Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Brudny ślimak wodzika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 30 wrzesień 2013 - 21:58

Panowie mam problem bo pech mnie nie opuszcza. Dziś jak wyciągałem szczupaka odpiał się już na brzegu, przycisnąłem go ręką od góry żeby nie zwiał a on ogonem cały muł z piaskiem posłał w kierunku multika. Efekt taki, że cały multik w piachu. Zaczął źle pracować. Pojechałem do domu i czyściłem. Wszystko wyczyściłem, dostałem się do przekładni ale tam nie było piachu. Dałem trochę smaru (jakiś do samochodu) i zamknąłem. Okazało się, że problem leży w ślimaku wodzika. Dostał się tam piach najwyraźniej. Kolowrotek tak jakby mielił. Czuć było jakby zęby. Wyczyściłem to patyczkiem higienicznym od góry i dałem tam smar (ale w ogóle się nie trzyma ślimaka). Jutro będę mieć jakiś lepszy smar to wtedy go tam dam. Multik już pracuje prawie idealnie, jeszcze przy wolnym kręceniu czuć trochę jakby zęby, ale przekładnia czysta więc to musi być ten ślimak. Macie jakieś rady? Mieliście kiedyś coś takiego? Jaki smar mi polecicie, bo jak kupie coś porządnego to go wyciągnę ślimaka i go porządnie wyczyszcze.

#2 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 30 wrzesień 2013 - 22:23

piach to wredna istota .... Ja po takich zdarzeniach robię nastepujaco
 

  • gdy zdarzyło się to na początku wędkowania - płucze w wodzie i jak pomaga łowię dalej
  • gdy nie pomaga koncze lowienie wracam do domu
  • po powrocie do domu w obu przypadkach rozbieram multik na czesci 1 ( łozyska myje w benzynce, przekladnie szczoteczka + plyn do mycia naczyn i szorowanko )
  • wodzik tak samo rozbieram i szorowanko :)
  • smaru uzywam penna i dla mnie jest bardzo ok smar abu rocket oil
  • skladam biore pedzelek i smaruje kolo przekladni, pin, wodzik, na tarcze hamulca po kropelce oliwki
  • skladam i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok :D

  • atomic lubi to

#3 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 01 październik 2013 - 14:14

Macie jeszcze jakieś propozycje? Mam od ręki dostęp do quantum smaru jak i oliwki. Chyba, że macie jakiś sprzedawców co sprzedają? Zależy mi na czasie

#4 OFFLINE   Predatorhunter

Predatorhunter

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • LokalizacjaHanau
  • Imię:Kamil

Napisano 01 październik 2013 - 18:09

I co myslisz ze jak dasz jakies super smarowidlo to problem zniknie? Jedyne rozwiazanie rozebrac, wyczyscic nasmarowac i lowic w przeciwnym badz razie resztki piachu uszkodza multik i bedziesz szukal nowego albo czesci zamiennych.

Zdr

Kamil
  • fish28 lubi to

#5 OFFLINE   fish28

fish28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2672 postów
  • Imię:Darek

Napisano 01 październik 2013 - 18:18

Dokładnie, co Ci po dobrym smarze skoro multik upaprany w piachu. Proponuje czym prędzej go rozebrać, wyczyścić i przesmarować jakim kolwiek mazidłem :)

No może nie margaryną, bo i tacy byli :lol:



#6 OFFLINE   pepso

pepso

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 883 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 01 październik 2013 - 19:05

Dobrze Koledzy radzą.

Powiedz jaki to kołowrotek ? Niektóre są banalnie proste w konserwacji, inne mogą wymagać małych porad ale generalnie rozebranie multipikatora jest dość proste.

Osobiście nie odważę się rozebrać kołowrotka spiningowego ( zazwyczaj źle się to kończy :) ), a serwis multipikatorów  to dla mnie miłe zimowe hobby.



#7 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 01 październik 2013 - 19:40

Shamano Chronarch 201e7 Czuć delikatne "klekotanie" podczas wolnego obrotu. Przy szybszym zakręceniu korbką gdy kołowrotek staje to czuć takie same z 2 lub 3 "kleknięcia" Rozbiorę go tylko musze skompletować sprzęt tzn. smar i oliwkę żeby to zrobić porządnie. Wyczyścić każdy element benzyną? Jeśli macie propozycje co kupić to proszę piszcie. Chciałbym do tygodnia czasu zrobić go. Jest wiele filmików o curado w necie, bo to ta sama konstrukcja. Najbardziej boje się samej przekładni

#8 OFFLINE   rogalson

rogalson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 01 październik 2013 - 19:53

Smar Daiwy u mefistofishing.

IMG_3106.jpg

Używam, co roku smaruję i konsystencja ta sama - trzyma się dobrze i nawet spora ilość wody go nie rusza. Oliwki na wodziku jak by co nie używam.

 

Shimano rozbiera i składa się bardzo łatwo, ale za pierwszym podejściem możesz się pogubić i złożyć coś nie tak. I najważniejsze, o czym nikt nie mówił... NIE POGUBIĆ ŻADNEJ CZĘŚCI !!! :D



#9 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 01 październik 2013 - 20:54

multi jest proty do rozebrania tylkp trzeba robic to z glowa :) nic na sile :) w benzynie mozesz lozyska przeplukac reszta to szczoteczka i woda+ plyn do naczyn :)

#10 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 01 październik 2013 - 21:48

ale to rzeczywiście każdy element czyścić? Czy jeśli jest czysty to wytrzeć ze smaru i nałożyć nowy?

#11 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 01 październik 2013 - 21:56

jak ju i tak masz rzebrac to bym czyscil kazdy tzn
przekladnie i pin
kola zebate od wodzika
sam slimak wodzika
" os korby "
przeczysc otwor gdzie pin napedza szpulke

pozniej przesmaruj tylko nie duzo najlepiej pedzelkiem na hamulec kropelke oliwki skladasz i po zabawie.

Ja osobiscie na slimak wodzika daje zawsze odrobinke smaru choc dosyc duzo osob daje oliwke.

a propo smarowania jest sporo artykolow a kazdy i tak robi po swojemu tak potrochu :)

#12 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 01 październik 2013 - 22:09

No nic tylko kupić smar i do roboty. Smar kupię z daiwy, tylko dalej nie wiem co z oliwką, bo mefisto w sklepie nie ma. Jeszcze go zapytam

#13 OFFLINE   rogalson

rogalson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 01 październik 2013 - 23:15

Oliwka od Shimano jest całkiem znośna i może ktoś Ci ją odsprzeda jeżeli nie masz. Ja na twoim miejscu przesmarował bym multik czymkolwiek do przekładni i cieszył się tym co masz, bo przesyłka z lepszej klasy smarowidłem nie dojdzie zbyt szybko. Możesz go komuś podesłać na smarowanie (przesyłka np kurier + piwko) będzie szybciej i pewniej lub jeśli Warszawa, to mogę go posmarować :D



#14 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 02 październik 2013 - 18:03

Chce spróbować sam, bo i tak będzie trzeba konserwować. Dostałem propozycje smaru z shimano i chyba jego wezmę bo wychodzi taniej niż daiwa. Chyba, że warto dopłacić do daiwy? Różnica jakieś 30 zł Szukam dalej oliwki

Użytkownik atomic edytował ten post 02 październik 2013 - 18:15


#15 OFFLINE   Meme

Meme

    booom

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3094 postów
  • LokalizacjaWarszawa - Tarchomin
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Oświeciński

Napisano 02 październik 2013 - 19:41

jak dla mnie dobra jest
1. oliwka z shimano ktora powiniens dostac razem z multikiem
2. abu rocket oil

Wiecej nie uzywalem bo nie widzialem potrzeby, poza tym tematow oliwki - smaru bylo sporo wpisz w wyszukiwarce :)
  • atomic lubi to

#16 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 02 październik 2013 - 20:09

Tak, wiem czytam ;-) tylko liczę, że złapie kogoś kto mi od sprzeda shimano właśnie. Nie dostałem oliwki :-( tylko kluczyk, bloczki do hamulca ośrodkowego i pokrowiec. Dzięki za radę. Czegoś poszukam i muszę zamówić

#17 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 09 październik 2013 - 02:22

Zapytam od razu w tym temacie, bo za pewne ktoś z Was zna odpowiedź.

Jak mocno należy do kręcić tą główną śrubę którą wychodzi z przekładni i na którą nakłada się korbkę? (nie wiem jak się nazywa ale to jedyna śruba która się do kręca płaskim kluczem tzn. jest nakrętka)

Czy to ma być jak najmocniej się tylko da? Czy może można przesadzić?

#18 OFFLINE   fish28

fish28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2672 postów
  • Imię:Darek

Napisano 09 październik 2013 - 19:26

Ja w curado dokręcam troche mocniej niż rękoma da rade. Tzn, tyle co dasz rade rękoma plus 1 obrót kluczem lub ciutke mniej :)

 

edit

Nie zapomnij o prawidłowym wsadzeniu podkładek wcześniej pod tą nakrętką, czyli tak ()


Użytkownik fish28 edytował ten post 09 październik 2013 - 19:28

  • atomic lubi to

#19 OFFLINE   rogalson

rogalson

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • Lokalizacjawarszawa

Napisano 10 październik 2013 - 00:08

To raczej nie ma znaczenia, bo później dokręcasz gwiazdą tą śrubę.


  • atomic lubi to

#20 OFFLINE   atomic

atomic

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów

Napisano 10 październik 2013 - 02:27

Dzięki. Miałem na myśli inną śrubę ale o tych podkładkach to nie wiedziałem.
Chodzi mi o tą co już się przykręca jak się korbkę założy. (na nią tylko już idzie jakaś plastikowa zaślepka) Czy tutaj siła dokręcania coś zmienia?

Jeszcze mam pytanie o łożysko oporowe. Wyczytałem, że powinno być suche od smaku, czyli mam je przetrzeć czymś w środku (bez wyciągania tych bloczków) i wsunąć w tulejkę?

Czy ktoś ściągał te korki co zaślepiają śruby na korbce przed ściągnięciem knoby? (te co mają taką dziurkę w środku) Jak to cholerstwo ściągnąć?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych