Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Suzuki DT6 163ccm 1993


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Riverman

Riverman

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 83 postów
  • LokalizacjaLubuskie

Napisano 20 sierpień 2014 - 20:39

Witam.W tym roku wszedłem w posiadanie wyżej wymienionego silnika.Silnik jest jak nowy i pomyślałem ,że trochę w niego zainwestuję,mianowicie postanowiłem przerobić go na 8-mio konny.Szukałem tu i ówdzie informacji na temat przeróbek w większości na niemieckich forach.Na polskich informacji brak.Są to w większości informacje sprzed wielu lat stąd brak kontaktu z user'ami.Informacje które sie powtarzają to gaźnik i ansaugflansch-kołnierz wlotowy(?).Proszę o pomoc może ktoś wie jakie części powinienem zamówić.Ponoć można zyskać do 60% mocy.Dziekuję i pozdrawiam

#2 OFFLINE   Forecast

Forecast

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2011 postów
  • LokalizacjaZadupie
  • Imię:J
  • Nazwisko:P

Napisano 20 sierpień 2014 - 20:57

Przerabiałem ten temat. Ciężko o fachowca. Lepiej kupić 10 km.



#3 OFFLINE   Riverman

Riverman

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 83 postów
  • LokalizacjaLubuskie

Napisano 20 sierpień 2014 - 21:10

Jakoś sobie poradzę.Wiem,że gaźnik(ok 250 euro nowy) na pewno nie wiem jak z resztą części.Kupić nowy nie ma problemu wezmę 20 konną i będę fruwał ale chciałbym się trochę pobawić i zobaczyć jaka będzie różnica

#4 OFFLINE   Forecast

Forecast

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2011 postów
  • LokalizacjaZadupie
  • Imię:J
  • Nazwisko:P

Napisano 20 sierpień 2014 - 21:28

Swego czasu miałem taki sam plan. Do wymiany dysza w gaźniku i wylot spalin ale odpuściłem gdy napatoczyło się 10 km.

 

Powodzenia



#5 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 21 sierpień 2014 - 09:32

W gaźniku pewnie wystarczy wymiana dysz, a ten kołnierz wlotowy to na 99% po prostu rodzaj kryzy grubości cienkiej blaszki ograniczającej wlot. Jak odkręcisz gaźnik od cylindra to go powinieneś zobaczyć. Jeśli go nie ma to może być zwężka na wylocie (no ale skoro piszą że na wlocie to właśnie tam, albo czasami przed wlotem do gaźnika).



#6 OFFLINE   Riverman

Riverman

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 83 postów
  • LokalizacjaLubuskie

Napisano 21 sierpień 2014 - 16:44

Sprawdzę tylko czy gaźnik w 6 i 8 jest taki sam na forach pisali o całych gaźnikach.Jak będę miał części na pewno zamieszczę zdjecia z przeróbek.Dzieki za podpowiedzi.pozdrawiam

#7 OFFLINE   p_krolik

p_krolik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • LokalizacjaŁÓDŻ

Napisano 28 sierpień 2014 - 22:55

witam. dyszą lub gażnikiem mocy nie podniesiesz.poszukaj strony o podnoszeniu mocy w silnikach 2T.nie jest to prosta sprawa ale do zrobienia.1. zrobić pełny wał.2.organki twardsze listki.3.podpiłować okna.4.splanować głowice 5.przyśpieszyć zapłon.6.gażnik lub dysza do 8 km.po takich zabiegach możesz się pokusić i zmienić śrube na szybkom.dalej chcesz przeróbek?pozdrawiam królik.



#8 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6204 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 29 sierpień 2014 - 07:16

Myślę, że jest duża różnica między podnoszeniem mocy do 8KM w silniku, który nominalnie ma 6, a w silniku, który nominalnie ma 8 a został w prosty sposób zdławiony do 6 ;) Pamiętam że ten drugi case dotyczył starej Yamachy 9.9 i 15KM. Jak jest w tym przypadku - nie wiem.



#9 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 29 sierpień 2014 - 07:16

Jemu nie chodzi o tuning tylko o usunięcie fabrycznego kastrowania.



#10 OFFLINE   Tomek88

Tomek88

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3209 postów
  • LokalizacjaGrójec
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Zienkiewicz

Napisano 29 sierpień 2014 - 08:07

Staję przed podobnym dylematem. Mam yamaszkę 4km 1996 i chciałbym z niej zrobić 6, podobno ta sama śpiewka tylko udrutowany jest a to te same silniki.



#11 OFFLINE   p_krolik

p_krolik

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 postów
  • LokalizacjaŁÓDŻ

Napisano 31 sierpień 2014 - 23:11

w 2t bardzo ważny jest wydech.w silniku zaburtowym wydech jest przez noge prosto do wody.tam nie ma zadnej kryzy która ma dławić żeby silnik 6 km miał 8 km.bez drastycznej ingerencji nic nie osiągniesz.założysz dyszę lub gażnik to się będzie zalewał.ja przerobiłem tak yamahę  5 km teraz pływa ok.



#12 OFFLINE   filser

filser

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1064 postów
  • Lokalizacjamazowsze
  • Imię:Piotr

Napisano 07 lipiec 2019 - 11:29

U

Użytkownik filser edytował ten post 07 lipiec 2019 - 11:30


#13 OFFLINE   Mordeo

Mordeo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 07 lipiec 2019 - 13:00

Ja mam dt 8 i jest to zarąbiasty silnik. Sam na Warcie (z ekwipunkiem) w łódce Linder Fishing 440 23 km/h pod prąd - z pradem 29 km/h.

Lekki. Pali od strzała.



#14 OFFLINE   noidemm

noidemm

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 17 kwiecień 2025 - 13:39

Pozwolę sobie odkopać kotleta może komuś się przyda:

W 8 jest inny gaźnik ma dużo szerszy wylot i samo przewiercenie podstawy nic nie da.

Trzeba wymienić gaźnik i podstawę gaźnika.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych