Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Wędkarski Świat 1/2014 scan artykułu.


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 OFFLINE   banita800

banita800

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 343 posts
  • LokalizacjaDąbrowa

Posted 07 July 2014 - 15:25

Witam panowie potrzebuje pomocy a mianowicie szukam artykułu naszego forumowego Rózgasia.Chodzi mi o artykuł ze str 68 z numeru 1/2014 Wędkarskiego Świata temat przewożenie pontonu.
ps.miałem ten numer ale prawdopodobnie żonka posprzątała jak ktoś chce pomóc to podaje email
mazi800@wp.pl
Dziękuje.

#2 OFFLINE   rózgaś

rózgaś

    Znowu....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,121 posts

Posted 07 July 2014 - 16:03

A co chciałeś wiedzieć. Znam gościa, moze pomoże :-)

 

Attached File  IMG_1082.JPG   75.89KB   8 downloads

Coś tam się wozi :-)


Edited by rózgaś, 07 July 2014 - 16:12.


#3 OFFLINE   banita800

banita800

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 343 posts
  • LokalizacjaDąbrowa

Posted 07 July 2014 - 16:40

Krzysztof chodzi mi o ten twój artykuł,przeglądałem go kiedyś pobieżnie a teraz amba.
Dajesz tam jakiś bagażnik dachowy czy centralnie na blache tzn dach ?

#4 OFFLINE   rózgaś

rózgaś

    Znowu....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,121 posts

Posted 07 July 2014 - 16:55

W pryszczu, czyli tym który widać na foto, którego i tak kiedyś zrzuce w przepaść nie daję nic. dach zmatowił się, bo cioram podłogą po nim. w drugim, bardziej rodzinnym kombi używam uniwersalnego bagażnika dachowego opatulonego gąbkami do izolacji rur.


  • banita800 likes this

#5 OFFLINE   rózgaś

rózgaś

    Znowu....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,121 posts

Posted 07 July 2014 - 17:33

możesz jeszcze przykleić przezroczystą naklejkę podwójną na cały dach lub miejsce styku.



#6 OFFLINE   banita800

banita800

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 343 posts
  • LokalizacjaDąbrowa

Posted 07 July 2014 - 18:15

możesz jeszcze przykleić przezroczystą naklejkę podwójną na cały dach lub miejsce styku.

Mam staruszka na ryby to zainstaluje ponton na dachu.
Jak z policją nie marudzą na taki widok?

#7 OFFLINE   rózgaś

rózgaś

    Znowu....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,121 posts

Posted 07 July 2014 - 18:56

Jeszcze NIGDY w 3 lata nie zatrzymali mnie o to. Raz mnie gonili bo przysypiałem jak wracałem znad morza. Powiedzieli ze jakiś ormo zadzwonił że pijany jadę. Ale o ponton nie pytali. Natłukłem tysiące kilometrów z obcym na dachu. Z reguły mijam patrol z rozdziawionyni buziami i wyrazem what the fuck. Pozdrawiam wyrozumiałych :-)

 

 

Tylko pasy spinaj w aucie.


Edited by rózgaś, 07 July 2014 - 18:56.

  • banita800 likes this

#8 OFFLINE   banita800

banita800

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 343 posts
  • LokalizacjaDąbrowa

Posted 12 July 2014 - 07:51

Panowie pomożecie?

#9 OFFLINE   Majo

Majo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,095 posts

Posted 12 July 2014 - 08:27

Napisz do Rózgasia na PW, a pewnie Ci pomoże:) Kto lepiej wie o szczegółach jak nie on :)



#10 OFFLINE   spy

spy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,309 posts

Posted 12 July 2014 - 09:10

Jak już Cię zatrzymają to jedni się pytają czy dobrze przymocowany ponton jest, inni każą dmuchać.

 

Art. 61.

1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

  1. nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;
  2. nie naruszał stateczności pojazdu;
  3. nie utrudniał kierowania pojazdem;
  4. nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.

3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.

4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.

5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

  1. ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;
  2. ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;
  3. ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

7. Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

  1. ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;
  2. ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;
  3. ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1 000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;
  4. ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem uzyskania zezwolenia.


Edited by spy, 12 July 2014 - 09:13.

  • banita800 likes this