayów + kolory oczo..bne tzw spraye geodezyjne, a następnie warstwa przez zanużenie w lakierze domalux albo uretolux albo harclak. Tylko z tym podkładem mam problem bo jak kiedyś robiłem miałem emale do drzwi Hirsh Pol, no zarąbista nic sie nie ważyło, co polecacie na ten podkład w tej sytuacji?
Napisano 17 marzec 2015 - 21:40
Witam mam problem z doborem farby podkąłdowej tzn. chodzi mi o zwykłą biel przez zanurzenie na 2-3 krotnej warstwie caponu na drewnie z lipy, a następnie chce użyć zwykłych sprayów + kolory oczo..bne tzw spraye geodezyjne, a następnie warstwa przez zanużenie w lakierze domalux albo uretolux albo harclak. Tylko z tym podkładem mam problem bo jak kiedyś robiłem miałem emale do drzwi Hirsh Pol, no zarąbista nic sie nie ważyło, co polecacie na ten podkład w tej sytuacji?
Najprościej post kolegi wyżej.
Minimum puszkowe to 200ml. Po przelaniu w coś wąskiego - można zanurzać dłuższe wobki.
Napisano 17 marzec 2015 - 23:50
Polecam jakiś niedrogi akryl w sprayu
Szybko i bez paprania
Napisano 18 marzec 2015 - 15:05
Polecam jakiś niedrogi akryl w sprayu
Szybko i bez paprania
Napisano 18 marzec 2015 - 19:51
Napisano 18 marzec 2015 - 20:11
Ja do zanurzeniowwgo używam nitro supermal od śnieżki. Super sprawa, powłoka bardzo twarda, śnieżno biała
Jest też emalia supermal akrylowa,bez smrodu i połysk
Użytkownik sebalos.77 edytował ten post 18 marzec 2015 - 20:34
Napisano 23 marzec 2015 - 20:01
Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście nitro śnieżki supermal daje rade, tylko pojawił się nowy problem mianowicie zapodkładowanego woblera maluje sprayem fluo i kolory są mocne aż rażą, następnie nurkowanie w lakierze (vidaron połysk zewnętrzny-bo nic innego nie było) i kolory uciekają o dwa tony powiedzmy. Fakt że działam w podziemiach tzn w piwnicy gdzie nie jest za ciepło (własnie trwa drugie podejście z farelką) i lakier jest masakrycznie gęsty i nawet 2 doby to zamało by dosechł, ale może macie jakiś sprawdzony lakier co nie boi się nitro i nie spowoduje ważenia na koniec pracy. kiedyś stosowałem Uretolux do parkietów ale teraz ciężko go dostać. Jeszcze raz dzięki za info.
Napisano 29 marzec 2015 - 20:36
Napisano 29 marzec 2015 - 20:43
Myślę że problemem jest lakier. Sam kiedyś używałem vidaronu bo akurat taki miałem. Gasi kolory i po kilku miesiącach żółknie. Obecnie używam najtańszego poliuretanu jaki znalazłem i jest bez porównania lepszy
Napisano 29 marzec 2015 - 22:06
Myślę że problemem jest lakier. Sam kiedyś używałem vidaronu bo akurat taki miałem. Gasi kolory i po kilku miesiącach żółknie. Obecnie używam najtańszego poliuretanu jaki znalazłem i jest bez porównania lepszy
Napisano 29 marzec 2015 - 22:12
Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście nitro śnieżki supermal daje rade, tylko pojawił się nowy problem mianowicie zapodkładowanego woblera maluje sprayem fluo i kolory są mocne aż rażą, następnie nurkowanie w lakierze (vidaron połysk zewnętrzny-bo nic innego nie było) i kolory uciekają o dwa tony powiedzmy. Fakt że działam w podziemiach tzn w piwnicy gdzie nie jest za ciepło (własnie trwa drugie podejście z farelką) i lakier jest masakrycznie gęsty i nawet 2 doby to zamało by dosechł, ale może macie jakiś sprawdzony lakier co nie boi się nitro i nie spowoduje ważenia na koniec pracy. kiedyś stosowałem Uretolux do parkietów ale teraz ciężko go dostać. Jeszcze raz dzięki za info.
Miałem coś podobnego z tymi farbami geodezyjnymi,po lakierowaniu traciły kolor i wygladało to jakby chłonęły lakier.
Próbowałem z Hartzem i Domaluxem i było tak samo,długie suszenie też nic nie dało.
Wydaje mi się że to wina farb a w zasadzie ich proszkowej konsystencji.
Napisano 30 marzec 2015 - 21:51
Lakieru do czego ? Podkładu ? Warstwy końcowej ?
Co to za najtańszy ?
Chodziło mi o warstwę końcową.
Poliuretan z carrefura
Napisano 31 marzec 2015 - 10:54
Proponuje lakier dwuskładnikowy samochodowy z połyskiem na koniec, zaleta puszka 1l starczy na bardzo długo dwa jest mocny i solidny nie powinien gasić fluo kolorów i jest stosunkowo nie drogi .
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych