Dwa akumulatory - jeden silnik elektryczny
#41 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 22:38
#42 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 22:46
#43 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 22:46
Jeden ma 13.7 a drugi 13.2 z tego co pamiętam
13,7 V kilka godzin po naładowaniu ???? Przerzuciłem już kilka aku do łódek i żaden tyle nie miał.
#44 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 22:46
Kurde jak się skończy cykl ładowania sprawdzę raz jeszcze.... mam to zrobić od razu ??
Użytkownik Tomasz eS edytował ten post 20 listopad 2014 - 22:49
#45 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 23:04
Nie. Po 3-4 godzinach. Jak mierzyłeś tuż po ładowaniu to mogło tyle być.
#46 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 23:05
#47 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 23:05
#48 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 23:26
Najbezpieczniej ładuj każdy aku osobno i wtedy jest cacy. Zwłaszcza jak masz "inteligentną" ładowarkę.
A na łódce spinaj razem. Dobrze też jest jak akumulatory które łączysz są w miarę równo naładowane a nie jeden 20% a drugi 70%.
Sam używam 2 a czasem 3 aku Agm spiętych razem. Co do napięcia to w zależności od producenta napięcie po ładowaniu może być różne. Najwyższe z tych które miałem miały aku OPTIMA. Łączenie razem wpływa na to że akumulatory lepiej oddają prąd bo jest on mniejszy, przez co zwiększa się ich wydajność w przypadkach ekstremalnych nawet o 20-30 procent (sprawdzone) i zwiększa się żywotność samych akumulatorów.
Nie zostawiaj też spiętych aku razem na dłużej bo może to prowadzić do szybszego ich samo rozładowania. A zwłaszcza jak są to różne akumulatory.
#49 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 23:47
Spinanie akumulatorów razem to bardzo dobry pomysł.
Trzeba tylko uważać, żeby w momencie spinania oba aku miały zbliżone napięcie, bo inaczej z jednego do drugiego popłynie prąd, który może być bardzo duży i niebezpieczny dla obu akumulatorów.
Dlatego żeby uniknąć takich sytuacji bezpieczniej byłoby ładować je spięte i rozładowywać spięte, a rozpinać tylko na czas przenoszenia kiedy nie bierzemy z nich prądu i ich napięcia pozostaną podobne do czasu ponownego spięcia.
#50 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2014 - 23:51
Dzięki za sugestie . Właśnie je ładuje spiete prądem 2A ... spisane będą tylko do pływania . Aku zawsze na wyjazd naładowane na 100%...
Kurrrrr zezwolił by na pływania u nas na spalanie i nie było by problemu.... a tak człowiek musi kombinować jak koń pod górkę
#51 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 01:13
Użytkownik psulek edytował ten post 21 listopad 2014 - 01:14
#52 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 01:42
Dzięki za sugestie . Właśnie je ładuje spiete prądem 2A ... spisane będą tylko do pływania . Aku zawsze na wyjazd naładowane na 100%...
Kurrrrr zezwolił by na pływania u nas na spalanie i nie było by problemu.... a tak człowiek musi kombinować jak koń pod górkę
Trzeba bylo brac silnik 24V i bys plywal "prawie" jak na spalinie
#53 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 08:19
Końcówki zaciśnięte na konektorach i dodatkowo zaizolowane.Wystarczy 16mm. Przy 25mm tej długości i prądzie 60A zyskasz raptem 0,12v (1%). Gra nie warta świeczki. Lepiej dobrze zarób końcówki.
Ps ciekawe o ile można by bezpiecznie podkręcić napiecie na silnik.
Chociaż i tak nie mam co narzekać. We dwóch na pontonie , 2 aku,kupa sprzętu. , prędkość 14 km/h (o ile GPS nie kłamie )
Użytkownik Tomasz eS edytował ten post 21 listopad 2014 - 08:19
#54 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 08:37
Końcówki zaciśnięte na konektorach i dodatkowo zaizolowane.
Ps ciekawe o ile można by bezpiecznie podkręcić napiecie na silnik.
Chociaż i tak nie mam co narzekać. We dwóch na pontonie , 2 aku,kupa sprzętu. , prędkość 14 km/h (o ile GPS nie kłamie )
Chyba z halnym w plecy
- prezes77 lubi to
#55 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 08:40
#56 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 08:45
A właśnie nie... pogoda bez wiatru.... sruba 3 łopatki.
to zmień Gps-a. Albo silnik masz dziwny albo ja swoje miałem bardzo wolne lub waga nie przekracza 15 kg twoja, szpejów i kolegi.
#57 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 08:47
#58 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 08:48
A jakie silniki miałeś ?? Plywales na 62 ??to zmień Gps-a. Albo silnik masz dziwny albo ja swoje miałem bardzo wolne lub waga nie przekracza 15 kg twoja, szpejów i kolegi.
Producent podaje prędkość prędkość 18 km/h w jedna osobę i warunkach "czystych"
Użytkownik Tomasz eS edytował ten post 21 listopad 2014 - 08:50
#59 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 09:15
A jakie silniki miałeś ?? Plywales na 62 ??
Producent podaje prędkość prędkość 18 km/h w jedna osobę i warunkach "czystych"
Tomasz, a podał jeszcze na jakim pływadle? Bo to czysty bełkot. Jak założę ten silnik do łodzi 1500kg to też popłynę 18km/h? Jak się spotkamy nad Soliną czy Myczkowcach to chętnie przetestuje ten wynalazek.
A ile ci pływał ponton na poprzednim silniku 36lb?
#60 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2014 - 09:16