Przeróbka silnika elektrycznego - maximizer
#1 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2008 - 17:49
#2 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2008 - 19:56
#3 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2008 - 22:04
Pozdrawiam
#4 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2008 - 22:22
#5 Guest__*
Napisano 08 styczeń 2008 - 16:41
.
Użytkownik J_J edytował ten post 26 czerwiec 2014 - 07:06
#6 OFFLINE
Napisano 08 styczeń 2008 - 18:17
Jeśli tranzystor w tym układzie działa na zasadzie klucza (a nie wzmacniacza) i wzrost mocy odbywa się na zasadzie rozszerzania impulsów to będzie to działać energoszczędnie. Jeśli jednak regulacja mocy jest sterowana prądem bramki zwiększając odpowiednio prąd kolektora, to po pierwsze tranzystor ma dużą szansę zaświecić, a po drugi straty mocy na tranzystorze są na tyle duże, że rozwiązanie trochę traci sens. Z opisu wynika, że układ podaje prąd impulsowo więc powinno być OK. Wydawało mi się tylko, że w tego typu układach sterowania mocą stosuje się raczej tyrystory niż tranzystory, ale moja wiedza wynika tylko z teorii na poziomie szkoły średniej, więc za eksperta się bynajmniej nie uważam
Pozdrawiam
Jeśli mówimy o kolektorze to nie ma mowy o bramce. Pomieszałeś tranzystor MOSFET z bipolarnym. Poza tym dla stanów statycznych nie ma czegoś takiego jak prąd bramki bo jest to zwykła pojemność. Tyrystory stosuje się dla dużych napięć a raczej stosowało. Teraz IGBT są raczej są na topie. Układ regulacji silnika to zwykły regulator PWM ze stopniem wykonawczym w postaci tranzystora MOSFET. Opłaca się to stosować gdyż układ ten jest sprawniejszy od rozwiązania klasycznego i tym samym popływamy dużej .
- JanuszD lubi to
#7 OFFLINE
Napisano 08 styczeń 2008 - 18:24
#8 OFFLINE
Napisano 08 styczeń 2008 - 19:56
Może ktoś z kolegów przerabiał swojego elektryka w układ elektronicznej płynnej regulacji do silników elektrycznych tzw- Maximizer?Znalazłem strone w necie na której opisane są zalety takiej przeróbki. http://www.multi-com.../maximizer.html
[/quote]
Mam zamiar skorzystać z ich usług. Z tego co mówili koledzy zabieg wart włożonych pieniędzy.
[/quote]
Koledzy sprawdzili działanie silnika po przeróbce ,że tak powiem organoleptycznie?
#9 OFFLINE
Napisano 08 styczeń 2008 - 20:59
Jaki tam blamaż każdemu mogło się pomylić .Pomyliłem bazę z bramką , ale blamaż
Chłopaki jak chcecie poczytać polecam stronę:
http://anodex.bazarek.pl/article.php/aid,486/ckid,411/title, WARTO-WIEDZIEC/
Oni oferują chyba coś podobnego.
W skrócie mówiąc w oryginalnym rozwiązaniu stosowanym w tanich MinnKotkach jest przełacznik i jeśli pływamy na 5 biegu to
nie ma różnicy czy mamy maksymizer czy też nie, ale jeśli chcemy
pływać na mniejszych biegach dodajemy szeregowy opór do silnika,
Nietety na tym oporze wydziela się moc, która zamienia się w ciepło przez co niepotrzbnie opróżnia się mam akumulator.
Ukad maksymizera działa w ten sposób że naprzemiennie włącza i wyłącza silnik, a że dzieje się to bardzo szybko że nie ma żadnych szarpnięć. Zmieniając stosunek czasu włączenia do wyłączenia uzyskujemy płynną regulację pradu poberaną przez silnik a co z tym idzie prędkość. Układ przełącznika elektornicznego jest trwały a straty wydzielane na nim są znikome. Dlatego jest lepszy od rozwiązania z przełącznikiem i oporami szeregowymi. Mam nadzieje że udało mi się w prosty sposób przedstawić jak to działa. Myśle że to wystarczy by zrozumieć na czym polega różnica. To raczej nie jest odpowiednie miejsce na wywody z elektroniki... No chyba że ktoś jest ciekawy to mogę opisać to dokładniej .
- michal7709 lubi to
#10 Guest__*
Napisano 08 styczeń 2008 - 21:09
.
Użytkownik J_J edytował ten post 26 czerwiec 2014 - 07:05
#11 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2008 - 06:17
#12 OFFLINE
Napisano 04 luty 2010 - 15:26
P.S. Gwara to 24 miesiące
Z tego co czytam to maksymalnie do 2 razy (na niższych biegach)Ja zakupiłem maxymizer w anodexie do minkoty 36 i warto wydać 300zł bo conajmniej 2 razy dłużej pływasz na akumulatorze.
#13 OFFLINE
Napisano 04 luty 2010 - 20:35
#14 OFFLINE
Napisano 05 luty 2010 - 13:39
wtrącę parę słów nt. tranzystorów.
Bramka i kolektor idzie w parze tylko w tranzystorach IGBT, które łączą cechy tranzystorów MOSFET i bipolarnych. Mosfet standardowo charakteryzyje dość duża wartość oporności dren-źdródło, która obniża sprawność całego układu klucza i powoduje wydzielanie ciepła (straty podobne do szeregowego oporu w regulatorze). Z tego powodu wynaleziono IGBT, który łączy cechy tranzystorów IGBT i bipolarnych. Sterowanie (wejście) IGBT jest napięciowe (takie jak dla MOSFET) natomist część wysokopradowa w standardzie kolektor-emiter. W stosunku do MOSFET, IGBT jest trochę wolniejszy, ale przy tego typu zastosowań zakres częśtotliwości nie ma znaczenia.
pozdrawiam
#15 OFFLINE
Napisano 05 luty 2010 - 22:31
#16 OFFLINE
Napisano 06 luty 2010 - 12:46
W takim wypadku uwazam, ze taki tuning polaczony z zalozeniem Maximizera dla kogos, kto duzo plywa na elektryku jest koniecznoscia.
Zwlaszcza, ze jak widac jest to koszt duzo mniejszy niz kupno silnika z maximizerem.
Gumo
#17 OFFLINE
Napisano 06 luty 2010 - 18:09
że na elektryce nic a nic to nie kombinowałem
jakis odbiornik ciepła trzeba zainstalowac czy ćus .
Załączone pliki
#18 OFFLINE
Napisano 21 luty 2010 - 14:33
#19 OFFLINE
Napisano 22 luty 2010 - 18:04
#20 OFFLINE
Napisano 22 luty 2010 - 20:18
Użytkownicy przeglądający ten temat: 8
0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych