Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Problem z silnikiem neraus 46


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 30 październik 2014 - 02:12

Jak w temacie problem z biegami w rzeczonym silniku. Działa 2 ,4 i 5 oraz 3 do tyłu. Co może być przyczyną ?? Przełącznik biegów ?? Czy coś innego...

#2 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 30 październik 2014 - 06:59

Raczej tak.Najlepiej je wypierniczyć i kupić maxymizer z płynną regulacją obrotów.



#3 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 30 październik 2014 - 07:01

No tak tylko to już koszt jest... a silnik juz trochę ma... przełącznik kosztuje 70 dych... ale nie wiem czy to jego wina... słyszałem też o jakichś cewkach ?? Ogólnie można też pływać na tych biegach które są dostępne.

#4 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 30 październik 2014 - 13:15

Jakich znowu k-wa cewkach? Kazdy silnik elektryczny do lodki ma regulacje przez zmiane rezystancji w obwodzie wirnika przez przelacznik nie ma tam zadnych cewek.Za te 70 dych mozesz miec "maxymizer" zewnetrzny. Jak jestes zainteresowany PW

#5 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1962 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 30 październik 2014 - 18:58

crizz100, on 30 Oct 2014 - 12:15, said:

Jakich znowu k-wa cewkach? Kazdy silnik elektryczny do lodki ma regulacje przez zmiane rezystancji w obwodzie wirnika przez przelacznik nie ma tam zadnych cewek.Za te 70 dych mozesz miec "maxymizer" zewnetrzny. Jak jestes zainteresowany PW

Rozbierz silnik (a w zasadzie pędnik) i za szczotkotrzymaczem zobaczysz zalane cewki z których wyprowadzone są przewody  ;) . Przynajmniej w Minn Kotach które są na przełączniku a jak jest w tych innych dziwnych to nie wiem ale pewnie podobnie. Silniki z maxximizerem w tym miejscu są puste.

Załączony plik  2300132.jpg   48,24 KB   9 Ilość pobrań

Można też policzyć ilość połączeń na przełączniku i zastanowić do czego one są.


Użytkownik Paprykarz edytował ten post 30 październik 2014 - 19:04


#6 OFFLINE   prezes77

prezes77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 257 postów
  • Lokalizacjabieszczady
  • Imię:Artur

Napisano 30 październik 2014 - 19:17

Rozkręć "czapę" i zobaczysz na 99% wytopienie na przełączniku.Przerabiałem to trzy razy i ...zmieniłem silnik.



#7 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 30 październik 2014 - 19:28

no jak by to było to wytpoienie to nie problem, bo wymiuenię przełącznik i ma być... :D



#8 OFFLINE   prezes77

prezes77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 257 postów
  • Lokalizacjabieszczady
  • Imię:Artur

Napisano 30 październik 2014 - 19:37

Dokładnie, tylko ze ja musiałem wymienić trzy razy w ciągu dwóch miesięcy :)



#9 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 30 październik 2014 - 20:02

Mam jeszcze 36 na zapas ostatecznie

#10 OFFLINE   Bass-74

Bass-74

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 187 postów
  • LokalizacjaNB
  • Imię:Mariusz

Napisano 30 październik 2014 - 21:39

mam też taki silnik tylko mocniejszy, miał podobne objawy, a przyczyną był przełącznik zmiany biegów. Serwis wymienił na nowy, pracował bardzo krótko i ponownie to samo. Znowu wizyta w serwisie, zamontowano maximizer bo podobno uszkodzeniu uległa także właśnie cewka. 2 lub 3 lata po serwisie i narazie pracuje bez zastrzeżeń, nadal pozostaje badziewnym chinolkiem, ale na wiosłach dymać już nie trzeba ;-)
  • Tomasz eS lubi to

#11 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 30 październik 2014 - 22:42

Mialem przyjemnosc rozbierac silnik i moim zdaniem jest to rezystor a nie cewka. Bo niby w jakim celu tam by miala byc cewka?

#12 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 30 październik 2014 - 22:56

Jest to silnik pradu stalego, wiec jest to rezystor albo inaczej element rezystancyjny dlatego ze w obwodach pradu stalego mamy tylko rezystancje. I kazdy element rozpatrujemy jako rezystancje, kolega mowi o cewce pewnie dlatego ze ma ona taki ksztalt i tu racja.
"Silniki z maxximizerem w tym miejscu są puste."
Bo tam jest regulacja wypełnieniem impulsu, wiec rezystor jest niepotrzebny

Użytkownik crizz100 edytował ten post 30 październik 2014 - 23:15


#13 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1962 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 31 październik 2014 - 08:23

Pewnie masz rację. 



#14 OFFLINE   Fugazi

Fugazi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 193 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Michał

Napisano 31 październik 2014 - 09:14

Mam ten sam problem ze swoim Motor Guidem. Te przełączniki konstrukcją przypominają stare kołchoźniki co kiedyś po wsiach na ścianach wisiały. Ja swój rozebrałem ( choć nierozbieralny ) coś tam poczyściłem, blaszki popodginałem i na razie działa. Ale to metoda doraźna. Kupno nowego raczej nie ma sensu, bo wytrzyma 1 - 2 miesiące. Jedynym rozsądnym wyjściem jest założenie maximzera, choć to spory koszt.



#15 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 31 październik 2014 - 09:36

Dzikie warto spróbować

#16 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 08 listopad 2014 - 18:47

Panowie problem rozwiązany. Kupiłem nowego nerausa 62 lb.... a to dzięki swietnemu podejściu serwisu do mojego problemu.... czekam na testy....

#17 OFFLINE   mirkus

mirkus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 110 postów

Napisano 10 listopad 2014 - 18:03

Pływam na silniku NERAUS już około 6 lat , oczywiście z kiloma naprawami po drodze . Był wymieniany przełącznik biegów ,przy kolejnej zamontowali płynną regulację a na koniec na kilka dni przed upływem gwarancji wyminili mi całe bebechy w silniku zapewniając że jeśli by coś się jeszcze z nim działo ,nawet po terminie gwarancji to żeby dać znać naprawią to gratis. Przepływałem cały sezon i na szczęście jest OK .Produkt żeczywiście chiński ale z dobrym ,miłym i profesjonalnie nastawienionym serwisem do klienta . Polecam www.odplyniesz.pl
  • Tomasz eS lubi to

#18 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8530 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 10 listopad 2014 - 18:09

U nich właśnie kupiłem.

#19 OFFLINE   Łukasz90

Łukasz90

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 192 postów

Napisano 29 październik 2024 - 22:58

Wiem znowu odkopuje temat.

Panowie w moim silniku non stop ( średnio raz na sezon max co dwa sezony) palił przełącznik.  Zwykle chodził do końca wyprawy pięknie i gdy  chciałem wypłynąć na nastepną innego dnia to nie działał .Tak też było ostatnio , tyle ,ze działał poczatkowo tylko 5 bieg ( albo 4 jeszcze ?) i wszystkie wsteczne , potem tylko 5 i po tym jak odpłynąłem troche od brzegu to i 5 przestała działać , tylko wsteczne zostały. Wymieniłem przełącznik (mam ich zapas w razie W) bo faktycznie złom , ale silnik nadal tylko chodzi na 5 biegu i ma 3 wsteczne. Przeglądnąłem z grubsza wszystko i jest ok. Gdzie szukać uszkodzenia ma ktoś jakieś pomysły ?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych