Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Ale niespodzianka! Shimano Japan's Aldebaran


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 07 wrzesień 2009 - 09:59

Ciekawy i dokładny test z TT:

http://www.tackletou...oaldebaran.html

#2 OFFLINE   dawid_

dawid_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 623 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Dawid

Napisano 07 wrzesień 2009 - 20:28





http://www.tackletour.com/images3/picshimanoaldebaran07.jpg

Takie ryby to bym z przyjemnością łowił i na Abu C3. Aldebaran jaki by piękny nie był, nie osłodzi polskiej mizeroty. To wisienka na tort. Tortu jednak nie ma..

I jeszcze mała dygresja dla polskich łowców onanizujących się TT: Ten pan trzyma kij w zębach tyko dlatego, że nie ma go gdzie odłożyć. Serio!

#3 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 07 wrzesień 2009 - 20:36

I jeszcze mała dygresja dla polskich łowców onanizujących się TT:

@dawid_

Powstrzymaj się od komentarzy/zachowaj swój język dla siebie. :(

#4 OFFLINE   Pablos

Pablos

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 192 postów
  • LokalizacjaGryfice

Napisano 07 wrzesień 2009 - 22:22

.

The Aldebaran's main gear is a very lightweight Aluminum Alloy bringing to question the long term viability of this reel's main gear.

Czy na prawdę odchudzanie multika w tej części jest aż tak potrzebne??

Załączone pliki



#5 OFFLINE   Tomy

Tomy

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15989 postów

Napisano 08 wrzesień 2009 - 06:27

Dziękujemy już nie chcemy.

#6 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 08 wrzesień 2009 - 08:02

Czyli nie taki TT straszny - test pokazał słabe strony tego multiplikatora. A jeszcze niedawno zachwytom nie było końca. Coś za coś, niższa waga - lżejsze elementy konstrukcyjne i czasami mniej trwałe.

#7 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 08 wrzesień 2009 - 17:33

lekko odbiegajac od tematu ...
zastanawiam sie ilu uzytkownikow tego forum skonstruowalo kiedykolwiek przekladnie? kolo zebate? jest takim omnibusem w matzerialoznaswie (metalurgii), ze wie lepiej od shimano (albo innych), z czego sklepac przekladnie i dlaczego nie sa (ci uzytkownicy) rozchwytywani przez takich maluczkich jak getrag, ZF, daimler czy ESA?

#8 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9515 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 08 wrzesień 2009 - 18:00

lekko odbiegajac od tematu ...
zastanawiam sie ilu uzytkownikow tego forum skonstruowalo kiedykolwiek przekladnie? kolo zebate? jest takim omnibusem w matzerialoznaswie (metalurgii), ze wie lepiej od shimano (albo innych), z czego sklepac przekladnie i dlaczego nie sa (ci uzytkownicy) rozchwytywani przez takich maluczkich jak getrag, ZF, daimler czy ESA?

Hiiiiii :mellow:

#9 OFFLINE   Tomek_N

Tomek_N

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaFrankfurt nad Menem

Napisano 08 wrzesień 2009 - 18:05

W Daiwach tez mamy takie przekladnie (np. Steez).

Pozdrawiam
Tomek

#10 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 08 wrzesień 2009 - 18:26

lekko odbiegajac od tematu ...
zastanawiam sie ilu uzytkownikow tego forum skonstruowalo kiedykolwiek przekladnie? kolo zebate? jest takim omnibusem w matzerialoznaswie (metalurgii), ze wie lepiej od shimano (albo innych), z czego sklepac przekladnie i dlaczego nie sa (ci uzytkownicy) rozchwytywani przez takich maluczkich jak getrag, ZF, daimler czy ESA?


Raz. Było dużo śmiechu!!!!!!! :lol:

#11 OFFLINE   Daro

Daro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 257 postów

Napisano 10 wrzesień 2009 - 17:35

lekko odbiegajac od tematu ...
zastanawiam sie ilu uzytkownikow tego forum skonstruowalo kiedykolwiek przekladnie? kolo zebate? jest takim omnibusem w matzerialoznaswie (metalurgii), ze wie lepiej od shimano (albo innych), z czego sklepac przekladnie i dlaczego nie sa (ci uzytkownicy) rozchwytywani przez takich maluczkich jak getrag, ZF, daimler czy ESA?


Czesc
Osoba uzywajaca jakis produkt nie musi byc metalurgiem czy konstruktorem, zeby odroznic dobry produkt od zlego.
Pozdrawiam

#12 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 10 wrzesień 2009 - 17:55

acha ... i jako niemetalurg oczywiscie wie jakie wlasciwosci mechaniczne ma stop z ktorego wykonanano te przekladnie? wiec po obejzeniu zdejc z TT juz wie, ze aldebaran to kaszan

kiedy audi zapowiedzialo pierwsze A8 to wlasnie 'fachowcy' powiedzeili, ze sie nie da, bo beda probelmy ze spawaniem konstrukcji nosnej z aluminium ... audi zastosowalo nity
kiedy BMW ujawnilo, ze glowice w silnikach beda z mangezu, to 'fachwcy' powiedzieli, ze sie nie da, bo magnez bedzie korodowal ... kanaly chlodnicze uszlachetniono nierkorodujacymi stopami
kiedy LOTUS wyporodukowal tytanowe zawory, to 'fachwcy' powiedzieli, ze sie nie da, bo tytan jest wpwadzie lekki ale nie odporny ... takze w tym przypadku metalugia uodpornila stopy tytanu
kiedy PORSCHE zapowiedzialo ceramiczne tarcze hamulcowe, to juz nikt sie nie odwazyl powiedziec, ze sie nie da ... tu byl tylko jeden lament: 'za drogo!' (ale przeciez nikt nie kaze kupowac, kazdy ma wolny wybor, wiec placz ucichl)

teraz BMW postawilo na kola koncept (jezdzi juz sobie jak zwariowany) z 3 cylindrowym silnikiem diesla i dwoma silnikami elektrycznymi, na obydwoch osiach, autko nazywa Visoin Efficient Dynamics, ma moc 356 KM, 800 Nm momentu obrotowego, osiaga 100 km/h w 4,8 sek spalajac przy tym 3.8 litra na setke ... czyli ma lepsze osiagi niz M3 i pali mniej niz MINI diesel ... dodam, ze ma miejce na 4 osoby

ale to wszystko i tak lipa B)

#13 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3201 postów

Napisano 10 wrzesień 2009 - 19:03

abstrachujac od tematu przekladni Aldebarana, bo nie widzialem jej na oczy ( nie liczac zdjec z TT ) powiem tak.

Kiedys Toyota produkowala swoja topowa terenowke z silnikiem diesla bez turbiny, bezposrednich wtryskow, elektroniki, komputerow itd. Samochody jak na dzisiejsze standardy byly mulowate, trzeslo nimi na wolnych obrotach i byly glosne. Mimo to jezdzily po 20 lat bez remontow, mialy przebiegi w granicach 1 miliona kilometrow i lykaly nawet rope pomieszana z piaskami afrykanskiej Sahary czy z okolic australijskiego Alice Springs. Jezdzilo to wszytsko nierzadko w ciezkim terenie, pyle, bocuie deszczach po skalach jak i po asfalcie

I co? I nic !! :huh:

A jak juz cos sie stalo, to ... kazdy kowal w okolicy naprawial takie cudo bez wiekszych kosztow..

Dzis zamiast inzynierow, projektowaniem samochodow zajeli sie ksiegowi. Ma sie oplacac i wygladac w katalogu !! Mamy komputery, elektronike we wszytkim, automaty itd. W wielu autach niemozna nawet otworzyc maski! Tylko autoryzowany serwis ma dostep do silnika. Wszedzie w kabinie sa diody, glosniczki przypominajace w niezapietych pasach, brudnych butach, plamach na koszuli i innych pierdolach. Wszystko piszczy i mruga, no bo za kiera siedzi potencjalny debil niamajacy o niczym pojecia!!
Jak cos sie rozkraczy to .... tylko autoryzowany serwis za slone pieniadze..

Nikt dzis nie tworzy trwalych produktow.. Liczy sie tylko szybka sprzedarz i urzycie.

Use and Throw.

Chcialbym zobaczyc magnezowe BMW po 10 latach w takim syfie jaki otacza mnie dookola

pozd JW :D

#14 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 10 wrzesień 2009 - 20:41

@ Jerzy,

I nie zobaczysz. Na potwierdzenie Twoich słów dodam, że miałem przyjemność jeździć, przez 5 lat, Toyotą Land Cruiser (Diesel) w wersji afrykańskiej. I tak jak mówi Jerzy: żadnych komputerów, prędkość ograniczona do 120 km/h mechanicznie, fabryczne plomby na większości podzespołów były nienaruszone w momencie sprzedaży. Jedyny mankament to ceratowe siedzenia - dupa się grzała w upałach.
Gdybym taką Toyotę spotkał na swojej drodze raz jeszcze, to z zamkniętymi oczyma .... Dodam, blokada napędu na 4 była mechaniczna i trzeba było wysiąść z autka by ją załączyć rączką.

#15 OFFLINE   jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3201 postów

Napisano 10 wrzesień 2009 - 22:03

@.... Dodam, blokada napędu na 4 była mechaniczna i trzeba było wysiąść z autka by ją załączyć rączką.


:huh:

kryst co to byl za model? FJ 60 ? CZy jakas stara emenacja modelu FJ 70 ?



#16 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 11 wrzesień 2009 - 04:44

FJ70, lecz tak jak wspomniałem, zero dodatków tzw. golas.
3B (diesel) R4 3.4 l. (3431 cm³), 98 KM - (BJ70/73)
lub
1PZ (diesel) R5 3.5 l. (3470 cm³), 115 KM - (PZJ70, 73, 75, 77)
silnik.
Muszę sprawdzić.

#17 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 11 wrzesień 2009 - 05:39

najwyrazniej postep techniczno/technologiczny nie obejmuje wedkarstwa

I nie zobaczysz.

no to sobie zobacz, stoi na kazdym rogu w emiracie, jezeli ma np. 6 cylindrow i 3 litry pojemnosci, to ma takie rozwiazanie od kilkunastu lat ...
czyli od 1997 B)


#18 OFFLINE   kryst

kryst

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2028 postów

Napisano 11 wrzesień 2009 - 08:28

Stoi, stoi. Ale czy jeździ? :lol:

#19 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 11 wrzesień 2009 - 16:18

OK, poddaje sie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych