Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Daiwa Emblem Z2500C tunning


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 27 styczeń 2014 - 23:59

Pytania do znawców tematu tego modelu:
- czy da radę i opłaca się dokładać do tego kręcioła dodatkowe łożyska? Jesli tak to w jakich miejscach i jakie rozmiary tam wchodzą?
- czy knob jest demontowalny? Wydaje mi sie nie ale wolę się upewnić. Czy da radę go w prosty sposób wymienić na jakiś łożyskowany?

Użytkownik Żbiku edytował ten post 28 styczeń 2014 - 00:00


#2 OFFLINE   Robertpl

Robertpl

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 973 postów

Napisano 28 styczeń 2014 - 01:39

Możesz dokładać łozyska na worma od przodu i od dupy strony. 


Użytkownik brando edytował ten post 28 styczeń 2014 - 02:08


#3 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1784 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 28 styczeń 2014 - 08:04

Knob jest na łożysku więc tam nic nie dołożysz, da się rozebrać.

W mojej Z chyba nie było łożyska podpierającego korbkę.


Użytkownik Andru77 edytował ten post 28 styczeń 2014 - 08:09

  • Niedzielny lubi to

#4 OFFLINE   maicke82

maicke82

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1022 postów
  • Lokalizacjapałownia na Szuminie

Napisano 28 styczeń 2014 - 08:05

Jeśli kołowrotek w super stanie  to  warto , jeśli przelatany sporo to raczej cudów tymi łozyskami nie uzyskasz.



#5 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14826 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 28 styczeń 2014 - 08:51

Przy cenach tournamentow w dobrym stanie zastanowilbym sie 6 razy w inwestowanie w ta konstrukcje a dodatkowo jej tuning. 

ABS to ABS (plastik), a aluminium to aluminium (Tournament XiA).

Pozdrawiam

Guzu



#6 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 28 styczeń 2014 - 09:32

Kręcioł jest w całkiem dobrym stanie. Stąd moje pytanie czy jest sens inwestycji w dokładanie łożysk. Bardziej skłonny jestem do wymiany ew. tulei na łożyska (jeśli takowe występują w tym modelu). Nie znam się w ogóle na kołowrotkach Daiwy, jedyne jakie rozbierałem i tunningowałem to były stare czarne konstrukcje Shimano, gdzie tulejki teflonowe wymieniało się na łożyska. Czy w Emblemie jest podobnie? Konstrukcja jest przygotowana pod wymianę tulejek na łożyska, bez konieczności ingerencji w korpus (nawiercanie, rozwiercanie itp)?

Jeśli ma ktoś jakieś fotki wnętrza, gdzie widać mechanizm i możliwości jego tunningu (montażu łożysk), będę wdzięczny.

 

Jeszcze pytanie, czym różni się wersja Z od wersji X?


Użytkownik Żbiku edytował ten post 28 styczeń 2014 - 09:33


#7 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 969 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 28 styczeń 2014 - 20:10

Dawno swojego ZC nie rozkręcałem, bo cały rok leżał nieużywany, ale z tego, co pamiętam, ZC ma łożyska po obu stronach korby, inne malowanie, a do tego (w porównaniu z iA) rurkowy kabłąk.



#8 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:48

Czyli Z ma większą ilość łożysk niż X? Z tego co naliczyłem, to mój Z ma 4szt (2x podparcie korbki, 1x oś główna, 1x rolka kabłąka) + oporówka. Powyżej napisano, że ma też łożyskowany knob ale u mnie nie kręci się, jakby miał mieć łożysko (muszę go rozebrać i sprawdzić).

 

http://www.sl-planet...ad/00055047.pdf

Wg mnie łożyska to nr 21, 41, 61 i 64. Nie wiem jak 47 i 49?

Dodatkowo, na tym schemacie od Mefisto nie jest pokazane, że knob jest rozbieralny i ma łożysko.


Użytkownik Żbiku edytował ten post 29 styczeń 2014 - 09:55


#9 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1784 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:29

34 to łożysko, 47 i 49 to tulejki, knob z łożyskiem. Na schematach daiwa nie pokazuje że tam jest łożysko(knob) ale np taka Team Daiwa na  pudełku ma podaną liczbę łożysk uwzględniając tą w knobie jak i tą w szpuli, na schemacie nie ma że łożysko jest w szpuli i w knobie. Na oryginalnym schemacie Z ale iX ma korbę podpartą tyllko na jednym łożysku.W sumie ma 5 łożysk.Takie info jest na pudełku i schemacie, nie wiem jak jest w modelu ZC, ale kiedyś miałem w ręku ZC z pudełkiem i z tego co pamiętam też było info że młynek posiada 5 łożysk.



#10 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:43

Czy zatem można wymienić tulejki 47 i 49 na łożyska, bez konieczności przeróbek korpusu? Jakie rozmiary łożysk tam wchodzą?

W jaki sposób demontuje się knob, aby dostać się do łożyska? Wg mnie albo go tam nie ma, albo łożysko nie pracuje tak jak należy.

#11 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1784 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:55

By zdemontować knoba musisz wyjąć zatyczkę, ciężko idzie ale da radę jak ją wyciągniesz zobaczysz śrubkę, odkręcasz i masz już wszystko rozebrane. 

http://www.ebay.com/...=item2c7b6c0a46

na fotce masz taki przyrząd którym można wyjąć zatyczkę

Możliwe że łożysko jest bardzo zasyfione dlatego ciężko chodzi. W modelach gdzie knob jest nierozbieralny Daiwa robi cieniutką dziurkę przez którą można umyć środek knoba i nasmarować


Użytkownik Andru77 edytował ten post 29 styczeń 2014 - 19:00


#12 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 29 styczeń 2014 - 19:15

Sztywny, cienki drucik zagnij. 



#13 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 30 styczeń 2014 - 00:27

Knob zdemontowany przy użyciu specjalistycznego narzędzia w postaci zagiętego spinacza biurowego ;) (dzieki godski).
Faktycznie jest tam łożysko od strony zaślepki knoba. Wyczyscilem, przesmarowałem, teraz chodzi ciszej, choc na razie troche ciezej (przez smar).

Zastanawia mnie jedno, skoro nr 21, 41, 61 i 64 to łożyska, do tego Andru77 mowi, że jeszcze 34 (chyba, że ma na mysli oporówkę), to razem daje to 5szt. Do tego jedno w knobie, to już 6szt. To ile w koncu łożysk jest w tym kręciole?

Czy ktos ma schemat z opisem czesci (po angielsku) do tego modelu?

#14 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 styczeń 2014 - 00:48

Łożyska kulkowe to: 19,34,61,64 + jedno nie ujęte na schemacie czyli w knobie. 

+ oporówka. Czyli młynek 5+1. Dodac można bez problemu na wormie od strony rotora (pozycja 47) i tylko tam. Nie pamiętam, czy w knobie bez cięcia można dodać łożycho. 


Użytkownik godski edytował ten post 30 styczeń 2014 - 00:51


#15 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 styczeń 2014 - 00:51

Czy zatem można wymienić tulejki 47 i 49 na łożyska, bez konieczności przeróbek korpusu? Jakie rozmiary łożysk tam wchodzą?

W jaki sposób demontuje się knob, aby dostać się do łożyska? Wg mnie albo go tam nie ma, albo łożysko nie pracuje tak jak należy.

47 jak pisałem wyżej można. Jak chcesz, to zajrzę do zapisków i podam. 49 to podkładka. Ewentualnie zamiast poz. 50 mozna pokusić sie o łozycho , ale to już wyższa szkoła jazdy. Bez sensu. Cięcie.



#16 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 30 styczeń 2014 - 09:55

Łożyska kulkowe to: 19,34,61,64 + jedno nie ujęte na schemacie czyli w knobie. 

+ oporówka. Czyli młynek 5+1. Dodac można bez problemu na wormie od strony rotora (pozycja 47) i tylko tam. Nie pamiętam, czy w knobie bez cięcia można dodać łożycho. 

19 ok (myślałem, że 21 ale masz rację, że 19), 61 i 64 też ok (czyli obustronne podparcie korbki). Zastanawia mnie 34 (takie łożysko z kołnierzem?), bo wydaje mi się, że bardziej ze schematu kulkowe jest jako 41. No ale masz na pewno rację, bo je rozkręcałeś, a ja jeszcze nie.

 

Będę wdzięczny za podanie rozmiarówki tego łożyska w miejsce 47.

 

Dzięki wielkie za pomoc.



#17 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 30 styczeń 2014 - 10:10

Łożyska kulkowe to: 19,34,61,64 + jedno nie ujęte na schemacie czyli w knobie. 

+ oporówka. Czyli młynek 5+1. Dodac można bez problemu na wormie od strony rotora (pozycja 47) i tylko tam. Nie pamiętam, czy w knobie bez cięcia można dodać łożycho. 

Dla ciekawości znalazłem link do schematu (z opisem) Daiwy SS2-2500C http://www.nutterrod...0/ss2-2500c.PDF

Tu i 34 i 41 są opisane jako łożyska kulkowe i na schemacie wyglądają tak samo jak na schemacie Emblema Z2500C.

 

Podobnie w schemacie Emblema Z2500iA http://www.reelschem...00iA(98-25).pdf

Też jest obustronne podparcie piniona (łożyska nr 33 i 38)

 

Wychodzi na to, że Emblem Z2500C ma jednak oprócz oporowego jeszcze 6 łożysk (19, 34, 41, 61, 64, knob)


Użytkownik Żbiku edytował ten post 30 styczeń 2014 - 10:49


#18 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 styczeń 2014 - 11:34

Faktycznie. Ominąłem. 41 to również łożycho. Czyli 6+1



#19 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 30 styczeń 2014 - 11:54

I wszystko jasne, dzieki za pomoc!

 

Czekam, jak znajdziesz rozmiarówkę tego łożyska w miejsce 47.



#20 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 30 styczeń 2014 - 23:25

Tulejka w emblemowatych 1500/2000/2500 ma wymiary 3x5,5x2,5 i takie łożyska są nieznajdywalne.

Do 3000/3500 da się tam wsadzić typowe "wałkowe" 3x6x2,5 bo i tulejeczka  ma takie wymiary.

W mniejszych pozostają tylko lekko ryzykowne manewry powiększenia dziurki do 6mm (bo można lekko zwichrować osiowość wałka).

 

A tak w tematyce łozysk w emblemiszonach, to "pod koszem" zawsze masz dwa (jedno otwarte-dolne, drugie zamknięte-górne(w modelach C czyli z rurkowym kabłąkiem kołnierzowe czyli z flanszą), zawsze w rolce i zawsze po lewej stronie korby. I to daje nam 4+oporówka w Emblemach X iA, SS-II i S C. Następnie 5+oporowe (dochodzi piąte w knobie) mają Emblem Z iA, X-C, Team Daiwa-S CU.

Na sześciu nastrugane są Emblemy Z-C i Team Daiwy-S iA (mają podparte główne kółka po prawej stronie).

A na 7-8 łożyskach są wymajstrowane emblemokształtne Team Daiwki-S 2004 i 2506 bo tam dochodzą jeszcze łożyska pod szpulką i w samej szpulce... Amen.