ja mam yamahe 9.9 km czterosuw 2006 dało by rade odblokować na 15
Dławione silniki i odblokowywanie / zwiększanie mocy
#41 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2014 - 20:31
#42 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2014 - 20:36
..nie kalkuluje się..to nie takie proste jak w 2T..
- Szogo636 lubi to
#43 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2014 - 01:26
#44 OFFLINE
Napisano 13 wrzesień 2014 - 07:30
#45 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2014 - 07:52
#46 OFFLINE
#47 ONLINE
Napisano 30 wrzesień 2014 - 13:42
Bardzo ładnie opisał to kiedyś na multiplikatorze Krzychu Peresada.
Wymienił zwężkę na wylocie spalin. Koszt kilkunastu Euro a sprawa dotyczyła 6 konnej yamahy dwucylindrowej.
6-8 ten sam blok silnika i 9,9-15 jak jest w innym markach pojęcia nie mam.
Witam ,sam aktualnie jestem na rozdrożu przed zakupem silnika do nowej łajby. Czytając posty oraz szperając w specyfikacji silników YAMAHA zauważyłem zgoła inne dane.
Yamaha w tej chwili (przynajmniej w specyfikacji) pokazuje że 8 i 9,9 to te same bloki i silniki oraz 15 i 20 to ten sam blok, dotyczy to specyfikacji po 2010r i obecne , ale nie wiem jak było wcześniej ????
Użytkownik miramar69 edytował ten post 30 wrzesień 2014 - 13:50
- Lipek.Paweł lubi to
#48 OFFLINE
Napisano 30 wrzesień 2014 - 19:02
Próżno szukam w internecie jakieś info odnośnie odblokowania yamahy 4km 2suw 1996 rok. Może ktoś coś pomoże
#49 OFFLINE
Napisano 30 wrzesień 2014 - 20:11
Mariusz, prawisz o 4t.. w 2T było inaczej...
#50 ONLINE
Napisano 30 wrzesień 2014 - 20:13
Wiem Patryk że w 2T było inaczej ale chodziło mi o 4T
- Wojtasz lubi to
#51 OFFLINE
Napisano 30 wrzesień 2014 - 22:04
..z tego co kojarzę, a miałem 2 jamki sprzed 2010, było podobnie...tylko inne pojemności przy danych mocach...
#52 OFFLINE
Napisano 01 październik 2014 - 07:05
Jak się dopiero kupuje to najtaniej jest kupić mocniejszy silnik, niż kupować słabszy i rzeźbić (zwłaszcza jak się nie ma w tym doświadczenia).
#53 ONLINE
Napisano 01 październik 2014 - 09:45
Witam, tak z nudów postanowiłem zebrać kila podstawowych danych czołowych producentów silników zaburtowych i zestawić je dla zobrazowania
(mowa o 4T po 2100r i obecnych) :
SUZUKI : MOC- 9,9/15/20 ; POJ- 327/327/327 ; WAGA- 44/49/50
YAMAHA: MOC- 9,9/15/20 ; POJ- 212/362/362 ; WAGA- 44/55/55
HONDA: MOC- 10/15/20 ; POJ- 222/350/350 ; WAGA- 45/50/50
TOHATSU: MOC- 9,8/15/20 ; POJ- 209/351/351 ; WAGA- 42/55/55
Użytkownik miramar69 edytował ten post 01 październik 2014 - 12:41
#54 OFFLINE
Napisano 01 październik 2014 - 11:47
Tośka 15/20 ma 351cc
#55 OFFLINE
Napisano 01 październik 2014 - 12:30
Witam, tak z nudów postanowiłem zebrać kila podstawowych danych czołowych producentów silników zaburtowych i zestawić je dla zobrazowania
(mowa o 4T po 2100r i obecnych) :
Wystarczy że dławienie będzie na CDI albo będzie różna średnica zaworu i masa się nie zmieni, a moc może ulec zmianie. Praktycznie porównanie mas i pojemności nie gwarantuje łatwej i taniej modyfikacji/odblokowania.
#56 ONLINE
Napisano 01 październik 2014 - 12:35
Tośka 15/20 ma 351cc
Paweł masz racje , oparłem się na danych katalogowych i tam była pomyłka . Po sprawdzeniu w innych źródłach jest 351cm3 dla mocy 15/20 kM
- Jaroch lubi to
#57 ONLINE
Napisano 01 październik 2014 - 12:45
Wystarczy że dławienie będzie na CDI albo będzie różna średnica zaworu i masa się nie zmieni, a moc może ulec zmianie. Praktycznie porównanie mas i pojemności nie gwarantuje łatwej i taniej modyfikacji/odblokowania.
Wszystko się zgadza , chciałem uchwycić porównanie moc/pojemność/waga jak to wygląda u tych producentów. Nie zagłębiałem się w szczegóły typu dodatkowy osprzęt , długość stopy i itd. Jest to uśrednione do najprostszego silnika .
#58 OFFLINE
Napisano 02 październik 2014 - 21:07
W przypadku wtrysku sprawa jest trudna, bo trzeba przeprogramować ECU, w przypadku gaźnika przebudować/zmienić gaźnik i ewentualnie zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu. Wszystko zależy od wyobraźni producenta. Ale przy odrobinie wiedzy można powalczyć.
#59 OFFLINE
Napisano 03 październik 2014 - 07:57
Można, ale z tego co widzę to zakup wygląda tak że ludzie biorą słabsze "bo to taki sam jak mocniejszy, się odblokuje, w internecie jest na pewno jak to zrobić", a później serwis im uświadamia że to nie jest hopsiup, że części kosztują, robota i że taniej będzie sprzedać i kupić mocniejszy albo pływać na tym co się ma. A w internecie też niewiele danych, wbrew pozorom (znaczy ogólnych jest dużo, ale konkretów....).
Napisałem powyższe żeby się ktoś nie napalił jak szczerbaty na suchary
#60 OFFLINE
Napisano 03 październik 2014 - 11:27
No tak, oczywiście jak kupujemy silnik z myślą o przeróbce, to trzeba sprawdzić, które modele są podatne, bo może się okazać, że ostatecznie taniej jest kupić 20 zamiast 15.
Użytkownik psulek edytował ten post 03 październik 2014 - 11:27
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych