Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
417 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 09 wrzesień 2014 - 20:31

ja mam yamahe 9.9 km czterosuw 2006 dało by  rade odblokować na 15 :)



#42 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 09 wrzesień 2014 - 20:36

..nie kalkuluje się..to nie takie proste jak w  2T..


  • Szogo636 lubi to

#43 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 12 wrzesień 2014 - 01:26

Co do dlawienia to analogicznie do motocykli, wydech, dolot, dysze w gazniku i najgorsze modul zaplonowy ( bez wymiany nie da rady)

#44 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 13 wrzesień 2014 - 07:30

Jeszcze skrócenie skoku manetki lub możliwości uchylenia przepustnicy. Trzeba wziąć fishki i porównać każdy detal.

#45 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 18 wrzesień 2014 - 07:52

Wie ktoś czy da radę odblokować honde dwucylindrową z 6 na 8 km? Jak pływam samemu to fajnie chodzi w ślizgu ale jak doładuje gratów to już nie wejdzie w ślizg i tak może coś udało by się zrobić nie za wielkim kosztem. Bo na razie zmiana silnika raczej nie wchodzi w grę bo za dużo wydatków się szykuje...

#46 OFFLINE   pingvinas

pingvinas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaSochaczew
  • Imię:Giedrius

Napisano 18 wrzesień 2014 - 15:54

http://www.cro.pl/pr...-t27993-60.html



#47 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 30 wrzesień 2014 - 13:42

Bardzo ładnie opisał to kiedyś na multiplikatorze Krzychu Peresada.
Wymienił zwężkę na wylocie spalin. Koszt kilkunastu Euro a sprawa dotyczyła 6 konnej yamahy dwucylindrowej.
6-8 ten sam blok silnika i 9,9-15 jak jest w innym markach pojęcia nie mam.

Witam ,sam aktualnie jestem na rozdrożu przed zakupem silnika do nowej łajby. Czytając posty oraz szperając w specyfikacji silników YAMAHA zauważyłem zgoła inne dane.

Yamaha w tej chwili (przynajmniej w specyfikacji) pokazuje że 8 i 9,9 to te same bloki i silniki oraz 15 i 20 to ten sam blok, dotyczy to specyfikacji po 2010r i obecne , ale nie wiem jak było wcześniej ????


Użytkownik miramar69 edytował ten post 30 wrzesień 2014 - 13:50

  • Lipek.Paweł lubi to

#48 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 30 wrzesień 2014 - 19:02

Próżno szukam w internecie jakieś info odnośnie odblokowania yamahy 4km 2suw 1996 rok. Może ktoś coś pomoże :)



#49 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 30 wrzesień 2014 - 20:11

Mariusz, prawisz o 4t.. w 2T było inaczej...



#50 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 30 wrzesień 2014 - 20:13

Wiem Patryk że w 2T było inaczej ale chodziło mi o 4T


  • Wojtasz lubi to

#51 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 30 wrzesień 2014 - 22:04

..z tego co kojarzę, a miałem 2 jamki sprzed 2010, było podobnie...tylko inne pojemności przy danych mocach...



#52 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 październik 2014 - 07:05

Jak się dopiero kupuje to najtaniej jest kupić mocniejszy silnik, niż kupować słabszy i rzeźbić (zwłaszcza jak się nie ma w tym doświadczenia).



#53 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 01 październik 2014 - 09:45

Witam, tak z nudów postanowiłem zebrać kila podstawowych danych czołowych producentów silników zaburtowych i zestawić je dla zobrazowania 

(mowa o 4T po 2100r i obecnych) :

 

SUZUKI :     MOC- 9,9/15/20 ; POJ- 327/327/327 ; WAGA- 44/49/50

YAMAHA:   MOC- 9,9/15/20 ; POJ- 212/362/362 ; WAGA- 44/55/55

HONDA:      MOC- 10/15/20 ; POJ- 222/350/350 ; WAGA- 45/50/50

TOHATSU:  MOC- 9,8/15/20 ; POJ- 209/351/351 ; WAGA- 42/55/55

 

 

 

 

 

 

 


Użytkownik miramar69 edytował ten post 01 październik 2014 - 12:41


#54 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 październik 2014 - 11:47

Tośka 15/20 ma 351cc



#55 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 październik 2014 - 12:30

Witam, tak z nudów postanowiłem zebrać kila podstawowych danych czołowych producentów silników zaburtowych i zestawić je dla zobrazowania 

(mowa o 4T po 2100r i obecnych) : 

 

Wystarczy że dławienie będzie na CDI albo będzie różna średnica zaworu i masa się nie zmieni, a moc może ulec zmianie. Praktycznie porównanie mas i pojemności nie gwarantuje łatwej i taniej modyfikacji/odblokowania.



#56 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 01 październik 2014 - 12:35

Tośka 15/20 ma 351cc

Paweł masz racje , oparłem się na danych katalogowych i tam była pomyłka . Po sprawdzeniu w innych źródłach jest 351cm3 dla mocy 15/20 kM


  • Jaroch lubi to

#57 ONLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4978 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 01 październik 2014 - 12:45

Wystarczy że dławienie będzie na CDI albo będzie różna średnica zaworu i masa się nie zmieni, a moc może ulec zmianie. Praktycznie porównanie mas i pojemności nie gwarantuje łatwej i taniej modyfikacji/odblokowania.

Wszystko się zgadza , chciałem uchwycić porównanie moc/pojemność/waga jak to wygląda u tych producentów. Nie zagłębiałem się w szczegóły typu dodatkowy osprzęt , długość stopy i itd. Jest to uśrednione do najprostszego silnika . ;)



#58 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 październik 2014 - 21:07

W przypadku wtrysku sprawa jest trudna, bo trzeba przeprogramować ECU, w przypadku gaźnika przebudować/zmienić gaźnik i ewentualnie zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu. Wszystko zależy od wyobraźni producenta. Ale przy odrobinie wiedzy można powalczyć.



#59 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 03 październik 2014 - 07:57

Można, ale z tego co widzę to zakup wygląda tak że ludzie biorą słabsze "bo to taki sam jak mocniejszy, się odblokuje, w internecie jest na pewno jak to zrobić", a później serwis im uświadamia że to nie jest hopsiup, że części kosztują, robota i że taniej będzie sprzedać i kupić mocniejszy albo pływać na tym co się ma. A w internecie też niewiele danych, wbrew pozorom (znaczy ogólnych jest dużo, ale konkretów....).

Napisałem powyższe żeby się ktoś nie napalił jak szczerbaty na suchary ;)



#60 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 03 październik 2014 - 11:27

No tak, oczywiście jak kupujemy silnik z myślą o przeróbce, to trzeba sprawdzić, które modele są podatne, bo może się okazać, że ostatecznie taniej jest kupić 20 zamiast 15.


Użytkownik psulek edytował ten post 03 październik 2014 - 11:27





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych