Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy
#21 OFFLINE
Napisano 05 listopad 2010 - 08:43
A wiecie może jak jest z Suzuki dt 15. Jest ograniczone czy to już Max co tam jest ukryte?
#22 OFFLINE
Napisano 05 listopad 2010 - 08:59
#23 OFFLINE
Napisano 05 listopad 2010 - 09:01
Dokładnie tak. Robił to przy mnie spec od silników sportowych w zegrzyńskim WKS-ie. Mea culpa, że się dokładniej nie przyjrzałem. Generalnie chodziło o ograniczenie śiwatła kanału przepływu gazów - pytanie czy spalin, czy mieszanki paliwowo-powietrznej... Może faktycznie to pierwsze? Bo to drugie oznaczałoby grzebanie przy gaźniku, a tego sobie nie przypominam...
Bardzo ładnie opisał to kiedyś na multiplikatorze Krzychu Peresada.
Wymienił zwężkę na wylocie spalin. Koszt kilkunastu Euro a sprawa dotyczyła 6 konnej yamahy dwucylindrowej.
6-8 ten sam blok silnika i 9,9-15 jak jest w innym markach pojęcia nie mam.
- Lipek.Paweł lubi to
#24 OFFLINE
Napisano 05 listopad 2010 - 11:26
pomiedzy gaznikiem a cylindrem jest zmiejszona gardzielwinno byc np fi 30 a jest 20.
wydech -na rurce od wydechu jest zamontowany taki króciec/zawirowywacz/azeby spaliny wpadywały własnie w ten krócieć a dopiero pozniej w dal siną
albo w otwor rury wstawiany jest pierscien/dlawik,zmiejsza srednice wylotu /
i taki silnik ma 3 km
jezeli zamontujemy /zapomial jak sie to nazywa fachowo/ fi 30,
krociec obcinamy i zasliepamy,lub dementujemy pierscien to jest juz 5 km
mam skuterka i tak to wyglada.
mozna jeszcze wicisnac nawet do 15 -tu km ale to juz po wymianie cylindra i innych bajerow.
#25 OFFLINE
Napisano 05 listopad 2010 - 17:09
#26 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2012 - 11:56
Pozdrawiam
#27 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2012 - 13:05
Np... dokupić 2 konie ??
- Tomek88 lubi to
#28 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2012 - 14:11
#29 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2012 - 14:30
1. poszukaj zwęzki pod gaznikiem, jesli jest to ja usuń
2. jesli nie ma zweżki to znaczy ze gaznik potrzebny od 8km i intakepod gaznikiem jest wiekszy o jedną blaszke, to i jego nalezałoby wymienic.
3. jesli gazniki 6km=8km, intake sa takie same to ztłumienie jest na wydechu.
reasumując same koszty.
najlepiej to sprzedaj 6km i kup 9.9 to wtedy odczujesz róznice, bo miedzy 8 a 6 to za mała róznica
#30 OFFLINE
Napisano 26 kwiecień 2012 - 18:52
po prostu w wydech była wspawana rurka o mniejszej średnicy.
nic w gażniku nie musiałem zmieniać. koszt nowego wydechu w moim przypadku to 23usd.
pozdrówka
- Lipek.Paweł lubi to
#31 ONLINE
Napisano 27 kwiecień 2012 - 17:37
#32 OFFLINE
Napisano 27 kwiecień 2012 - 20:29
#33 ONLINE
Napisano 27 kwiecień 2012 - 21:26
Ale jeżeli komuś to pomoże pod tym adresem można znależć dane dotyczące prawie wszystkich silników zaburtowych Japan z kilkunastu ostatnich lat http://www.boats.net/parts/search/ Są tam numery katalogowe części, schematy ,rysunki i cenniki.
Po przestudiowaniu lektury stwierdziłem (oczywiscie po nr części) że jest to proste z silnikami DF4 i 5 i 6 oraz DF8 i 9.9 i td. Wygląda na to że z DF4 można nawet zrobić DF6, a z 8 9.9km. Ostateczna odpowiez trzeba uzyskac od fachowca, ja się tego nie podejmuje.
#34 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2012 - 16:34
Bardzo często w tych silnikach można zastosować bez większych przeróbek zwiększenie pojemności. Istnieją firmy specjalizujące się takich zabawach. Zabawach, bowiem trzeba być naprawdę pasjonatem i bardzo lubić akurat ten silnik by wydawać kasę na części, których koszt w rezultacie przekroczy wartość nowego mocniejszego silnika. No chyba, że ten nowy mocniejszy znowu okaże się za slaby i …
#35 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2012 - 09:57
zwiekszenie obietosci cylindra jest tylko poprzez rozszlifowanie..... do nadmiaru czyli maksymalny wymiar tłoka nadmiarowego plus tolerancja pasowania.
sle to i tak nie wiele wzmocni silnik.
sprzedaż i kupno motorku z wiecej HP
#36 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2012 - 10:09
#37 OFFLINE
Napisano 01 maj 2012 - 18:51
Operacji, jaką opisujesz nie można nazwać zwiększeniem pojemności cylindra. Jest to czynność, którą stosuje się w przypadku zużycia ścianek cylindra np. zatarcia pierścieni, porysowania cylindra…
I nazywano to remontem kapitalnym silnika bądź naprawą główną . Wykonanie jej w warunkach domowych z pewnością będzie bardziej skomplikowane .
Ponadto w dzisiejszych czasach to archaiczna metoda w przypadku tanich silników.
Pisząc o zwiększeniu pojemności a zarazem mocy silnika miałem na myśli wymianę bloku i tłoków na większe. Gotowe zestawy naprawcze, w których skład wchodzi blok cylindrowy, tłoki, pierścienie, sworznie z zabezpieczeniami... Kłopot w tym, iż szukałem po necie takiego sklepu i nie znalazłem . Wszystkie tego typu witryny oferują zestawy do 50cc i są to z reguły silniki skuterów czy motorynek.
Jest również inna metoda na zwiększenie pojemności i jednocześnie mocy a polega na wymianie korbowodów na dłuższe. W tym wypadku wstawić należy podkładkę miedzy karter a blok cyl.
Na temat zapłonu raczej nie będę pisał, bo z elektromechaniki byłem mizerny , ale wiem na pewno, że zastosowanie doskonalszego bloku zapłonowego wydatnie poprawia warunki spalania mieszanki a co za tym idzie ma wpływ dużo płynniejszą pracę silnika.
Dla kogoś, kto trochę dłubie w mechanice wymiana takich zespołów nie stanowi zadania ponad siły. Należy jednak przed zakupem komponentów upewnić się czy są właściwe rozmiarami i jakością. O kilka takich nowych gratów czasami potykam się w garażu .
#38 OFFLINE
Napisano 01 maj 2012 - 21:30
ponadto nie spotkałem cos takiego by miała tuningową częsc cylindrową.
nie chciałbym Cie urazic ale nie miałes doczynienia z silnikami od strony mechanicznej
#39 OFFLINE
Napisano 02 maj 2012 - 15:41
#40 OFFLINE
Napisano 04 maj 2012 - 11:23
Robi się rozwiert cylindra, wkłada większą tuleje cylindra, zmienia się oczywiście tłok z pierścieniami, reguluje się gaźnik (wymiana dysz albo i całego gaźnika) i już. Do tego zwiększenie stopnia kompresji, polerowanie dolotów itd itp a na koniec... pojawia się problem z wytrzymałością wału. Bo działają na niego zwiększone siły, niby można wymienić, ale to kolejne koszty i to związane ze zleceniami dla drogich firm, w drogim materiale, a zysk niewielki.
Jakby ktoś na prawdę się chciał w to bawić to tuleje i szlif zrobi w firmie autoszlif w Krakowie (dobrzy są!). Namiary na producenta tłoków i pierścieni też mogę podrzucić
IMHO tam gdzie da się tanio 'rozblokować' silnik, można to zrobić. Ale tuningowanie silnika ma sens dla frajdy, ekonomicznie to prawie zawsze porażka.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych